مترجم سایت

بایگانی مرداد ۱۳۹۲ :: سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

خوش آمدید www.chemeni.ir به

سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

خوش آمدید www.chemeni.ir به

سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

محمدرضا چمنی مجرد اعلام کرد: تنها سایتی که متعلق به بنده می باشد و مطالب آن را حقیر ارسال می کنم به آدرس chemeni.ir است. وی خاطر نشان کرد بازدیدکنندگان گرامی به طور مستقیم آدرس chemeni.ir را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کرده و وارد سایت شوند. زیرا ممکن است در غیر این صورت از طریق سایت های جستجوگر به سایت های دیگری هدایت شوند.

وی در زمینه ی هدف طراحی این سایت به بازدیدکننده ی سایت خود اظهار داشت بنده هدف خود را از طراحی سایت شخصی در 4مورد برایتان بیان می کنم:
1-نشر دانش
زکات علم، نشر آن است. هر سایت می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از این سایت ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای این سایت ها است.
2-انتقال تجربه
مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار! اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.
3-بیان دیدگاه ها
گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.
4-اطلاع رسانی
طراحی سایت یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند سایت هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز به تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق طراحی سایت انجام می دهند افزوده می شود.
وی در پایان از همه ی بازدیدکنندگان گرامی به دلیل ارسال نظرات، انتقادات و پیشنهادات مفید و کارآمد تشکر و قدردانی کرد و متذکر شد که بنده بی صبرانه منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات بازدید کنندگان گرامی هستم این عزیزان می توانند از طریق ایمیل بنده به آدرس chemeni.ir@gmail.com با حقیر در ارتباط باشند.


پیام های کوتاه
کلمات کلیدی

chemeni.ir

چمنی

ملا حبیب الله شریف

خانه عباسی‌ها

آیــــــامـــــــی دانـــــیـــــــــد؟

حکمت هایی از نهج البلاغه امیر المومنین علی(علیه السلام)

سکته قلبی

مدعیان حقوق بشر و صلح جهانی

عربستان وحشی

شورای امنیت سازمان ملل

بحران یمن

اوضاع اسفبار یمن

دشمنان اسلام و امید به اختلاف شیعه و سنی

به آنها کمک نکنید!

مفتی مصری داعش: مردم غزه شیعه هستند

کربلا با تهدیدی حقیقی از سوی گروههای ترریستی روبروست

میلاد مسعود امام زمان مبارک

میلاد امام محمدباقر

تبریک روز معلم

شعر زیبای شاعر جوان اهل بیت(ع) در تقارن ایام فاطمیه و نوروز

پوستر شعر زیبای شاعر جوان اهل بیت(ع) در تقارن ایام فاطمیه و نوروز

یا مقلب القلوب و الابصار...

تقارن نوروز با ایام عزای فاطمیه(س)

میلاد با سعادت عقیله العرب

بانوی مستبصر اوکراینی:مطالعه کردم و شیعه شدم

برای امام‌حسین(ع) فیلم نسازید!

انتقاد شدید «ضیاء» از "رستاخیز" : آقای درویش! اگر دلتان نیست

چرا نباید چهره حضرت عباس(ع) را به تصویر کشید؟!

صندوقچه منتسب به حضرت زهرا(س) به موزه کربلا اهدا می‌شود + عکس

ایران جزایر سه‌گانه را به امارات می‌دهد!

آخرین نظرات
نویسندگان

۶۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

۳۱مرداد

تجویز امام رضا علیه السلام به آیت الله بهجت

"در جریان درست کردن قفسه کتاب‌های ایشان(پدر)، دستم زیر قفسه فلزی کتاب رفت و عصب آن قطع شد و تا استخوان برید. در بیمارستان دستم جراحی شد و آن را بخیه کردند." 

 تجویز امام رضا علیه السلام به آیت الله بهجت

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام علی بهجت فرزند عارف بی‌نظیر عالم حضرت آیت الله محمدتقی بهجت رحمه الله علیه نقل می‌کند:

"در جریان درست کردن قفسه کتاب‌های ایشان(پدر)، دستم زیر قفسه فلزی کتاب رفت و عصب آن قطع شد و تا استخوان برید. در بیمارستان دستم جراحی شد و آن را بخیه کردند. بعد از گذشت چهار پنج ماه دستم خیلی درد گرفت و به تدریج درد آن شدت یافت و من نگران شده بودم ولی در این باره به پدرم چیزی نگفتم چون نگران می‌شدند و تاکید می‌کردند که همان ساعت به پزشک مراجعه کنم و مرتب از آن می‌پرسیدند. دو سه روز از این ماجرا گذشت. یک روز هنگامی که پدرم از حرم امام رضا علیه السلام به دفتر برگشته بودند در حالی که من حواسم متوجه کارم بود، ایشان مطلبی را گفتند که شنیدم ولی توجه نداشتم.

نیم ساعت بعد جمله پدرم به یادم افتاد. آن‌چه از آن در ذهنم مانده بود، این بود: این طور برایم مکشوف... و بعد کلمه مکشوف را نیمه رها کردند و فرمودند: معلوم شد که اگر کسی جایی از بدنش را که درد می‌کند به هر مکانی از حرم امام رضا علیه السلام بمالد یا دستش را به حرم بمالد و به موضع درد بکشد و این کار را تکرار کند، دردش برطرف می‌شود.

هنگامی که این جمله یادم آمد با خود گفتم: نکند مخاطب ایشان در آن سخن، خود من بودم! لذا بلافاصله در دفترم یادداشت کردم که آقا چنین مطلبی را به من فرمودند. روز بعد به حرم مشرف شدم و دست خودم را به حرم مالیدم. این کار را روز بعد هم تکرار کردم. درد دستم بهبود یافت و تاکنون هم دیگر درد نگرفته است. تاکید می‌کنم که ایشان مطلقا از درد دست من خبر نداشت چون اگر خبر داشت مرتب پیگیری می‌کرد."

محمدرضا چمنی مجرد
۳۱مرداد
مسلمانانی که خود را بودائی جا می‌زنند؛
مسلمان نیستم بودائی‌ام، مرا نکشید!

یک گروه حقوق بشر، از دولت می‌انمار خواسته است تا به خشونت علیه مسلمانان در این کشور پایان دهد. 


 مسلمان نیستم بودائی‌ام، مرا نکشید!

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ سازمان پزشکان حقوق بشر (PHR) روز سه شنبه (29 مرداد) با انتشار گزارشی، خشونت گسترده علیه مسلمانان در می‌انمار را محکوم کرد.

در این گزارش آمده است: «در حال حاضر ممکن است وضعیت درمیانمار آرام به نظر برسد اما ماهیت بی‌شرمانه این جنایات و اشاعه فرهنگ مصونیت از مجازات در مکانی که قتل عام‌ها روی می‌دهند، نگرانی‌های جدی را درباره اینکه چنین جنایاتی به احتمال خیلی زیاد ادامه دارند، موجب شده است.»

این گزارش می‌افزاید: «اگر به این شرایط رسیدگی نشود، برمه احتمالا با خشونتی در سطحی فاجعه آمیز از جمله جنایات بالقوه علیه بشریت و یا نسل کشی روبرو می‌شود.»

این گزارش که در آن جزئیات بسیاری از رویدادهای خشونت آمیز در سراسر می‌انمار در دو سال گذشته تشریح شده است می‌افزاید، شواهدی موجود است که از نقش دولت در خشونت علیه مسلمانان در می‌انمار پرده بر می‌دارد.

این گزارش افزود: «تکرار الگوهای نهادهای دولتی و موارد مکرر آزار و اذیت احتمالا حاکی از آن است که نیروهای پلیس و یا ارتش دستورات مافوق‌های خود را اجرا می‌کنند، و این موارد از نقش دولت در این آزار و اذیت حکایت دارد.»

به گزارش وب سایت Myanmarmuslims. org.، این خشونت که در اصل از مسلمانان ساکن در غرب میانمار آغاز شد به دیگر بخش‌های این کشور نیز سرایت کرد، جایی که مسلمانانی که تابعیت این کشور را به دست آورده‌اند اکنون مورد حمله قرار می‌گیرند.

به خاطر اتخاذ سیاست تبعیض آمیز از سوی دولت و عدم اعطای حق شهروندی به مسلمانان روهینگیا که آنان را در برابر اقدامات خشونت آمیز و آزار و اذیت، اخراج و آوارگی آسیب پذیر کرده است، حدود 800 هزار مسلمان روهینگیا از حق شهروندی محروم شده‌اند.

دولت میانمار با وجود فشارهای بین المللی برای اعطای وضعیت قانونی به مسلمانان روهینگیا، تاکنون از اعطای حق شهروندی به مسلمانان روهینگیا امتناع کرده است.

مسلمانان روهینگیا سال‌هاست که با شکنجه، بی‌توجهی و آزار و اذیت روبرو هستند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که صد‌ها تن از مسلمانان روهینگیا در حملات اخیر گروه‌های افراطی که خود را بودائیست می‌خوانند، کشته و هزاران تن دیگر، بی‌خانمان شده‌اند.

گروه‌های افراطی بودایی مکررا به مسلمانان روهینگیا حمله کرده و خانه‌های آنان را در چندین روستای ایالت راخین به آتش کشیده‌اند. همچنین گفته می‌شود که نیروهای ارتش می‌انمار بنزین در اختیار گروه‌های افراطی بودایی قرار می‌دهند تا بتوانند خانه‌های روستاییان مسلمان را به آتش بکشند و آن‌ها را مجبور به فرار از این مناطق کنند.

دولت میانمار به ناتوانی در حفاظت از اقلیت مسلمانان این کشور متهم شده است. گفته می‌شود مسلمانان روهینگیا دارای اصلیت پارسی، ترک، بنگالی و پشتون هستند که اوایل قرن هشتم میلادی به می‌انمار مهاجرت کردند.

عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه از دولت می‌انمار خواسته‌اند تا در زمینه حفاظت از جمعیت مسلمان روهینگیا در مقابل حمله بودائیان افراطی، اقداماتی اتخاذ کند.

................

محمدرضا چمنی مجرد
۳۱مرداد
شیخ فتنه مدعی شد:
نصرالله قصد نابوی مذهب "سُنی" را دارد/ لزوم مشارکت شیعیان در نابودی حزب‎الله!

شیخ سلفی لبنان در ادعاهایی تاکید کرد: دبیرکل حزب الله در آینده اهل سنت را خواهد کشت و مذهب "سُنی" را از بین خواهد برد. همه باید در نابودی حزب الله و نصرالله کمک کنند. از شیعیان نیز می‏خواهم ما را در این امر یاری کنند. 


 نصرالله قصد نابوی مذهب "سُنی" را دارد/ لزوم مشارکت شیعیان در نابودی حزب‎الله!

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ «احمد الاسیر» شیخ سلفی لبنانی که به شیخ فتنه معروف شده است، پس از فتنه گری در شهرهای مختلف لبنان و درگیری با ارتش این کشور، پا به فرار گذاشته و در محلی نامعلوم مخفی شده است.

وی هرازگاهی در نوارهای صوتی، سخنرانی کرده و ادعاهایی می‏کند که سوژه داغ رسانه های داخلی و خارجی لبنان می‏شود.

این بار درمورد حزب الله لبنان و «سیدحسن نصرالله» دبیرکل این حزب، ادعاهای مضحکی کرده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

احمد الاسیر در سومین نوار صوتی که در دست رسانه ها و مطبوعات قرار گرفته مدعی شده است: انفجارهایی که اخیرا بیروت را لرزانده نتیجه اقدامات و لشگرکشی نصرالله به سوریه است که قصد کشتن برادرانمان را دارد.

شیخ فتنه در ادامه ادعاهای خود می‏افزاید: نصرالله ارتش آزاد سوریه و مخالفان لبنانی را "گروه تکفیری" می نامد تا با وجدانی راحت به کشتار آنان بپردازد و همگان را به سکوت وادار کند.

وی خطاب به اهل سنت کشورش گفت: دبیرکل حزب الله در آینده به کمک سازمان اطلاعات و نیروهای امنیتی کشور که تحت امر او هستند شما اهل سنت را خواهد کشت.

احمد الاسیر در ادامه ادعاهای خود تاکید کرد: نصرالله قصد نابودی "مذهب تسنن" را دارد. وی کینه ای پنهان علیه ما و مذهب ما دارد.

این شیخ سلفی در پایان دست به دامن شیعیان شده و از آنها می‏خواهد که او را در نابودی نصرالله و حزب الله کمک کنند!!

محمدرضا چمنی مجرد
۳۱مرداد
غرب اسلام را به شوخی گرفته است؛
اهانت بزرگ گوگل به پیامبر(ص) و مسلمانان + سند

یک روزنامه مصری روز دوشنبه 28 مردادماه خبری مبنی بر "اهانت سیستم ترجمه گوگل به پیامبر اسلام(س)" منتشر کرد که موجب تنفر بیش از پیش مسلمانان از این جستجوگر معروف بدلیل اقدامات ضداسلامی فراوان آن شد. امروز چهارشنبه که به آن قسمت موهن گوگل به پیامبر و مسلمانان مراجعه کردیم دیگر اثری از آن اهانت ها دیده نشد(!). 


