او در حالی به مذهب تشیع گروید که برای بازدید از حرم امام حسین علیه السلام به کربلا سفر کرده بود اما مجذوب حرم مطهر شد و بعد از شنیدن توضیحاتی درباره شخصیت امام حسین علیه السلام و نحوه شهادت آن حضرت، به مذهب تشیع گروید. |
او در حالی به مذهب تشیع گروید که برای بازدید از حرم امام حسین علیه السلام به کربلا سفر کرده بود اما مجذوب حرم مطهر شد و بعد از شنیدن توضیحاتی درباره شخصیت امام حسین علیه السلام و نحوه شهادت آن حضرت، به مذهب تشیع گروید. |
بر روی این پرچم ها، عبارت های مختلفی همچون «السلام علیک یا أبا عبدالله»، «السلام علیک یا أبا الحسن یا أبالفضل العباس» و غیره نوشته شده است. |
این تصاویر، جدید ترین تصاویر دریافتی ما از اطعام زائران أبا عبدالله الحسین علیه السلام توسط دیگر عاشقان آن حضرت در مسیرهای مختلف منتهی به کربلا است. |
به گزارش خبرگزاری اهلبیت(ع) ـ ابنا ـ یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد که افراد مسلح تروریست با حمله به دو دستگاه خودرو حامل کارکنان ایرانی خط انتقال گاز در عراق ، 16 ایرانی از جمله چند مهندس را به شهادت رساندند.
این حمله عصرجمعه هنگامی روی داد که این افراد در مسیر جاده بعقوبه به خانقین ره محل کار استراحت خود باز می گشتند.
دراین حمله 6 ایرانی نیز مجروح شدند.
برخی منابع محلی در استان دیالی تعداد شهدا و مجروحان این حمله را 25 نفر اعلام کرده اند.
براساس این گزارش مهاجمان با اسلحه سبک به خودروهای متعلق به طرح خط لوله گاز ایران و عراق در منطقه ای بین " الندی " و " امام ویس " در 55 کیلومتری شرق بعقوبه حمله کردند.
این گزارش حاکیست مجروحان این حمله با آمبولانس به نزدیکترین بیمارستان منتقل شدند و نیروهای امنیتی بلافاصله محل حادثه را به محاصره در آوردند.
استان دیالی و مرکز آن بعقوبه در 55 کیلومتری شرق بغداد پایتخت عراق قرار دارد و همواره شاهد حملات و عملیات تروریستی علیه شهروندان و نیروهای دولتی است.
................
پایان پیام/ 218
عصام العماد:وهابیت غرق در شرک است
|
به گزارش خبرگزاری اهلبیت(ع) ـ ابنا ـ دکتر عصام العماد در نشست «شناخت وهابیت و راههای مقابله با آنها»، در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) قم با اشاره به اینکه یکی از دغدغههای اصلی وهابیت این است که مکاتب تشیع و تسنن را مشرک معرفی کند، گفت: وهابیت چون مبتلا به شرک است همه را مشرک میداند.
این مستبصر یمنی ادامه داد: من خودم وهابی بودم و برایم مسلم است که وهابیت غرق در شرک است و چون گرفتار این مسئله هستند، فکر میکنند که همه مسلمانان مشرک هستند.
وی با تاکید بر اینکه وهابیون حقیقتا مشرک هستند، ابراز داشت: شیخ محمد عبدالوهاب در کتاب خودش میگوید که عملکرد خدا و رسول(ص) مثلا باید این طور و یا آن طور باشد!!!، آیا این مسئله شرک نیست که برای خدا و پیامبر(ص) تعیین تکلیف میکند؟ این کار دخالت در امر خداوند است. یعنی خود را بالاتر از خدای متعال و نبی مکرم اسلام(ص) دیده است.
عصام العماد تصریح کرد: وهابیون برای فرار از شرک، کتاب مینویسند، بمبگذاری میکنند، خود و غیر خود را نابود میکنند. اینها انسانهای فریب خوردهای هستند که باید آنان را نجات داد.