 

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ پایگاه اینترنتی روزنامه "الوفد" چاپ قاهره روز دوشنبه 28 مردادماه خبری مبنی بر "اهانت سیستم ترجمه گوگل (http://translate.google.com) به پیامبر اسلام(س)" منتشر کرد که در برخی مطبوعات واکنش هایی را به همراه داشت.

اگر کلمه "lier" (به معنی دروغگو) را در قسمت انگلیسی این سایت درج کرده و معنای آن را به زبان عربی بخواهید، کلمه "الکذاب" را به شما نشان می‏دهد که تا این مرحله همه چیز عادی به نظر می‏رسد.

پس از اینکه گزینه "show example usage of words" را کلیک کنید، عبارتی هایی را برای نمونه و آشنایی شما با کلمه جستجو شده ارایه می‏دهد.

پس از اینکه چند گزینه دیگر برای مشاهده نمونه های این کلمه در جملات را درخواست می‏کنید، ناگهان با عبارت "أنتم المسلمون لستم سوى جهلاء، و قتلة وإرهابیین، و عباد الله أکبر الشیطان، و محمد النبی الکذاب". مواجه می‏شوید که معنای آن "شما مسلمانان نیستید جز نادان‏ها، قاتلان، تروریست‏ها و بندگان بزرگ شیطان. محمد پیامبر دروغگو است [نستجیر بالله]" می‏باشد.

این نمونه نشان داده شده از سوی قسمت ترجمه جستجوگر گوگل به گونه ای تکان دهنده است که هرگز نمی توان آن را تفسیر کرد. اما این حادثه در نوع خود اولین نمی‏باشد چراکه سیستم ترجمه گوگل بارها دست به تحریف و دروغ زده بود.

آخرین تحریف سیستم جستجوگر گوگل به ترجمه "اسراییلی ها فلسطینی ها را می کشند" برمی‎گردد که در سال 2010 سیستم مذکور آن را از زبان عربی به سایر زبان ها برعکس ترجمه کرده و به شکل "فلسطینی ها اسراییلی ها را می کشند" نشان داد.

سوالی که در مورد کلمه دروغگو ذهن همگان را به خود جلب می‏کند این است که آیا پایگاه معروف، بزرگ و وسیعی همچون گوگل در آرشیو پهناور کلمات خود نتوانست برای کلمه دروغگو مثالی غیر از این جمله بیابد؟

به گزارش ابنا، امروز ـ چهارشنبه 30 مردادماه ـ وقتی کلمه "lier" را در همان سیستم ترجمه گوگل جستجو کردیم، همانند دو روز گذشته، کلمه "الکذاب" را ارائه داد ولی این‏بار اتفاقی عجیب رخ داد.

هنگامی که گزینه "show example usage of words" را کلیک کردیم، با عبارت "No examples found for الکذاب" مواجه شدیم که جای بسی تامل داشت.

این اقدام گوگل شاید به دلیل متوجه شدن از اهانت خود بوده ولی به هیچ عنوان نمی‏توان آن را یک اشتباه سهوی خواند چراکه تمام اشتباهات این شرکت معروف همه و همه درمورد مقدسات اسلامی اتفاق می‏افتد(!).

این نشان می‏دهد که گوگل هنوز از تظاهرات مسلمانان جهان علیه فیلم موهن پیامبر(ص) درس نگرفته است.

تکمیلی:

ساعت 19:30 امروز دوشنبه 30 مردادماه یکی از مخاطبان خبرگزاری ابنا، خبری به این مرکز ارسال کرده که حکایت از این اهانت گوگل در قسمت دیگری دارد.

بر اساس گزارش واصله ابنا، اگر کلمه "liar" را در قسمت انگلیسی تایپ کنیم، معنای کلمه را به "کذاب" در قسمت عربی معنی می‏کند.

وقتی بر گزینه "show example usage of words" کلیک کنیم، همان جسارات دوباره آورده می‏شود. گویا برای حذف این اهانت‏ها می‎بایست اقدامی وسیع در صورت گیرد..

محمدرضا چمنی مجرد
۲۹مرداد
دکتر ولایتی:

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به بررسی سوابق وزرای دولت یازدهم در مجلس از وزرای ارتباطات، ارشاد و امور خارجه اعلام حمایت کرد.

دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به این پرسش که با توجه به مسئولیت بلند مدت شما در وزارت امور خارجه، جایگاه مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و بیش از 30 سال فعالیت تخصصی در حوزه بین‌المللی و با توجه به معرفی 3 وزیر پیشنهادی (محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات، علی جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه) از فعالان حوزه سیاست خارجی تحلیل شما از جایگاه و توانمندی این افراد چیست، اظهار داشت: بنده از روزهای آغازین مسئولیتم در وزارت امور خارجه از همکاری نزدیک و جدی این افراد بهره‌مند بوده و آنان را جزء مدیران کارآزموده، متخصص و با تجربه می‌دانم.

وی ادامه داد: آنچه که در مسئولیت‌های پیشنهادی در این مقطع اهمیت دارد این است که آنها بتوانند مدیریت کارآمد در سطح وزارتخانه را با اشرافیت بر موضوعات مهم ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی اعمال کنند. با توجه به همکاری بنده با 3 وزیر پیشنهادی آنها انشاءالله می‌توانند مظهر خدمات ارزشمند در حوزه‌های مسئولیتی درنظر گرفته باشند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: امروز در شرایط خاص جهانی و بین‌المللی مدیران ارشد در حوزه‌های مختلف باید از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی آشنایی مطلوبی را داشته باشند تا بتوانند در پیشرفت سیاست‌های کلان نظام دیدگاه‌های متعالی مقام معظم رهبری، اجرایی کردن اسناد بالادستی و رساندن نظام به قدرت برتر منطقه‌ای توفیقات لازم را به دست آورند.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: به طور خاص در مورد این 3 وزیر پیشنهادی تصور می‌کنم با توجه به اشراف بر موضوعات و مسائل بین‌المللی آنها بتوانند حوزه مسئولیتی خود را در وزارتخانه‌ها و در جهت تحقق این اهداف هدایت کنند.
محمدرضا چمنی مجرد
۲۹مرداد
ولایتی در گفت‌وگو با فارس:
نامزد انتخابات ریاست ‌جمهوری یازدهم با تأکید بر اینکه انتخابات به پایان رسیده و باید فضای همدلی در کشور حاکم شود، گفت: مواضع بنده در انتخابات کاملاً فردی و نظر کارشناسی بنده در آن زمان بود.
علی‌اکبر ولایتی یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری یازدهم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، ادعایی که توسط یکی از سیاسیون اصلاح‌طلب درباره سخنان ولایتی در مناظره‌ها مطرح شده است را به شدت تکذیب کرد و اظهار داشت: مواضع بنده در انتخابات کاملاً فردی و  به عنوان نظر کارشناسی بنده در آن زمان بود و هیچ هماهنگی قبلی صورت نگرفته بود.
وی با تأکید بر اینکه انتخابات به پایان رسیده و باید فضای همدلی در کشور حاکم شود، گفت: سیاست‌های هسته‌ای را مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند و همه باید تابع  آن باشیم. برخی با طرح چنین مباحثی در صدد اختلاف‌افکنی بین اصولگرایان هستند.
ولایتی در پایان همه سیاسیون به ویژه طراحان چنین ادعاهایی را به رعایت اخلاق توصیه کرد.
محمدرضا چمنی مجرد
۲۹مرداد
ولایتی در مصاحبه با آسوشیتدپرس:
غرب از فرصت بوجود آمده برای توافق با ایران استفاده کند/ غنی‌سازی را تعلیق نمی‌کنیم

مشاور رهبر جمهوری اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس، روی کار آمدن «حسن روحانی» در ایران را فرصتی برای سنجش میزان صداقت غرب دانست و گفت غربی‌ها باید از این فرصت استفاده کنند. 


 غرب از فرصت بوجود آمده برای توافق با ایران استفاده کند/ غنی‌سازی را تعلیق نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ «علی‌اکبر ولایتی» در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس روی کار آمدن «حسن روحانی» در ایران را «آزمون صداقت برای کشورهای غربی» توصیف کرد و به آن‌ها توصیه کرد از فرصت به وجود آمده، برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران استفاده کنند.

مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل با بیان اینکه این غرب است که باید بتواند با ایران به توافق برسد، گفت ایران هم آماده است با «ادبیاتی متفاوت» به این تلاش‌ها پاسخ دهد.

آنطور که آسوشیتدپرس گزارش داده، آقای ولایتی در این مصاحبه اعلام کرده است که رهبری ایران معتقد است که انجام مذاکرات چند و دوجانبه با کشورهای غربی می‌تواند به پیشرفت‌هایی منجر شود.

آسوشیتدپرس به نقل از ولایتی نوشته است: فکر نمی کنم تداوم ادبیاتی که تاکنون استفاده کرده‌ایم، سودمند باشد. باید با ادبیاتی متفاوت مذاکره کنیم. اهداف همان است، اما با ادبیاتی متفاوت.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده ایرانی باید «فعالانه‌تر» عمل کند، گفت این تیم نه فقط در چارچوب 1+5 بلکه باید «به صورت مستقیم و غیرمستقیم با همه این 6 کشور مذاکره کند».

وی افزود «حل چنین مسئله پیچیده‌ای، به تعقل بیشتری نیازمند است».

مشاور رهبری در این مصاحبه با تاکید بر اصول ایران در مذاکرات، گفت دولت جدید هم همان اصولی را دنبال می‌کند که دولت قبلی در مذاکرات پیگیری می‌کرد. به گفته وی «مسئولیت سیاست خارجی از جمله موضوع هسته‌ای بر عهده رهبری است».

وی تاکید کرد که ایران باید «چه از لحاظ تاکتیکی و چه از لحاظ تکنیکی» تغییراتی را ایجاد کند.

ولایتی در مورد احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا هم گفت: تا زمانی که رفتار آن‌ها همانی باشد که تا الان بوده، فکر نمی‌کنم چنین چیزی رخ دهد. آن‌ها باید از موضع خود پایین بیایند. آن‌ها هنوز هم فکر می‌کنند که یک ابرقدرت هستند.

ولایتی احتمال تعلیق مجدد غنی‌سازی در ایران را هم رد کرد و گفت: ایران تجربه خوبی از انجام این کار به عنوان یک اقدام اعتمادساز، ندارد.

وی افزود: ما دو سال هرگونه فعالیت غنی‌سازی را متوقف کردیم. نتیجه چه بود؟ هیچی. هر روز ادعایی به ادعاهای روز قبلشان اضافه کردند. چرا باید چنین تجربه‌ای را تکرار کنیم؟

آسوشیتدپرس با این ادعا که احتمالا «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جدید ایران شخصا مذاکرات هسته‌ای را بر عهده می‌گیرد، به نقل از آقای ولایتی می‌نویسد: ظریف یک دیپلمات حرفه‌ای و مذاکره‌کننده‌ای ممتاز است. او تجربه خوب و کافی‌ای در زمینه دیپلماسی دارد. با حضور ظریف در رأس وزارت خارجه، امیدواریم که بتوانیم نه فقط در موضوع هسته‌ای بلکه در مورد مسائل دیگر منطقه، به راه‌حل نهایی دست یابیم.

ولایتی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها نمی‌توانند ایران را وادار به عقب‌نشینی کنند، گفت: ایران چند دهه است که با تحریم‌های غرب روبروست.

وی افزود: اگر شما با کشوری مثل ایران طرف باشید که 15 همسایه دارد، نمی‌توانید تحریم‌ها را به صورتی موثر اعمال کنید. ما بالاخره راهی برای بی‌اثر کردن آن‌ها پیدا می‌کنیم.

ولایتی در پایان ضمن تصریح بر حمایت ایران از دولت و مردم سوریه، گفت: شدیدا معتقدیم دولت سوریه در قدرت باقی می‌ماند. دولت جمهوری اسلامی در کمک به مردم و دولت سوریه جهت دفاع از حقوق، سرزمین و تمامیت ارضی‌شان تردید نخواهد کرد.

محمدرضا چمنی مجرد
۲۹مرداد

زوج رهیافته آلمانی:
شیعه شدیم ؛ چون در مذهب اهل سنت خبری از اهل بیت(ع) نبود

خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا / سرویس صفحات فرهنگی:
«الکساندر لُو» و «تنیا گایتس» یک زوج آلمانی خوشبخت هستند که از ماجرای اسلام آوردن و سپس شیعه شدن خود گفته اند. خواندن این گفتگو را به همه توصیه می‌کنیم. 


 شیعه شدیم ؛ چون در مذهب اهل سنت خبری از اهل بیت(ع) نبود

* در ابتدا خود را به طور مختصر معرفی فرمایید.

- تانیا گویتس هستم که پس از اسلام آوردن نام مریم را برای خود انتخاب کردم. خوشحال هستم که در ایام ماه مبارک رمضان در ایران هستم. من یکی مسیحی بودم و خانواده مذهبی و مقیدی داشتم. در دوران دانشجویی با دانشجویانی آشنا شدم که مسلمان بودند و بعضی رفتارهای خاص آنها مثل حجاب یا دست ندادن دخترها با پسرها برایم عجیب بود. بارها تحریک شدم نزدشان بروم و دلیل کارهایشان را بپرسم تا اینکه بالاخره با یک دختر مراکشی ارتباط گرفتم و پس از مدتی بسیار با هم صمیمی و دوست شدیم. مهربانی، گذشت و رفتارهای خوب او مرا به او نزدیک می کرد و کم کم از طریق وی با اسلام آشنا شدم.

* پس از این طریق اسلام آوردید؟

- بله، هر روز در مورد اسلام با یکدیگر صحبت می کردیم و نظرم جلب اسلام شد و بخاطر دوستم که اهل سنت بود من هم سنی شدم و الآن 14سال است که با افتخار مسلمانم.

* آقای علی اسکندر چطور با خانم گایتس آشنا شدید؟

- بنده 12سال است مسلمان شده ام و به دنبال یک دختر مسلمان بودم و از طریق دوستانی که داشتم با ایشان آشنا شدم و ازدواج کردیم، آن موقع پیدا کردن یک دختر مسلمان برایم سخت بود.

* خانم گایتس چطور شد با مذهب تشیع آشنا شدید؟

- چند سال پیش شوهرم با مسلمانانی آشنا شد که آنها شیعه بودند. روزی شوهرم نزدم آمد و از شیعه شدن خود سخن گفت. اوایل بسیار با او و دوستانش بحث می کردم و برایم پذیرش تشیع قابل قبول نبود تا اینکه با گفتگوهای بسیار و تحت تاثیر اهل بیت پیامبر(ص) ـ که نقشی از آنان در مذهب اهل سنت وجود نداشت ـ به تشیع گرویدم. من مذهب شیعه را منطقی دیدم و همه آموزه های آن را آموزه هایی عقلانی یافتم که روح تازه ای به من می داد و الآن حدود یک سال است که به همراه شوهرم شیعه هستیم.

* خانم گایتس چگونه خبر اسلام آوردن خود را به خانواده اطلاع دادید؟

- زمانی که تصمیم خود برای اسلام آوردن را به خانواده ام اعلام کردم برخورد تندی با من داشتند و حتی از سوی آنها تهدید به طرد شدم، البته پدرم رفتار ملایم تر و معقول تری داشت ولی مادرم برخورد تندی با من داشتند، البته با مرور زمان و توضیحات بنده اوضاع بهتر شد.

* آقای الکساندر شما چطور به خانواده اعلام کردید؟

- پدر و مادر من هم برخورد سختگیرانه ای کردند ولی ماجرا در خانه ما برعکس ماجرای همسرم بود و پدرم سرسختی بیشتری با من انجام می داد. آنها می گفتند اسلام آوردن من آنها را شوکه کرده است. خوردن گوشت خوک در خانه به معضل بزرگی تبدیل شده بود و من ضمن احترام به آنها همیشه مانع تهیه گوشت خوک می شدم ولی الآن اوضاعمان خوب است و مادرم به عقاید من احترام می گذارد و حتی دیگر خودشان از گوشت خوک استفاده نمی کنند.

* اسلام چه چیز جذابی برای شما داشت که مصمم به پایبندی بر آن شدید؟

- الکساندر: وقتی که من با این خانم آشنا شدم در کنار هم پایبندی بیشتری به اسلام پیدا کردیم. همیشه این حس را داشتم که خود خداوند مرا به دین اسلام دعوت کرده است. خدا به دنبال من بود و برای همین آیه آیه ای که از سخنانش در قرآن می خواندم برایم جذاب بود و به محض خواندن آیات همان لحظه آن آیات را با دل و جان و تمام وجود می پذیرفتم. من نه اینکه یک بار ایمان آورده باشم بلکه با آیه آیه قرآن هزاران بار تا به حال به مسیری که در آن قرار گرفته ام ایمان آورده ام. همه آیات قرآن برایم مثل روز روشن هستند و منطقی وعقلانی بودن آنها علت اصلی ایمان من به خدا و سخنانشان است.

* خانم گویتس شما چطور با سختی ها کنار آمدید؟

- خیلی سخت بود ولی صدای الله و روح پروردگار به گونه ای همیشه در درون من فریاد می زد. همیشه یک حسی مرا به طرف خود می کشید و مرا آسوده نمی گذاشت، همیشه مشتاق تر و مشتاق تر می شدم و همین اشتیاق مرا هر روز بیشتر مصمم می کرد تا در مقابل سختی ها بایستم. حجاب گذاشتن در محیط زندگی ما فضای سنگینی برایم ایجاد کرده بود ولی با اشتیاقی که داشتم هر روز نفوذ بیشتری در اعتقاداتم پیدا می کرد.

* در کشور آلمان با چه مشکلاتی مواجه هستید؟

- مریم: اگر ما بخواهیم فقط در کشور خود نماز و قرآن بخوانیم و در همین حد واجبات فردی مان را انجام دهیم هیچ خطر و مشکلی برایمان نیست ولی اگر بخواهیم در مورد اسلام و دیگر آموزه های آن صحبت کنیم و تبلیغ این دین را در اجتماع انجام دهیم مشکلات بسیاری برای ما به وجود می آورند. در آلمان کسی با اسم ادیان مشکلی ندارد و عنوان مسیحی و مسلمان و یهودی و… برایشان فرقی نمی کند تا جاییکه شخصی و فردی باشند اما چنانچه در مسائل اجتماعی ورود کنند همگی به نوعی توبیخ می شوند. آنها فردی را قبول دارند که سرش به لاک خودش باشد.

* دلیل سفر شما برای آمدن به ایران چیست؟

- مریم: ما به قصد زیارت امام رضا (ع) به ایران سفر کردیم و با آنکه تا به حال به زیارت این امام بزرگ نرفته ام الآن در آستانه زیارت ایشان حس بسیار خوبی دارم و امیدوارم زودتر بتوانم نزد امام خود به آرامش و حیات برسم.

- علی اسکندر: همیشه دوست داشتم در مورد ایران اطلاعات بیشتری داشته باشم و می دانستم که در ایران می توانم با تشیع بیشتر آشنا شوم، چراکه ایران تنها منبع و سرچشمه تشیع در دنیاست. درضمن علاقه بسیاری برای آشنایی بیشتر با انقلاب اسلامی ایران و آیت الله خمینی (ره) داشتم و همه اینها به علاوه دلیلی که همسرم گفت دلیل سفر ما به ایران است.

* کدام یک از ائمه شما را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد؟

- مریم: من حس خاصی نسبت به امام صادق (ع) و مادر ایشان حضرت فاطمه زهرا (س) دارم و همیشه در خلوت های خودم یاد آنها می کنم.

- علی اسکندر: امام حسین (ع) روح دیگری به من می دهد. اسلامی که از ایشان شناختم مرا آسوده نمی گذارد و همیشه مرا در جوش و خروش دوست داشتنی قرار می دهد، اسلام حسین صفای دیگری دارد.

* در آخر در مورد این گردنبند برایمان بگویید.

- این گردنبند ذوالفقار شمشیر امام علی (ع) است که به من آرامش خاصی می دهد و همیشه آن را به همراه دارم.

* ممنون از وقت ارزشمندی که به ما دادید و حتما نایب الزیاره ما هم باشید.

محمدرضا چمنی مجرد
۲۹مرداد
تروریست های وابسته به القاعده در تهدیدات خود به خانواده های شیعه یک مهلت سه روزه برای ترک خانه هایشان داده و اعلام کرده اند در صورت جدی نگرفتن تهدیدشان، آنها را به قتل خواهند رساند. برخی از خانواده های مناطق "العطشانه و حی الجزائر" واقع در شرق موصل پس از دریافت این تهدیدات خانه هایشان را ترک و به مناطق دیگر نینوی رفته اند.

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، تا به امروز چندین خانواده شیعه در شرق موصل پس از دریافت تهدیدات قتل و کشتار از سوی گروه های تروریستی مسلح مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

یه منبع آگاه در مرکز پلیس استان نینوای عراق در گفتگو با "سومریه نیوز" اذعان داشت: این خانواده ها از مناطق "العطشانه و حی الجزائر" واقع در شرق موصل بوده اند که پس از دریافت این تهدیدات خانه هایشان را ترک و به مناطق دیگر نینوی رفته اند.

وی افزود: تروریست های وابسته به القاعده در تهدیدات خود به خانواده های شیعه یک مهلت سه روزه برای ترک خانه هایشان داده  و اعلام کرده اند در صورت جدی نگرفتن تهدیدشان، آنها را به قتل خواهند رساند.

شیعیان " شبک"  موصل تقریبا در 72 روستا و شهر نینوی ساکن هستند و بر اساس آمار سازمان ملل متحد تعدادشان به 450 هزار نفر می رسد.نینوی در 450 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد و اوضاع امنیتی در این منطقه نابسامان است به نحوی که مرتب شاهد انفجارهای تروریستی و کشتار مردم بی گناه می باشد.

محمدرضا چمنی مجرد
۲۹مرداد
شیخ بدر غزال که دو هفته قبل درحمله عناصر گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" به روستای "باروده" ربوده شده بود، توسط این گروه گردن زده شد و به شهادت رسید.گروه موسوم به شورای انقلاب در استان حمص و نیز مرکز هماهنگی منطقه "بصری الشام" نیز این خبر را مورد تایید قرار دادند.

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، تروریستهای سوری به دنبال شکست‌های پیاپی و ناکامی در عملیات‌های طراحی شده در اکثر مناطق و استان‌های سوریه، برای بالا بردن روحیه افراد خود دست به هر جنایتی می زنند.منابع وابسته به گروه های تروریستی در گفتگو با خبرگزاری آسیا اعلام کردند «شیخ بدر غزال» از روحانیون علوی روستای "باروده" در حومه شمالی لاذقیه توسط گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" گردن زده شد و به شهادت رسید.

گروه موسوم به شورای انقلاب در استان حمص و نیز مرکز هماهنگی منطقه "بصری الشام" نیز این خبر را مورد تایید قرار دادند. این در حالی است که پیش از این، تروریست ها پس از ربودن شیخ غزال تصاویر ضرب و جرح وی را با لباس خونین منتشر کرده بودند.شیخ بدر غزال دو هفته قبل پس از یورش گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام به باروده ربوده شده بود و تصویری که از وی پس از ربودنش منتشر شد، نشان داد که مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته است.

این گروه که با تحریف هنجارها و ارزش ها، دست به ددمنشانه ترین جنایات علیه غیرنظامیان زده اند پس از ضرب و شتم این روحانی اقدام به انتشار تصویر این شیخ علوی در صفحات اجتماعی کردند.خبرهای رسیده پیشتر از مذاکره برای آزادی شیخ بدر غزال خبر داده بودند اما در صورتی که خبر اعدام وی صحت داشته باشد، بیانگر آن خواهد بود که این مذاکرات بی نتیجه مانده است.



محمدرضا چمنی مجرد
۲۹مرداد
از پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم پرسیده شد منظور از خیر البریة چه کسانی هستند و ایشان فرمودند : علی و شیعیان علی (علیه السلام) . ر چند مطمئنا با انتشار این خبر وهابیون با تحریف کتب خود اقدام به حذف این مطلب از سایت وزارت اوقاف و امورخیریه عربستان خواهند نمود .
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :
 
به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» در عربستان، در سایت وزارت اوقاف و امورخیریه عربستان سعودی مطلبی وجود دارد که خود سندی بر حقانیت مذهب حقه تشیع میباشد .
 
در این سایت از تفسیر طبری در خصوص سوره مبارکه بینه آیه 7 که خداوند متعال می فرماید :
إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ

این چنین آمده است :
یَقُول : مَنْ فَعَلَ ذَلِکَ مِنْ النَّاس فَهُمْ خَیْر الْبَرِیَّة . وَقَدْ : 29208 - حَدَّثَنَا اِبْن حُمَیْد , قَالَ : ثنا عِیسَى بْن فَرْقَد , عَنْ أَبِی الْجَارُود , عَنْ مُحَمَّد بْن عَلِیّ { أُولَئِکَ هُمْ خَیْر الْبَرِیَّة } فَقَالَ النَّبِیّ صَلَّى اللَّه عَلَیْهِ وَسَلَّمَ : " أَنْتَ یَا عَلِیّ وَشِیعَتک "
 
 
یعنی از پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم پرسیده شد منظور از خیر البریة چه کسانی هستند و ایشان فرمودند : علی و شیعیان علی (علیه السلام) .
 