این محقق و پژوهشگر یمنی ادامه داد: اگر وصیتنامه یک وهابی را قبل از انجام عملیات انتحاری مطالعه کنید، خواهید دید که براساس عقیده و برای فرار از شرک این کار را انجام میدهند، لذا اگر برای آنان اثبات کنیم که این عمل و این عقیده، مشرکانه است، تسلیم میشوند.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام(ص) یادآور شد: مطمئنا اگر فرد وهابی که میخواهد عملیات انتحاری انجام دهد، پی به اشتباه خود ببرد، هیچ گاه مرتکب این گونه جنایات نخواهد شد. لذا ما باید روشنگری کرده و افراد گرفتار در بند وهابیت را نجات دهیم.
عصام العماد با اشاره به لزوم شناخت و معرفی ماهیت واقعی وهابیت تاکید کرد: ما باید وهابیت را به خوبی بشناسیم و با استدلال مبانی آنها را رد کرده و به آنان بفهمانیم که تفکراتشان شرک است.
عصام العماد یمنی الاصل، سالها در دانشگاههای عربستان سعودی تحصیل کرده و خود به دلیل اندیشهای در جرگه وهابیون بوده، اما پس از تحقیق درباره مذهب حقه شیعه و مفتخر شدن به رهرویی اهل بیت(ع) و اختیار تشیع، سالیانی است که در نشستها و جلسات مختلف، پرده از زوایای انحراف وهابیت و سلفیون افراطی بر میدارد
...................
پایان پیام/ 218
خبرگزاری اهلبیت(ع) ـ ابنا / سرویس صفحات فرهنگی:
|
سید محمدباقر مصطفوی حسینی از علمای برجسته کاشان اول اسفند سال 1310 در خانواده ای مومن و سرشناس در محله سر پله کاشان متولد شد.
پدر ایشان «آیت الله سید احمد مصطفوی» از علمای بزرگ شهر و داماد «سید مصطفی کاشانی» پدر «آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی« بود.
سید محمدباقر از کودکی هوشی سرشار داشت و پس از تحصیل در بهترین مدرسه شهر درصدد کسب علوم دینی برآمد.
او هفت ساله بود که از نعمت حضور پدر محروم شد و در دامان پاک مادر و دایی خود تحصیلات ابتدایی و علوم مقدماتی حوزه های علمیه را در کاشان و زیر نظر آیت الله العظمی میرسید علی یثربی گذراند.
پس از سه سال مطالعه علوم حوزوی در کاشان، عطش بی انتهای این جوان باهوش و مستعد او را به سمت افق های والاتری سوق می داد، بطوری که با شوقی تمام راهی حوزه علمیه قم شد.
شهر مقدس قم نیز با همه وسعت و علمش او را راضی نمی کرد و دستی او را با تقدیر نجف گره می زد لذا پس از گذشت حدود دو سال رهسپار نجف شد تا 23 سال از سالهای جوانی خود را وقف کسب علوم دینی در آن دیار کند.
سید باقر جوان، خود را در نجف میان دریای مواج فقاهت و اصول، شناور یافت و 23 سال از محضر آیات عظام سیدابوالقاسم موسوی خویی، مجتبی لنکرانی، جمال بلاغی، سید عبدالاعلی سبزواری، میرحسین یزدی، عباس قوچانی، علامه عبدالحسین امینی و دیگر بزرگان حوزه علمیه نجف در فقه، اصول، تفسیر و اخلاق بهره ها برد.
در عظمت استادان این عالم وارسته همین بس که علم کلام را نزد صاحب کتاب الغدیر، علامه امینی و فلسفه را نزد جانشین آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی، شیخ عباس قوچانی فرا گرفت.
سید باقر در ابتدای ورودش به نجف وارد مدرسه سید کاظم یزدی و در حجره نوه ایشان ساکن شد اما پس از مدت کوتاهی با کمبود جا برای نوه سید کاظم یزدی راضی به مشقت او نشد و آنجا را به قصد مدرسه بخارایی ترک کرد.