هر چند مطمئنا با انتشار این خبر وهابیون با تحریف کتب خود اقدام به حذف این مطلب از سایت وزارت اوقاف و امورخیریه عربستان خواهند نمود . ولیکن بدانند که حقیقت را نمیتوان کتمان نمود .  
محمدرضا چمنی مجرد
۲۸مرداد
ولایتی، رئیس انجمن حمایت از پیوند اعضا و بنیانگذار جشن نفس؛

رئیس جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایران و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری به اعلام آخرین دستاوردهای پزشکان ایرانی در حوزه پیوند عضو پرداخت.

دکتر علی‌اکبر ولایتی در مراسم بزرگداشت پیوند اعضا (جشن نفس) که برای دهمین بار در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با بیان اینکه پیشرفت‌های علم و فناوری پزشکی در کشور قابل توجه است، عنوان کرد: پیوند عضو، قله پیشرفت‌های پزشکی است و ما توانسته‌ایم به این مهم دست‌ یابیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از کشورهای صاحب نام منطقه، اقدام به پیوند ریه کرده است و به علت اینکه تاکنون 9 پیوند ریه غیرموفق انجام داده بود، از بیمارستان مسیح دانشوری درخواست کرد تا به آنجا سفر کرده و راه و رسم صحیح پیوند را به آنها بیاموزد.

ولایتی با بیان اینکه میزان موفقیت و درصد عوارض ناشی از پیوند در ایران به استانداردهای جهانی نزدیک شده است، از تلاش تیم پیوند اعضا در بیمارستان مسیح دانشوری قدردانی کرد و گفت: گاهی یک پیوند عضو حدود 12 ساعت به طول می‌انجامد، اما با تمام سختی‌هایی که دارد، با موفقیت انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری ضمن اعلام اینکه از سال 83 تاکنون 860 مورد مرگ مغزی در بیمارستان مسیح دانشوری اهدای عضو کرده‌اند، اظهار کرد: از این میان مجموعا 2400 عضو پیوندی به مراکز پیوند اعضا در سراسر کشور ارسال شده است.

وی ادامه داد: از سال 79 تاکنون نیز 71 پیوند ریه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است. از این تعداد 28 پیوند مربوط به یک ریه و 48 پیوند برای دو ریه انجام شده است و در حال حاضر تعداد یک تا سه مورد پیوند ریه در ماه در این مرکز انجام می‌شود.

رئیس جمعیت حمایت از پیوند اعضای ایران به اعلام آمارهایی در خصوص پیوند قلب نیز پرداخت و گفت: پیوند قلب از سال 85 انجام می‌شود و تاکنون 121 مورد پیوند قلب و دو مورد پیوند قلب و کلیه همزمان توسط این مجموعه انجام شده است.

ولایتی همچنین از آغاز انجام پیوند نسوج در کشور خبر داد و گفت: عمل پیوند نسوج اخیرا آغاز شده است و تابحال به توفیقات خوبی در این خصوص دست یافته‌ایم. قرنیه چشم، تاندون، پوست، دریچه قلب و استخوان از جمله نسوج پیوندی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه دستاورد بزرگ دیگر در این حوزه، رشد ایثارگری و جلوه ایثارگری ایرانی و اسلامی در کشور است، عنوان کرد: تاکنون حتی برای یک مورد هم پیش‌ نیامده است که برای انجام پیوند از شخصی که دریافت عضو کرده است، پولی درخواست شود. البته گاهی داروهای پس از انجام پیوند ماهیانه به حدود 10 میلیون تومان می‌رسد.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه هزینه انجام پیوند ریه در خارج از کشور حدود 300 هزار دلار است، اظهار کرد: اما هزینه‌های انجام پیوند در ایران توسط دولت و خیرین تامین می‌شود.

محمدرضا چمنی مجرد
۲۸مرداد

مدیر سایت chemeni.ir : محمدرضا چمنی مجرد در پاسخ به سوال یکی از بازدیدکنندگان این سایت اعلام کرد: تنها سایتی که متعلق به بنده می باشد و مطالب آن را حقیر ارسال می کنم به آدرس chemeni.ir است. وی خاطر نشان کرد بازدیدکنندگان گرامی به طور مستقیم آدرس chemeni.ir را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کرده و وارد سایت شوند. زیرا ممکن است در غیر این صورت از طریق سایت های جستجوگر به سایت های دیگری هدایت شوند.

وی افزود: ضمنا تنها  پل ارتباطی میان بنده و بازدیدکنندگان گرامی از طریق ایمیل می باشد که ایمیل بنده نیز به آدرس chemeni.ir@gmail.com در اختیار بازدیدکنندگان گرامی می باشد.

وی در زمینه ی هدف طراحی این سایت به بازدیدکننده ی سایت خود اظهار داشت بنده هدف خود را از طراحی سایت شخصی در 4مورد برایتان بیان می کنم:

1-نشر دانش

زکات علم، نشر آن است. هر سایت می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از این سایت ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای این سایت ها است.

2-انتقال تجربه

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار! اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

3-بیان دیدگاه ها

گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

4-اطلاع رسانی

طراحی سایت یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند سایت هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز به تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق طراحی سایت انجام می دهند افزوده می شود.

وی در پایان از همه ی بازدیدکنندگان گرامی به دلیل ارسال نظرات، انتقادات و پیشنهادات مفید و کارآمد تشکر و قدردانی کرد و متذکر شد که بنده بی صبرانه منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات بازدید کنندگان گرامی هستم این عزیزان می توانند از طریق ایمیل بنده به آدرس chemeni.ir@gmail.com با حقیر در ارتباط باشند.

محمدرضا چمنی مجرد
۲۷مرداد
آیت الله مکارم شیرازی:
وهابیت تاریخ اسلام را نابود کرد / خاطره ای از سفر به مکه و دیدار با عالم سنی

یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر این که عالمان تکفیری و وهابی حتی به اندازه طلاب معمولی ما هم از قرآن و سنت پیامبر اسلام اطلاع ندارند، گفتند: علمای آنها آنچه در مورد شفاعت پیامبر اسلام در قرآن آمده را به زمان حیات ایشان مرتبط می دانند و می گویند آن موارد پس از فوت پیامبر صدق نمی کند. 


 وهابیت تاریخ اسلام را نابود کرد / خاطره ای از سفر به مکه و دیدار با عالم سنی

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله العظمی مکارم شیرازی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی در جمع زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سخنان خود به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) اشاره کرده و ابراز داشتند: حدود 80 سال پیش و در هشتم شوال وهابیت نادان و تکفیری قبور ائمه بقیع (ع) را ویران و با خاک یکسان کردند.

ایشان با بیان این که شیعیان همه ساله در هشتم شوال به عزاداری پرداخته و یاد و خاطره آن جنایت بزرگ را زنده نگاه می دارند، اظهار داشتند: هشتم شوال تنها روز عزای شیعیان نیست بلکه تمام ملت های مسلمان این روز را بزرگ می دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به این جنایت بزرگ وهابیت ادامه دادند: هشتم شوال روزی است که قبور فرزندان پیامبر اسلام به دست افرادی بیسواد ویران شد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فراز «یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله» در دعای توسل این دعا را نشان دهنده توحید خالص خوانده و افزودند: وهابیت نادان و تکفیری که قبور ائمه بقیع را ویران کردند نه تنها از قرآن، سنت پیامبر(ص) و روایات معصومان(ع) بی خبر هستند بلکه توحید را نیز وارونه جلوه می‌دهند.

ایشان با تأکید بر این که عالمان تکفیری و وهابی حتی به اندازه طلاب معمولی ما هم از قرآن و سنت پیامبر اسلام اطلاع ندارند، گفتند: علمای آنها آنچه در مورد شفاعت پیامبر اسلام در قرآن آمده را به زمان حیات ایشان مرتبط می دانند و می گویند آن موارد پس از فوت پیامبر  صدق نمی کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به آیاتی از قرآن مبنی بر زنده بودن شهیدان، ابراز کردند: وهابیت تکفیری بزرگترین اهانت را به پیامبر اسلام(ص) انجام می‌دهند و مقام پیامبر را در حد یک شهید نیز نمی‌دانند.

ایشان تأکید کردند: باید از کسانی که مقام پیامبر را در حد یک شهید نیز نمی‌دانند این سوال را پرسید که چرا در نماز «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ أیُّهَا النَّبِیُّ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکَاتُهُ» را قرائت می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه سخنان خود به بیان خاطره ای از سفر به مکه مکرمه پرداخته و خاطرنشان کردند: سال‌ها پیش زمانی که به مکه و مدینه مکرمه مشرف شدم در کنار مرقد پیامبر مکرم اسلام(ص) این جمله نوشته شده بود که ای مردم در کنار قبر پیامبر(ص) سر و صدا نکنید، پس از خواندن این جمله به دیدار یکی از علما سنی و امام جماعت مسجد النبی(ص) رفتم و با وی ملاقات کردم که به او گفتم اگر شما پیامبر اکرم را بعد از وفات نعوذبالله ناآگاه می دانید و او را در حد یک شهید هم نمی‌دانید پس چرا این جمله را در کنار قبر ایشان نوشته اید و وی که از علما و افراد فهمیده محسوب می‌شد در جواب بنده گفت این حرف آدم‌های احمق و نادان است زیرا پیامبر مکرم اسلام مانند شهدا حیات برزخی داشته و صدای ما را به‌خوبی می‌شنود.
 
وهابیت تاریخ اسلام را نابود کرد

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به این که همه مردم دنیا برای میراث فرهنگی خود ارزش قائل هستند، اظهار داشتند: وهابیت میراث فرهنگی پیامبر و اهل بیت ایشان را از بین بردند و آثار فراوانی از اصحاب پیامبر، بزرگان و دانشمندان اسلام را تخریب کردند؛ وهابیت تاریخ زنده اسلام را نابود کرد.
ایشان با بیان این که وهابیت باید پاسخگوی این فجایع به مسلمانان باشد، ابراز کردند: آثار اسلامی تنها متعلق به کسانی که در آن منطقه زندگی می کنند نیست و متعلق به همه مسلمان است از این رو هر اقدامی که می خواهد صورت بگیرد باید با مشورت همه علمای اسلام باشد.

ضرورت اداره حرم های اهل بیت زیر نظر علمای اسلام

این مرجع تقلید با بیان این که در اداره حرم اهل بیت(ع) باید نمایندگانی از تمام کشورهای اسلامی حضور داشته باشند، اظهار کردند: اگر چنین شود قطعا اتفاقاتی همچون تخریب قبور ائمه بقیع(ع) و سایر آثار اسلامی رخ نخواهد داد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود کشتار مردم سوریه را محکوم و ابراز کردند: کسانی که در سوریه قبور بزرگان اسلام را ویران کردند افرادی هستند که فاقد فکر و فرهنگ انسانی هستند و نمی توانند بر حرمین شریفین حکومت کنند.

ایشان با اشاره به بازسازی قبور امامین عسکریین(ع) در سامرا، ابراز امیدواری کردند این اتفاق برای قبور ائمه(ع) در مکه و مدینه نیز بیفتد.

استاد برجسته حوزه علمیه به روایتی از مام صادق(ع) درباره سوره والعصر اشاره کرده و ابراز داشتند: هر کس سوره والعصر را در نافله نمازهایش بخواند خداوند روز قیامت با چند امتیاز وی را مبعوث می‌کند، یکی اینکه وی با صورتی نورانی و درخشنده وارد روز محشر می‌شود یعتی صورتش خندان و متبسم است، چشمانش روشن بوده و به خاطر پاداش الهی داخل بهشت می‌شود.
 
تفکر حاکم بر کتاب های درسی اسلامی باشد

ایشان افزودند: اخیراً مدارکی نزد بنده آورده اند که تصمیم گرفته شده درسی به عنوان آموزش موسیقی برای جوانان در مدارس گذاشده شود، اظهار داشتند: اگر جوانان ما چنین درسی نداشته باشند اتفاقی نمی افتد؛ باید تفکری که بر تنظیم کتاب های درسی ما حاکم است تفکری به تمام معنا اسلامی باشد نه غربی.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پایان ابراز امیدواری کردند، دولت جدید که دولت تدبیر و امید است و مردم نیز به آن امیدوار هستند که مشکلاتشان حل خواهد شد جلوی این افکار را بگیرند و نگذارند این گونه افکار بر نظام‌های آموزشی ما حاکم شود.

محمدرضا چمنی مجرد
۲۷مرداد
خاورمیانه ای اسلامی با اراده ملت‏ها ـ 1101
اهانت گستاخانه مشاور پادشاه بحرین به آیت الله عیسی قاسم

مشاور رسانه‌ای پادشاه بحرین طی اظهاراتی در جهت حفظ منافع رژیم آل‌خلیفه، موضع‌گیری آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در قبال بیانیه وزارت خارجه این کشور درباره حوادث مصر را برنتابیده و به این روحانی برجسته شیعی توهین کرد. 


 اهانت گستاخانه مشاور پادشاه بحرین به آیت الله عیسی قاسم

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ مشاور رسانه ای پادشاه بحرین روز گذشته در واکنش به سخنان «آیت الله شیخ عیسی قاسم» در خطبه های نماز جمعه به این عالم شیعه توهین کرد.

«نبیل الحمر» در اظهار نظری گستاخانه و نسنجیده شیخ عیسی قاسم را "الدعی" یعنی «بی‌ اصل و نسب» توصیف کرد!

نبیل الحمر که این دشنام زشت را دو بار در صفحه تویتر خود آورده است افزود:به عیسی قاسم اعلام می‌کنیم که همانگونه که مصر با تروریسم مبارزه می‌کند، بحرین نیز در برابر تروریسم مقاومت می‌کند، ما با تروریسم به شدت و قدرت مبارزه خواهیم کرد و هرگز در این باره کوتاهی نمی‌کنیم!

گفتنی است آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در خطبه‌های نماز جمعه دیروز با اشاره به اوضاع مصر و بیانیه وزارت خارجه بحرین درباره تحولات این کشور، این بیانیه را که در آن دولت بحرین، مقامات مصری را به احترام به آزادی بیان و تظاهرات مسالمت‌آمیز فراخوانده بود، خطاب به رژیم حاکم در بحرین گفت: مردم از شما می‌خواهند آنچه را که به دولت مصر نصیحت کرده‌اید، عملی کنید، آیا می‌توانید؟

مشاور رسانه ای پادشاه بحرین گفت: عیسی قاسم می‌گوید مردم در اینجا بحرین از حکومت می‌خواهند نسبت به آنچه که مصر را به آن نصیحت کرده است، پایبند باشد؛ این در حالی است که حکومت ما همانند مصر با اقدامات تروریستی مبارزه می‌کند!

سخنان گستاخانه این مقام بحرینی در حالی است که بحرین از بیش از 2 سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

محمدرضا چمنی مجرد
۲۶مرداد

رجعت پرستوهای عاشق به میهن اسلامی را گرامی می داریم.

و برای همه ی آزادگان سرافراز سلامتی و سربلندی خواستاریم.

محمدرضا چمنی مجرد
۲۵مرداد

خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا / سرویس صفحات فرهنگی:
مسلمانان نیز بسان تمامی ملل و اقوام، بزرگان خویش را گرامی می دارند؛ بر قبر آنان بناهای یادبود می سازند؛ و به زیارت آنان می روند.
اما گروهی جاهل و متعصب در میان مسلمین سربرآورده و با کمک جهانخواران بالیده اند که دین را مترادف خشونت می دانند.
تصاویر زیر گوشه ای از جنایت این گروه در تخریب اماکن و مقدس و بارگاه های شیعیان است... و صاویر پایین تر تعدادی از مراقد و بارگاه های اهل سنت است که همواره مورد احترام شیعیان بوده است:
 


 

تخریب مراقد بزرگان تشیع از سوی وهابیون

قبور چهار امام معصوم (ع) در بقیع ـ مدینه منوره

حرم حضرت سکینه (س) ـ سوریه

مرقد جناب حجر بن عدی ـ سوریه

مرقد عمار یاسر و اویس قرنی ـ سوریه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پاسداشت مراقد بزرگان اهل سنت از سوی شیعیان

 

مرقد ابوحنیفه ـ عراق

مرقد بخاری ـ ازبکستان 

مرقد ربیع بن خثیم ـ ایران

محمدرضا چمنی مجرد
۲۵مرداد

اگر سازمان جهانی یونسکو خود را حامی میراث فرهنگی جهان می داند، این مطلب مهم را نیز درک کند که قلب بیش از یک میلیارد مسلمان و عاشق و دلداده ائمه اطهار علیهم السلام برای ...

به گزارش شیعه آنلاین، حجة الاسلام شیخ "محمد امیری سوادکوهی" که از محققین و نویسندگان جوان شیعه و از مولفین کتاب های علمی تأثیر گذار در باب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و غیره به شمار می رود، در نامه ای به مدیر کل سازمان جهانی یونسکو، حفظ حرمت اماکن و میراث فرهنگی جهان اسلام را از مسئولیت های مهم آن نهاد بین المللی خواند و پیگیری و باز سازی و حفظ حرمت بهشت ویران بقیع را از مهم ترین مسئولیت های یونسکو دانست.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مدیر کل سازمان جهانی یونسکو
با سلام و عرض تحیت ..

نزدیک به یک قرن از واقعه شوم تخریب یکی از بزرگ ترین مراکز و میراث فرهنگی جهان اسلام می گذرد، ولی متاسفانه همچنان شاهد سکوت معنادار مجامع بین المللی در قبال میراث فرهنگی و دینی بیش از یک میلیارد مسلمان در سر تا سر جهان هستیم.

میراث ماندگاری که آن را "جنت البقیع" می نامند. قطعه ای از بهشت که قلب صد ها میلیون عاشق و شیفته خاندان حضرت خاتم الانبیاء محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله برای آن می تپد و سکوت معنا دار نود ساله مدعیانی که ادعای احقاق حقّشان گوش فلک را پُر کرده است، قلب هر انسان آزاده ای را می آزارد و جریحه دار می کند.

قبور مطهر چهار امام و خلیفه رسول خدا صلی الله علیه و آله که منادی علم و فضیلت و معنویت بودند و قبر مطهر برترین همسر رسول خاتم، حضرت ام المؤمنین خدیجه کبری سلام الله علیها و بزرگ حامی قرآن و عترت، حضرت ابوطالب علیه السلام و قبور مطهر صدها صحابه و اولیای الهی در این قطعه از میراث بزرگ جهان اسلام است.

در دنیایی که علم، ارزش و جایگاه و قدر خود را پیدا کرده است و عالمان و دانشمندان، بعنوان اسوه های برتر تاریخ معرفی و تجلیل می شوند و قبور و یادمان های آنان را ارج می نهند، چه سخن می توان گفت درباره قبور مطهر آن بزرگانی که خود معدن علم و گنجینه کمال و شکافنده علوم الهی هستند.

هتک حرمت و تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام که خود یگانه و استوانه های علمی و معنوی دوران بوده و هستند، بی حرمتی به فرهنگ و علم و انسانیت است.

سکوت در مقابل قبور مطهر و تخریب شده ی مخازن علم الهی و معادن حکمت خداوندی، بی احترامی به تمامی ارزش ها و کمالات است.

سکوت در مقابل بی احترامی ها به بهشت ویران بقیع، هتک حرمت به تمامی ادیان و مذاهب و معنویات است.

مدیر کل سازمان جهانی یونسکو!
آنهایی که به این قطعه ای از بهشت هتاکی کردند، بی حرمتی آنها نسبت به گروه و یا فرقه خاصی نبود. آنها با تخریب بقیع، انسانیت، معنویت، کمال، بزرگی و علم را تخریب نمودند.

تخریب صحن و بارگاه ائمه مظلوم بقیع، تخریب چهره درخشان خاتم پیامبران و حضرت مسیح و موسای کلیم و ... بود.

تخریب صحن و بارگاه با عظمت بقیع، بی حرمتی به یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر برگزیده خدا بود که برای هدایت جوامع بشری مبعوث شده بودند. چرا که صاحبان این قبور مطهر، وارثان تمامی ادیان و پیامبران و امامان بودند ...

حدود 90 سال از آزرده خاطر شدن قلب مبارک رسول خدا و موسای کلیم و عیسی روح الله علیهم السلام می گذرد و متاسفانه شاهد هیچ اقدام عملی نسبت به بازسازی آن نبودیم. گرچه قلب خاتم پیامبران زمانی سوخت که درب خانه حضرت زهرا سلام الله علیها را آتش زدند و علی مرتضی  اول وصی او را خانه نشین گردند!

مدیرکل سازمان جهانی یونسکو!
این وظیفه بر عهده کیست؟ آیا احیای میراث فرهنگی و دینی، رسالت آن نهاد خدوم نبوده است؟

مگر وظیفه سازمان جهانی یونسکو  غیر از آن است که از میراث فرهنگی ملت ها دفاع کند؟! امروز متاسفانه شاهد آن هستیم که نه تنها بقیع، بلکه قبر مطهر حضرت زینب کبری و حضرت رقیه سلام الله علیهما که کانون دل های عاشق صدها میلیون مسلمان  و سایر ادیان در سر تاسر جهان است، در معرض تخریب و تهدید می باشد.
 نمی دانم چرا برخی از نهاد ها آن را نمی بینند و چرا به هیچ وجه به بقیع الغرقد نمی اندیشند؟!

مدیر کل سازمان جهانی یونسکو!
بنده به نوبه خود از شما گلایه مند و آزرده خاطرم، چرا که علی رغم آگاهی های کاملی که نسبت به جنة البقیع دارید، آن را به حال خود واگذاشته و تماشاگر تخریب روز افزون اماکن مهم و میراث بزرگ اسلامی هستید.

اگر سازمان جهانی یونسکو خود را حامی میراث فرهنگی جهان می داند، این مطلب مهم را نیز درک کند که قلب بیش از یک میلیارد مسلمان و عاشق و دلداده ائمه اطهار علیهم السلام برای مضجع شریف و بهشت ویران شده ائمه بقیع می تپد.

اینجانب به عنوان یک نویسنده شیعه که در کتاب های خود الگوهای کمال و انسانیت و فرهنگ ماندگار اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را به جهانیان معرفی می کند و پیگیر مسائل فرهنگی جوامع اسلامی هست، در آستانه روز جهانی بقیع (هشتم شوال) از سازمان جهانی یونسکو می خواهم، در حفظ میراث فرهنگی جهان اسلام بکوشد و وظیفه خود را در قبال بی حرمتی ها و تخریب های اماکن مقدس مدینة الرسول صلی الله علیه و آله، خصوصا بقیع الغرقد به انجام رساند. یقیناً آیندگان درباره ما قضاوت خواهند کرد.
والسلام علی من اتبع الهدی
امیری سوادکوهی ـ 6 شوال المکرم 1434 هـ.ق
قم المقدسه
محمدرضا چمنی مجرد
۲۵مرداد
استاد محمدجعفر طبسی به ابنا پاسخ داد:
بهانه ی وهابیون برای تخریب بارگاه بقیع چه بود؟/ وهابیون با چه رویی با پیغمبر(ص) روبرو می شوند؟

امامان معصوم که در بقیع مدفون هستند چه شخصیت‏هایی هستند؟ / تاریخ بنای گنبد و بارگاه روی قبور ائمه بقیع به چه وقت بر می گردد؟/ آیا مسلمانان و اهل سنت در قرون گذشته به وجود گنبد و بارگاه‏های بقیع اعتراض داشتند؟/ برخی افراد معتقدند از آنجا که اهل بیت(ع) در دل مسلمانان و شیعیان جای دارند تخریب قبور ایشان تاثیری ندارد. آیا این حرف صحیح است؟ 

به کوشش: مریم اسماعیلی ـ عکس: محمدحسین امامی


 

خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا / سرویس صفحات فرهنگی:

امروز هشتم شوال است؛ یادآور غم انگیزترین روز تاریخ معاصر اسلام؛ سالگرد روزی که در سال ۱۳۴۴ هجری قمری و پس از روی‌ کار آمدن سومین حکومت وهابی آل سعود در عربستان، وهابیون به فتوای  سران گمراه خود مراقد مطهر ائمه و اهل‌بیت ‌پیامبر(ص) در بقیع را ویران‌ کردند.

«حجت الاسلام والمسلمین استاد محمدجعفر مروجی طبسی» در گفتگو با ابنا، زوایایی از این بزرگترین جنایت فرهنگی قرن بیستم را روشن کرده است:

ابـنا: لطفاً در ابتدا کمی در مورد تاریخچه قبرستان بقیع توضیح دهید.

ــ بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا ابی القاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین الذین اذهب الله عنهم الرجس و طهرهم تطهیراً.

بقیع، یکی از مقدس‏ترین و با فضیلت ترین بقاع مدینه بعد از مدفن رسول گرامی(ص) است. قبرستان بقیع اول مدفن و مزاری است که به دستور رسول خدا به وسیله مسلمانان تأسیس شد. در اهمیت بقیع همین بس که پیغمبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند: "از بقیع هفتاد هزار نفر محشور خواهند شد که صورت آنان مانند شب چهارده خواهد درخشید".

قبرستان بقیع، ریشه در روایات ما و تاریخ کهن اسلامی ما دارد. بقیع مدفن فرزندان پیغمبر است؛ بقیع بنا به بعضی روایات مدفن حضرت فاطمه زهرا(س) است؛ بقیع مدفن چهار تن از ائمه معصومین ـ یعنی امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) ـ است؛ بقیع مدفن صحابه بزرگ پیغمبر(ص) است؛ بقیع مدفن حضرت ام البنین(س) است؛ بقیع مدفن جناب حلیمه دایه رسول اکرم(ص) است؛ بقیع مدفن بسیاری از بزرگانی است که اکنون فرصت بیان نام همه آنها نیست.