وی در شرایط سخت و مشقت بار دوری از شهر و دیارش به کسب علم پرداخت اما اوضاع نامساعد اقتصادی هیچگاه مانعی بر سر راه عاشقان علم اهل بیت نبود و عالمان نجف نیز از این مساله مستثنا نبودند.
آیت الله مصطفوی در خاطرات خود از سیدرضا تبتی طلبه هندی الاصل ساکن نجف یاد می کند که سالها به دور از هیچگونه کمک مالی خانواده در مجاورت امیرالمومنین(ع) و با عنایات ویژه آن حضرت به تحصیل علوم دینی مشغول بود.
وی در این باره می گوید: در آن روزگار وضع اقتصادی طلاب نجف بسیار نامناسب بود و افزون بر این، خانواده سیدرضا هم که درگیر جنگ چین و تبت و محاصره بودند، امکان ارسال هزینه های تحصیلی به نجف را نداشتند.
آیت الله مصطفوی در حجره ای محقر اما گرم و صمیمی در کنار مراجع عظام همچون آیت الله سید علی سیستانی، ناصر مکارم شیرازی، وحید خراسانی، جعفر سبحانی و دیگر نوادر علمی روزگار پله های فقاهت و بینش را طی کرد.
وی در این سالها با تدریس و تحصیل علم، اخلاق و درک محضر استادان بزرگ عالم تشیع همراه بود که این امر ذوق و شوق این عالم عاشق حقیقت را دوچندان می کرد.
روح والا و جان جویای حقیقت آیت الله مصطفوی سبب شد که پس از برطرف کردن حکم تحریم از خواندن فلسفه،به آموختن این علم روی آورد، چرا که سالها به فتوای نخستین مرجع شیعه یعنی آیت الله سیدابوالحسن اصفهانی مطالعه فلسفه در حوزه های علوم دینی تحریم شده بود.
علت تحریم فلسفه، نبود ظرفیت و درک لازم در همه افراد و امکان گمراه شدن آنها اعلام و با گذشت زمان و شرایط روزگار، این حکم ملغی شد و آیت الله سید باقر مصطفوی نزد حاج شیخ عباس قوچانی فلسفه آموخت.
آنچنان درس، بحث و مطالعه، سید باقر 40 ساله را در دریای عمیق علم فرو برده بود که وضعیت نامناسب جسمانی را مانعی بر سر راه تحصیل و تعلیم نمی دید و همواره بدنبال شناخت حقیقت، پله های کمال را می پیمود.
وضعیت نامناسب جسمانی او را به جایی رساند که استاد بزرگوارش آیت الله العظمی سید ابوالقاسم موسوی خویی بر او خرده گرفت، بازگشت او را تکلیفی دینی دانست و این عالم حقیقت جو را راهی شهر و دیار زادگاهش کرد، بازگشتی که برای او نه، اما برای مردم کاشان، شادی و برکت به همراه داشت و هر روز سیل مردم مشتاق، در آرزوی آموختن کلمه ای و دیدار با عالمی فرزانه به سوی او می شتافتند.
بازگشت ناخواسته آیت الله سید باقر مصطفوی به ایران و حضورش در کاشان، منشا خیرات و برکات زیادی برای شهر بود.
آیت الله مصطفوی از سال 1351 با حضور در کاشان، به اقامه جماعت، تفسیر و خطابه پرداخت که حاصل فعالیت های علمی ایشان در این سالها مجموعه های دست نویسی در زمینه تفسیر، طهارات ثلاث و کتاب صلوه است.
این عالم وارسته امروز هجدهم آذر 1392 به دلیل کهولت سن به رحمت ایزدی پیوست.
...................
پایان پیام/ 218
برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید
محمدرضا چمنی مجرد
عکس :حسین کرمی(برگرفته از کاشان نیوز)