ابـنا: درباره این چهار امام معصوم که در بقیع مدفون هستند صحبت کنید تا بویژه خوانندگان خارجی و غیرشیعه آنها را بشناسند و ببینند که مرقد چه شخصیت‏هایی تخریب شد.

ــ البته تبیین شخصیت این چهار امام کار ما نیست؛ چون از مقامی بسیار بسیار عالی و رفیع برخوردارند و انسان های غیرمعصوم و گنهکار نمی توانند آنان را معرفی کنند. ولی همین مقدار به شما عرض کنم که «امام محمد باقر(ع)» یکی از این چهار امامی است که در بقیع دفن شده است. «جناب مسلم» از دانشمندان طراز اول اهل سنت در جلد اول کتاب خود "صحیح مسلم" در صفحه 15 از شخصی به نام «جابر بن یزید جعفی» یک روایت نقل می کند که خیلی قابل توجه است. روایت این است که جابر می گوید: « عندی سبعون الف حدیث عن ابی جعفر عن النبی کلها صحیح». دقت کنید؛ تنها یک نفر به نام جابر بن یزید جعفی می گوید در سینه من از امام محمد باقر(ع) هفتاد هزار حدیث وجود دارد. نکته مهم‏تر این که می گوید این هفتاد هزار حدیث را امام  باقر(ع) از پیغمبر اکرم(ص) نقل کرد. ما از این چه می فهمیم؟ این نکته دلالت می کند بر اینکه امامان ما عموماً و امام محمد باقر(ع) خصوصاً در نشر فرهنگ نبوی ید طولایی داشته اند. این مطالب بیانش ممکن است آسان باشد؛ ولی خیلی فوق العاده است که یک نفر به تنهایی هفتاد هزار روایت از وجود نازنین پیغمبر اکرم(ص) نقل کند.

 

«امام جعفر صادق(ع)» یکی دیگر از ائمه مدفون در بقیع است. زبان از بیان عظمت حوزه ای که امام صادق(ع) با فشارهایی که در آن زمان وجود داشت تشکیل داد قاصر است. من فقط برای شما یک جمله از «مرحوم شیخ مفید» عرض کنم. ایشان در کتاب شریف "الارشاد" خود، نام راویانی که از امام جعفر صادق روایت نقل کردند را جمع کرده است که تعداد آنها بالغ بر 4000 نفر است. دقت کنید؛ در حدود 1400 سال قبل با وجود محدودیت های بنی امیه و بنی عباس، امام جعفر صادق(ع) حوزه علمیه ای را تاسیس کردند که اکنون تمام حوزه های علمیه موجود ـ چه در نجف اشرف، چه در قم، چه در مشهد، چه در جاهای دیگر ـ همه سر سفره قال الباقر و قال الصادق آن نشسته اند.

«امام حسن مجتبی(ع)» و «امام سجاد زین العابدین(ع)» هم برای همه مسلمانان دنیا از مذاهب مختلف شناخته شده هستند.

ابـنا: هم اکنون قبور بقیع بدون سنگ و نشان است؛ اما تصاویری قدیمی وجود دارد که بر روی بسیاری از این قبور، گنبد و مقبره وجود دارد. آیا بقیع همیشه به این حالت ناهنجار بود؟

ــ نه همیشه اینطور نبوده است و بسیاری از قبور اهل بیت(ع) و قبور صحابه بارگاه و مقبره داشتند.

ابـنا: تاریخچه بناء گنبد و بارگاه روی قبور ائمه بقیع به چه وقت بر می گردد؟

ــ تاریخ ایجاد ساختمان و بنای گنبد و بارگاه روی قبور ائمه بقیع به طور دقیق معلوم نیست؛ اما از مجموع قرائن و شواهد به دست می آید، که از قرن پنجم هجری به بعد، قبور ائمه بقیع به صورت فعلی نبوده و بارگاه داشته است؛ یعنی از زمان «مجد الملک» که در سال 492 هجری کشته شد و «ذهبی» از او به عنوان یک انسان عظیم الشأن یاد می‏کند.

با توجه به تقارن قتل معمار بقیع که با تاریخ کشته شدن مجدالملک تقارن دارد، می توانیم تاریخ تقریبی ساخت و ساز گنبد و بارگاه روی قبور چهارگانه امامان معصوم را به دست بیاوریم که حداقل از قرن پنجم هجری، قبور ائمه بقیع گنبد و بارگاه داشته است.

ابـنا: اسناد مکتوب در این زمینه چیست؟

ــ بسیار است؛ مثلا «ابن جبیر» یک جهانگرد معروف که در سال 614 هجری قمری یعنی اوائل قرن هفتم از دنیا رفته است در مورد گنبد ائمه بقیع جمله بسیار دقیقی دارد که من ترجمه اش را برایتان عرض کنم. می گوید: "آن گنبدی است مرتفع و سر به فلک کشیده که در نزدیکی درب بقیع واقع است". این سخن، کاملاً صحیح و دقیق است و با بقیع فعلی هم مطابقت دارد و نشان می دهد که مکان مورد زیارت ما در بقیع فعلی درست است.

 

جناب «ابن نجار» مدینه شناس و مورخ معروف اسلامی است که او نیز در قرن هفتم می زیسته نیز در رابطه با بارگاه و گنبد بقیع می‏گوید: "این گنبد، بزرگ، مرتفع و دارای قدمت زمانی است. بارگاه دو در دارد که یکی از آنها هر روز باز می‏شود".

نکته مهم دیگری که در این مورد وجود دارد در رابطه با تعمیرات بقیع است. در تواریخ اهل سنت آمده است که در سال 519 ق. ساختمان و گنبد و بارگاه ائمه بقیع به دست «المسترشد بالله» که یکی از خلفای عباسی بود تعمیر شد. یعنی چه تعمیر شد؟ یعنی اینکه روی این قبور مطهر و مظلوم چهارگانه، گنبد و بارگاه بوده است که نیاز به تعمیر داشته و در سال 519 ق. تعمیر شده است.

ابـنا: بنابراین مسلمانان اهل سنت در آن زمان نه تنها به وجود این گنبدها و بارگاه‏ها اعتراض نداشتند بلکه در توجه و اعمار آنها هم کوشا بودند؟

ــ بله، نکته کلیدی همین است. آنچه از گفته این بزرگواران استفاده می کنیم این است که سابقه و تاریخ ساختمان گنبد و بارگاه ائمه بقیع به حدود هزار سال قبل می رسد اما احدی از مسلمین نگفت که این ها شرک یا بدعت است و باید منهدم شود و از بین برود.

.

  

ابـنا: درباره خصوصیات آن بارگاه ها هم نقلی داریم؟

ــ بله، در اسناد تاریخی حتی ویژگی ها و خصوصیات این اماکن مقدس هم به وسیله تاریخ نویسان به تصویر کشیده شده است. به این معنا که این تاریخ نویسان ارتفاع آن گنبد و بارگاهی که روی قبور ائمه بوده را هم ثبت کرده اند. شکل ساختمان را هم  می گویند هشت ضلعی بوده است. الان می گوییم که باصطلاح ضریح حضرت سیدالشهداء(ع) شش ضلعی است، آن وقت هم می گفتند که بارگاهی که روی قبور ساخته شده بوده، به شکل هشت ضلعی بوده است.

 

من در بعضی از مدارک، عکسی هم از بارگاهی که روی قبور ائمه بقیع وجود داشت و دارای گنبد بزرگی هم بود دیده ام.

ابـنا: غیر از ائمه اطهار(ع) آیا قبور بقیه مدفونان در بقیع نیز مقبره و گنبد داشت؟ 

ــ «علی بن موسی» که یکی از نویسندگان ساکن شهر مدینه است در این زمینه می‏نویسد: "و قبة آل البیت العظام و هی أکبر القباة..."؛ یعنی گنبد بارگاه اهل بیت از همه گنبدهای موجود در بقیع بزرگ‏تر است.

مهم‏تر از همه اینها سخن «ابراهیم رفعت پاشا» است که 19 سال قبل از تخریب این قبور، آنها را توصیف کرده و  می گوید: "بزرگ‏ترین گنبد از گنبدهای موجود در بقیع، گنبد ائمه بقیع است".

از این گفته ها دو نتیجه مهم به دست می‏آید:

نتیجه اول: از لابه لای سخنان این بزرگواران استفاده می شود که قبور مطهر ائمه بقیع از صدها سال قبل مورد احترام همه مسلمانان بوده و احدی از بزرگان و علما و دانشمندان اهل تسنن صحبت از بدعت بودن بنای بر قبور نکرد. این نکته مهمی است که از سال 492 ـ یعنی قرن پنجم ـ تا نوزده سال قبل از هدم قبور ائمه بقیع توسط وهابی ها، احدی نگفت که این قبور شرک است یا باصطلاح بدعت است!

این خودش بهترین دلیل است بر این که این کار زشتی که وهابیون در حدود صد سال قبل نسبت به بارگاه ملکوتی این چهار امام انجام دادند یک کار بسیار بسیار ناشایست بوده است.

نتیجه دوم: همانگونه که ائمه دارای گنبد و بارگاه بودند در آن زمان، قبور بزرگان دیگری که در بقیع بود نیز دارای گنبد و بارگاه بود.

  

این علماء و مورخانی که برایتان نام بردم هیچکدامشان از دانشمندان شیعه نیستند؛ همه شان از دانشمندان معروف و درجه یک اهل سنت هستند. لذا امیدوارم ان‏شاءالله این عرایض من را اهل سنت و وهابیون خوب بخوانند تا بدانند این وضع ناهنجاری که الان برای قبور ائمه(ع) و نیز قبور صحابه و همسران پیغمبر(ص) در بقیع به وجود آورده اند، چیزی نیست که با سیره بزرگان و سیره سلف صالح ما همخوانی داشته باشد.

بنابراین در قرن چهارم، قرن پنجم، قرن ششم، قرن هفتم، قرن هشتم، قرن نهم، قرن دهم تا قرن چهاردهم، بر روی قبور ائمه گنبد بوده، بارگاه بوده و این مسائل جزء مسائل عادی بوده است. تا اینکه متأسفانه وهابی ها در حدود یک قرن پیش این جنایت بزرگ را انجام دادند و آن گنبد و بارگاه را خراب کردند.

 

ابـنا: با این وضعیت و اجماعی که فرمودید، وهابیون چگونه موفق شدند که دست به این جنایت خبیثانه و هولناک بزنند؟ یعنی چه بهانه ای برای مسلمانان آوردند؟

ــ ارتکاب جرم و جنایت، مستند لازم ندارد! جنایتی که وهابیون انجام دادند در طول تاریخ بشریت سابقه نداشته است. آنها با تخریب قبور ائمه بقیع در واقع خودشان را با پیغمبر اکرم(ص) طرف کردند. چرا؟ برای اینکه امام جعفر صادق کیست؟ از نوادگان پیغمبر است. امام محمد باقر کیست؟ از نوادگان پیغمبر است. امام زین العابدین کیست؟ از نوادگان پیغمبر است. امام حسن مجتبی هم که معلوم است پسر دختر پیغمبر اکرم(ص) است. آن وقت آنها آمدند با این کار زشتتان و تخریب قبور ائمه ای که همه شان بدون استثناء منتسب به وجود نازنین پیغمبر اکرم هستند خود ر با ایشان طرف کردند.

این آقایان آیا فهمیدند که قبر چه کسانی را منهدم کردند؟ قبور بزرگوارانی را منهدم کردند که نور چشم پیغمبر اکرم(ص) بودند؛ مرقد کسانی را تخریب کردند که احیاءکننده آثار و سنت پیغمبر اکرم(ص) بودند. من گاهی فکر می کنم که اینها در روز قیامت با چه چشمی میخواهند به صورت پیغمبر(ص) نگاه کنند؟

 

اما مستمسک آنها برای این اقدام زشت، یک روایت ضعیف و سست است. مطابق این روایت، یک روز که رسول الله(ص) در تشییع جنازه ای شرکت نموده بودند دستور دادند بت‏ها و مجسمه هایی که در شهر مدینه وجود دارد نابود شود و همه مقبره ها هم با زمین، هموار و با خاک، یکسان گردد. از میان صحابه، علی(ع) رفتند و همه قبرهای مرتفع را هموار کردند!

 

جالب اینجاست که خود اهل سنت هم این روایت را ضعیف می شمارند. از نظر شیعه نیز این روایت مردود است. بحث علمی درباره سند و دلالت این روایت از حوصله این مصاحبه خارج است، لذا من فقط به وجود یک نفر در سلسه راویان این حدیث اشاره می کنم که برای تضعیف آن کافی است؛ شخصی به نام «ابو وائل». این شخص بدون تردید از دشمنان سرسخت اهل بیت پیامبر(ص) و از دشمنان درجه یک امیرالمؤمنین(ع) بوده است. براستی آیا ما می توانیم به حرف افرادی که دشمن اهل بیت و دشمن آقا علی بن ابی طالب(ع) بودند اعتماد کنیم؟ هرگز !

ابـنا: برخی افراد معتقدند از آنجا که اهل بیت(ع) در دل مسلمانان و شیعیان جای دارند تخریب قبور ایشان تاثیری ندارد. آیا این حرف صحیح است؟

ــ این حرف اشتباه و به نظر بنده یک نوع مغالطه است. برای پاسخ دادن به این مغالطه، بیایید قضیه را به قرآن کریم عرضه کنیم و ببینیم قرآن در این باره چه می گوید؟

قرآن کریم می گوید: "قل لا اسئلکم علیه اجراً الاّ المودة فی القربی". یعنی چه؟ یعنی ای پیغمبری که 23 سال در مکه و مدینه برای این مردم زجر کشیدی و زحمت فراوانی کشیدی به امتت بگو منی که پیغمبر شما هستم از شما اجر رسالت بیست و سه ساله را نمی خواهم بلکه اجر رسالت من نسبت به شما امت و مردم این باشد که تنها و تنها اهل بیت من را دوست داشته باشید و به آنها محبت کنید. حالا سؤال ما از آقایان وهابی این است که: انصاف به خرج بدهید، خراب کردن قبور ائمه بقیع با این آیه سازگاری دارد یا گنبد و بارگاه و حرم و صحن و چراغ درست کردن برای ائمه بقیع با آیه سازگاری دارد؟

به عبارتی دیگر اگر ما بیاییم تیشه بگیریم و قبور چهارگانه را منهدم کنیم با محبت اهل بیت پیغمبر(ص) سازگار است، یا اینکه قبور آنها را مانند نجف و کربلا و مشهد بسازیم؟

شما را به خدا قسم عقل خود را حاکم قرار دهید و انصاف به خرج بدهید! کدامیک از این دو کار با روح این آیه بیشتر سازگاری دارد؟ کاری که شما در یک قرن قبل انجام دادید یا کاری که ما الان در نجف و کربلا و خراسان شاهد هستیم؟ کدام یک از این دو کار با محبت به اهل بیت پیغمبر بیشتر سازگاری دارد؟

مسلماً برای ائمه اطهاری که در بقیع آرمیده اند بودن و نبودن گنبد و بارگاه تفاوتی ندارد؛ اما برای ما تفاوت می‏کند که به دستور قرآن عمل کنیم یا خیر. این را باید وهابی ها جواب بدهند.

 

ابـنا: جنایات وهابی ها و تکفیری ها در این زمینه فقط به مدینه یا حجاز محدود نشد؛ بلکه در عراق و عتبات عالیات هم چنین کارهایی را انجام دادند.

ــ بله، وهابی ها چند جنایت انجام داده اند که مطمئناً تا روز قیامت ننگ آنها بر جبینشان نقش بسته است. آنها در این میان حتی به افراد خودشان هم رحم نکردند. از جمله:

در سال 1218 هجری قمری وهابیون به رهبری شخصی به نام «سعود بن عبدالعزیز» لشکری متشکل از اعراب نجد ـ که می نویسند 12000 نفر بودند ـ را راه انداختند و به کربلای معلی یورش بردند و به قدری در حرم و صحن سیدالشهداء(ع) جنایت کردند و آدم کشتند و اطفال را به قتل رساندند که حساب ندارد. وحشی گری وهابی ها در کربلای معلی انسان را به یاد وحشی گری بنی امیه در سال 61 هجری در کربلا می اندازد؛ و یا به یاد واقعه حرّه که چند سال بعد از واقعه کربلا رخ داد و فرماندهان سپاه یزید، مدینه را برای لشکریان خودشان مباح اعلام کردند.

همانطور که در واقعه حره سپاه یزید حرمت پیغمبر(ص) را حفظ نکردند، در فاجعه سال 1218 هم این بی رحم ها و این قسی القلب ها حرمت اهل بیت پیغمبر(ص) را حفظ نکردند و با یورش 12000 نفری به صحن و سرای امام حسین(ع) ضریح مقدس را از جا کندند و اموال آن را غارت کردند و شعارشان این بود که: «اقتلوا المشرکین و اذبحوا الکافرین »؛ یعنی چه؟ یعنی به لشکریانشان دستور می دادند حمله کنید و این مشرکین را بکشید و این کافرها را ذبح کنید!!

راستی آن کسانی که آن روز دور ضریح سید الشهداء(ع) بودند از مشرکین بودند؟ از کافرین بودند؟ یا اینکه از عاشقان اهل بیت پیامبر(ص) و از شیفتگان ریحانه پیامبر حسین بن علی(ع) بودند؟

ابـنا: آیا وهابیون با تخریب این قبور به هدف خود رسیدند؟

ــ هدف اصلی آنها از هدم قبور ائمه بقیع یک چیز بود و آن اینکه "نور خدا را خاموش کنند!" چون ائمه بدون شک و بدون تردید منعکس کننده دین خدا هستند. بعد از پیغمبر(ص) ائمه بودند که به خاطر خدا تحمل مشکلات را کردند؛ اگر قتل بود مال ائمه بود؛ اگر زندان بود مال ائمه بود؛ اگر فشار بود بر سر ائمه بود. اما بنی امیه و بنی عباس با آن همه بلایا که بر سر ائمه آوردند تا این نور را خاموش کنند نه تنها به هدفشان نرسیدند بلکه نور خدا و فضائل ائمه جهان را درنوردید.

اکنون هم وهابی ها با تخریب قبور به هدف خود نرسیده اند. چرا؟ شما نگاه کنید روزی چهار ساعت در قبرستان بقیع برای حجاج و زائران باز می شود، دو ساعت صبح و دو ساعت بعد ازظهر. من از وهابی ها سؤال می کنم؛ شمایی که الان دور و بر قبور ائمه بقیع هستید به این سوال من جواب بدهید: شما را به خدا، وقتی که در بقیع باز می شود این سیل مردم به کجا متوجه می شوند؟ کجا جمع می شوند؟ کجا می ایستند؟ آیا مگر همه اینها همان اول بقیع نمی ایستند؟ مگر همان ابتدا توقف نمی کنند و قدم از قدم برنمی دارند؟

مگر در این بقیع حدود ده هزار صحابی پیغمبر دفن نیست؟ چرا !

مگر در بقیع «جناب عثمان بن عفان» دفن نیست؟ چرا !

مگر در بقیع «جناب عثمان بن مظعون» دفن نیست؟ چرا !

ولی چه شد وقتی که در بقیع را باز می کنید، دلهای مسلمین فقط در یک نقطه بقیع متمرکز می شود؟

این درس است برای شما متحجرها که بدانید و بفهمید که با خراب کردن آثار اهل بیت پیغمبر(ص) نمی توانید عشقی که در قلوب مسلمانان است را از دل آنها بیرون بیاورید.

ابـنا: وقتی با حاجیان اهل سنت نیز در مدینه گفتگو می کنیم می بینیم که آنها نیز از وضعیت بقیع ناراحت هستند. 

ــ به نکته خوبی اشاره کردید. ما واقعاً حساب برادران عزیز اهل سنت را از حساب وهابیون جدا می کنیم. خود وهابی ها هم خوب به این نکته واقف هستند و خود اهل سنت عزیز هم به این نکته واقف هستند. ما با اهل سنت هیچ حرفی نداریم؛ ما با اهل سنت مشکل نداریم؛ خدای ما یکی است؛ پیغمبر ما یکی است؛ قبله ما یکی است؛ قرآن ما یکی است. شیعه و سنی با هم مشکل ندارند؛ بلکه امروز همه جهان اسلام ـ از شیعه و سنی ـ با گروهی افراد متحجر و نادان به نام وهابی و سلفی مشکل دارند.

 

ابـنا: و در پایان اگر صحبتی باقی مانده است بفرمایید. 

ــ امیدوارم ان‏شاءالله روزی زنده باشم و شرفیاب حضور ائمه بقیع(ع) در مدینه منوره بشوم و هر آنچه را که امروز در مشهد و نجف و کربلا می‏بینیم، شبیه آن و بلکه بهتر از آن را با نابودی وهابی ها در قبرستان بقیع شاهد باشم.

همچنین امیدوارم وهابیون هر چه زودتر در مقابل این همه کشتاری که نسبت به اهل بیت(ع) و عاشقان آنها انجام دادند به سزای اعمالشان برسند.

ابـنا: از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید سپاسگزاریم.

محمدرضا چمنی مجرد
۲۵مرداد
"سعد الفیاض" در سخنرانی اش و در برابر سیل جمعیت اعلام کرده خداوند ما را برای دفاع از رسول مظلوم واقع شده [صلی الله علیه و آله] نزد شیعیان آماده کرده پس بگویید "الله اکبر" . این اظهارات فتنه گرایانه ی الفیاض همزمان با دهها عملیات تروریستی در شهر های مختلف عراق و کشته و زخمی شدن صدها شیعه بیگناه صورت می گیرد.

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:


به گزارش «شیعه نیوز»، اظهارات خطیب نماز جمعه شهر فلوجه عراق و در میان تجمع کنندگان این شهر، عکس العمل های بسیاری از روشنفکران و فعالان را بر انگیخته است.

"سعد الفیاض" در سخنرانی اش و در برابر سیل جمعیت اعلام کرده خداوند ما را برای دفاع از رسول مظلوم واقع شده [صلی الله علیه و آله] نزد شیعیان آماده کرده پس بگویید "الله اکبر" . این اظهارات فتنه گرایانه ی الفیاض همزمان با دهها عملیات تروریستی در شهر های مختلف عراق و کشته و زخمی شدن صدها شیعه بیگناه صورت می گیرد.

نماینده حزب کردستان "محمود عثمان" در واکنش به این سخن گفت: کسانی که بر منابر مردم را به خشونت و فرقه گرایی تحریک می کنند، مخالف قانون عمل می کنند، تمام قوانین و شرایع این عمل را جرم به حساب می آورند و با آن مخالف هستند؛ وی سپس خواستار جلوگیری از تکرار اینگونه خطبه ها شد.

این چندمی باری است که نظیر این گونه سخنان از خطیبان تجمع کنندگان در برخی از شهر های عراق شنیده می شود؛ چندی پیش یکی از خطبای تظاهرات الانبار، در اقدامی رو به جلو، که حاکی از تسلط گروه القاعده، حزب بعث و ... بر تظاهرات الانبار ، موصل و فلوجه و ... داشت، با صراحت و به صورت علنی از تظاهرکنندگان خواست، برای قتل عام شیعیان به استان های جنوبی و مرکزی عراق حمله کنند.  
 
 وی؛ شیعیان این مناطق را مجوس! خوانده و گفته بود: باید به منازل آنها حمله کرد و آنها را قتل عام کرد. این خطیب در ادامه سخنان گستاخانه خود که از شبکه "الرافدین" عراق پخش می شد، مدعی شده بود: نه تنها باید شیعیان عراق را قتل عام کنیم بلکه باید به ایران، بحرین و قطیف و تمام اماکن شیعه نشین جهان حمله کرده و آنها را قتل عام کنیم.

محمدرضا چمنی مجرد
۲۵مرداد
این شهروند شیعه پس از اینکه به بخش هایی از خطبه ی "محمد الفیزازی" رهبر گروه تروریستی موسوم به جناح السلفیه الجهادیه وابسته به القاعده در مسجد طارق بن زیاد شهر طنجه مراکش اعتراض کرد، از سوی تعدادی از سلفی ها مورد حمله قرار گرفت و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

SHIA-NEWS.COM شیعة نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس اتحادیه مرکز اسلامی-فرهنگی شهر "کتالونیا" اسپانیا، فعال مراکشی "نور الدین الزیانی" را در دستوری مجبور به ترک اسپانیا کرد.
 
این دستور در پی شکایت مرکز ملی اطلاعات اسپانیا صادر شده ، در این شکایت آمده "الزیانی" به ترویج افکار افراط گرانه ی سلفی میان رهبران دینی و مهاجران مراکشی مقیم در "کتالونیا" پرداخته و هم چنین با اطلاعات کشورهای دیگر از جمله مراکش در ارتباط بوده است.
 
هم چنین در شکایت آمده که "الزیانی" این فعالیت ها را با پشتیبانی مالی دستگاه های اطلاعاتی دیگر کشورها انجام می داده است. "نورالدین الزیانی در دفاعیات خود به رسانه های اسپانیا این اتهامات را رد کرده و دلیل اخراجش را مسائل سیاسی دانسته  است.

از سویی دیگر و در ادامه فعالیت های ضد شیعی مراکش، استاد" عصام الحمیدان الحسنی" فعال مراکشی در اظهاراتی بر صفحه ی فیسبوک عنوان نموده یک شهروند شیعه در طنجه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است.

این شهروند شیعه پس از اینکه به بخش هایی از خطبه ی "محمد الفیزازی" رهبر گروه تروریستی موسوم به جناح السلفیه الجهادیه وابسته به القاعده در مسجد طارق بن زیاد شهر طنجه مراکش اعتراض کرد، از سوی تعدادی از سلفی ها مورد حمله قرار گرفت و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

شایان ذکر است که مدتی است برخورد با شیعیان و تبلیغات بر علیه آنها در مراکش افزایش یافته است به نحوی که چند وقت پیش گروهی موسوم به "دور القرآن" که قبلا از سوی یکی از نمایندگان پارلمان مراکش به عنوان یک گروه "تروریستی" وصف شده بود در اقدامی به سوزاندن شیعیان فرا خوانده بود.

محمدرضا چمنی مجرد
۲۵مرداد
ستاد بازسازی عتبات در بیانیه‌ای:
بی‌صبرانه منتظر پاک شدن سرزمین وحی از حاکمان وهابی آل سعود هستیم

ستاد بازسازی عتبات عالیات به مناسبت سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع بیانیه ای صادر کرد. 


 بی‌صبرانه منتظر پاک شدن سرزمین وحی از حاکمان وهابی آل سعود هستیم

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ ستاد بازسازی عتبات عالیات به مناسبت سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

هشتم شوال یاد آور سالروز یورش وحشیانه عمال کورباطن وهابی به قبرستان بقیع، مدفن 4 ستاره درخشان آسمان امامت و  ولایت است. در هشتم شوال 1343 هجری قمری یعنی حدود 90 سال پیش وهابیون با تسلط بر مدینه از آنجا که استمرار رابطه شیعیان شیفته اهل بیت از طریق تجمع و عرض ارادت به امامان معصوم را خطری عظیم برای تفکرات دشمنان اسلام به ویژه استعمارگران دین ستیز که در قالب مکتب بی پایه و اساس وهابیت به میدان آمده بود می دانستند، برآن شدند تا با حمله به قبرستان بقیع و تخریب صحن و سرای پیشوایان نور و رحمت به زعم باطل خود مانع نفوذ و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) که در تعالیم شیعه متجلی بوده شوند.

لذا با بغض و کینه علاوه بر تخریب و یکسان کردن گنبدهای قبور امام حسن مجتبی(ع) ، امام زین العابدین(ع) ، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) با خاک آثار منقوش بر روی سنگ قبرها را نیز از بین برده و باعث شدند در طول 9 دهه ، شیعیان جهان هر بار که به زیارت بقیع می روند با قلوبی شکسته و چشمانی اشکبار لعن و نفرین خود را نثار حکام ددمنش وهابی کرده و نابودی آنان را آرزو می کنند.

و امروز همان تفکر خطرناک که وحدت جهان اسلام را بر نمی تابند مجری برنامه های خائنانه استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل برای ایجاد شکاف در صفوف مسلمین جهان گردیده و با تمامی توان و با آتش تهیه اربابان ضد دین به دنبال ایجاد آشوب در سرزمین های اسلامی هستند که نمونه آنرا می توان در مصر، سوریه و عراق به خوبی مشاهده کرد.

سران سرسپرده بعضی از کشورهای اسلامی که تصاویر میگساری آنان با سردمداران کاخ سفید و صهیونیست های ضد اسلام و بشریت بارها از رسانه ها پخش گردیده به بهانه های واهی سعی در تخریب قبور مطهر فرزندان رسول خدا نموده و آنچه در چند ماه اخیر در مضجع شریف حجر بن عدی و اساعه ادب به حرمهای مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه در سوریه اتفاق افتاد شاهد این مدعاست و یا آنچه به بهانه بهسازی و تعریض بسیاری از یادمانهای اصحاب رسول خدا و محله هایی که برای مردم عربستان زنده کننده خاطرات رشد و تعالی اسلام است، تخریب می شود. اما حق و حقیقت ماندگار است و آنچه رفتنی است مروجان اندیشه خطرناک اسلام آمریکایی است و یقینا دیری نخواهد پائید که سران دل به دشمن سپرده جزای کار خود را خواهند دید.

ستاد بازسازی عتبات عالیات که بعد از نابودی دیکتاتور عراق با بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه به زیباترین شکل چشم جهانیان را خیره نموده بی صبرانه منتظر است تا با پاک شدن سرزمین وحی از حاکمان وهابی آل سعود؛ به لطف خدا و کمک عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت و با بهره گیری از وجود متخصصین و هنرمندان متعهدی که مهمترین انگیزه شان باورهای دینی و عشق به اسلام و ارادت قلبی به عترت پیامبر عظیم الشان می باشد با آمادگی کامل به بازسازی قبور مطهر امامان پرداخته و در کوتاهترین زمان با بازسازی صحن و سرای ائمه هدی گل لبخند را بر لبان همه علاقمندان به خاندان رسالت بنشاند. به امید آن روز ...

محمدرضا چمنی مجرد
۲۴مرداد

جنایت‌های بی‌شمار وهابیت؛ از غارت کربلا تا تخریب بقیع

نخستین تخریب قبور ائمه بقیع(ع) به دست وهابیون سعودی در سال 1220هجری قمری اتفاق افتاد، پس از این واقعه، با سرمایه‌گذاری مسلمانان شیعه و به کار بردن امکانات ویژه، مراقد تخریب شده به زیباترین شکل بازسازی شد. 

 جنایت‌های بی‌شمار وهابیت؛ از غارت کربلا تا تخریب بقیع

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ درست نود سال پیش در هشتم شوال سال 1344(هـ.ق) فرقه ضاله وهابیت، مرقدهای مطهر و بارگاه نورانی ائمه بقیع(ع) مهبط و منزل فرشتگان الهی را به ادعایی واهی، تخریب و میلیون ها محب و عاشق اهل بیت(ع) را داغدارکرد ؛داغی که نه تنها التیام نیافته بلکه این روزها با به خاک و خون کشیده شدن مسلمانان مظلوم عراق، سوریه و پاکستان بر شدت آن افزوده شده است.

آخر اینان از قبور مطهر و بارگاه پاکان واهل بیت پیامبراکرم(ص)چه می خواستند؟

علت این بی رحمی ها و ددمنشی ها چیست و از چه عقیده و تفکری نشات می گیرد؟

 * ظهور ابن تیمیه در ردای وهابیت

درعصر و دوره ای که ایران عرصه تاخت و تازهای محمود و اشرف افغان شد و سلسله صفویه پس ازحدوددوقرن ونیم حکومت برافتاد، و سلسله های افشاریه و زندیه بر سر کار آمدند، ازمنطقه نجدحجازشخصی ظهور کرد که رشته عقاید متروک و مهجور ابن تیمیه را پس ازچهارقرن ازسر گرفت ودرپی اجرا و عملیاتی کردن آن ها برآمد .این شخص کسی نبود جز محمدبن عبدالوهاب .وی اگر چه در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد وپدرش از علمای حنبلی منطقه و قاضی شهر «عیینه» بود و خود نیز قدم در راه تحصیل علوم اسلامی نهاد اما راه بدعت وا نحرافی راپ یمود که چندقرن قبل توسط ابن تیمیه و شاگردش ابن قیم پی ریزی شده بود .ابن تیمیه (متوفای 728 هجری قمری) در منطقه شام به دنیا آمد ودرهمین منطقه نیز به تبلیغ عقاید خود پرداخت اما از آن جا که عقایدش بسیار با عقاید رایج در تضاد بود و با مبانی اسلامی سازگاری نداشت ، با مخالفت شدید علمای آن عصر رو به روشد که حتی به طردوتبعید و زندان وی انجامید .عقاید او که ماهیت و ریشه‌ای خوارج گونه داشت با مقابله جدی علما به تدریج متروک شد تا این که چهار قرن بعد توسط محمدبن عبدالوهاب دوباره به جریان افتاد واوبا خشونت و تخریب و تکفیر توانست این عقاید و بدعت هارا به اجرا در آورد .بیان عقاید ابن تیمیه از زبان ابن عبدالوهاب هرچند در ابتدا با مخالفت خاندان خود او از جمله پدروبرادرش رو به رو شد تا جایی که سلیمان بن عبدالوهاب کتابی در رد عقاید او نگاشت امابا پیوندی که با حاکم «درعیه» یعنی محمدبن سعود برقرار کرد، کارهای خود را پیش برد.دراین میان فقر فرهنگی ودوربودن این مناطق از معارف، در کنار قهروخشونتی که او درامرپیشبرداهداف خود به کار بست ،سبب شد تا برخلاف ابن تیمیه مسلکش تداوم یابد.

 * بدعت ها و عقاید انحرافی وهابیت

وهابیت ازهمان آغاز، کارخودرابا خشونت شروع کرد وازکشتاروتخریب وتکفیر هیچ ابایی نداشت . آن هااین رفتارخودرا بر پایه هایی باطل بنا کردند وبدعت ها راهرچه بیشترگسترش دادند .محمدبن عبدالوهاب باتمسک به ظواهر آیاتی ازقرآن، خداراجسم می دانست که با چشم دیده می شود و برای خداعرشی تصورمی کرد که درآن جا استقراریافته است وفرمان می راند!

این فرقه به بهانه واهی شرک زدایی ازدامن اسلام، توسل جستن به پیامبر اکرم(ص) وشفیع قراردادن آن حضرت ،مخاطب قراردادن ایشان به «یارسول ا...(ص)»، تبرک جستن به مرقد منورآن حضرت ، دعا کردن درکنارمرقد مطهرنبوی ونیز تعظیم واحترام گذاردن به پیامبراکرم (ص) را شرک وکفروبت پرستی دانست واعتقاد به جایزبودن این امور را موجب حلال شدن مال وخون مسلمانان شمرد. این فرقه همچنین سفربرای زیارت را حرام وانهدام قبوروگنبد راواجب دانست.آنان توحید راکه مظهر تکریم وتسلیم انسان ها و ریسمان وحدت واتحادمسلمانان است ،وسیله تکفیروتخریب وقتل وناامنی قراردادند وبه بهانه دعوت به توحید به جنگ اهل توحید رفتند وباحربه مبارزه با شرک دامنه شرک رادرمهد اسلام گسترش دادند و گویی مصداق حدیث نبوی شدند که بخاری درصحیح خود آن را نقل کرده است .بخاری ازعبدا...بن عمرروایت می کند که پیامبراکرم (ص)فرمودند:خدایا منطقه شام ویمن را برما مبارک گردان .صحابه تاسه مرتبه ازآن حضرت پرسیدند :ای رسول خدا!پس منطقه نجدچه می شود؟عبدا...بن عمرمی گوید :گمان می کنم که درمرتبه سوم بودکه پیامبر اکرم(ص) درپاسخ فرمودند:هناک (فی النجد)الزلازل والفتن وبها یطیع قرن الشیطان؛ سرزمین نجد سرزمین زلزله ها (ویرانی ها)وفتنه هاست وازهمان جا شاخ شیطان(حزب شیطان) ظهورخواهد کرد.

 * ازکربلا تا بقیع

وهابیت که باهمراهی محمدبن سعود اقدامات خشونت بارخودراآغازکرده بود، درهمان اولین گام ها پس ازگسترش حملات خودبه خارج ازحجاز ،عتبات عالیات رامورد هجوم قرارداد و در سال 1216هـ.ق کربلا را غارت و تخریب وبیش ازسه هزاروبه روایتی 20هزارنفر راشهید کرد .وهابیان به نجف اشرف نیز حمله کردند اما به دلیل آمادگی مدافعان نجف ،کاری ازپیش نبردند. بااین حال این هجوم های ددمنشانه بارها ادامه یافت.اینان بیش از هرجایی اماکن مقدس حجازرا تخریب کردند وتمام آثار فرهنگی تمدنی این منطقه را که در جای جای آن می شد عطر وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) را استشمام کرد، به بهانه مبارزه با شرک ازبین بردند .آن ها نه تنها قبورمطهرکه کتابخانه بزرگ مکه را که درآن 60 هزارعنوان کتاب نفیس و40هزارعنوان کتاب خطی بی نظیر همچون آثارخطی حضرت امام علی (ع)ودیگراصحاب وجودداشت ،نابود کردند.دراین میان مهم ترین جنایت آنان، تخریب مرقدهای مطهرائمه بقیع (ع)بود که درهشتم شوال سال 1344هجری قمری اتفاق افتاد.وهابیت درحالی توسل وزیارت بزرگان دین را شرک تلقی می کرد که تجلیل ازانبیاواولیا وادای احترام به آنان، سنت وشیوه مسلمانان ازصدراسلام تابه امروز بوده و حتی ازپیامبر اکرم(ص)روایت شده است که گاه درروزوگاه درشب دربقیع حضورمی یافتند وبرای اهل قبورطلب مغفرت می کردند.چنان که از یکی از همسران پیامبر(ص) نقل شده است ؛ رسول خدا(ص) شب هنگام به آرامی از رختخواب برمی خاست وازمنزل خارج می شد .گاه من وگاه خدمتکارم آن حضرت راتعقیب می کردیم وایشان رامی دیدیم که به بقیع می رفتند و مدتی طولانی توقف می کردند ومکرر دست به آسمان بر می داشتند وبه دعاو استغفار برای اهل بقیع مشغول می شدند. یک بار پس ازبازگشت ازبقیع از حضرتش سوال کردم .فرمودند: من ازطرف خداماموریت دارم برای اهل بقیع استغفارکنم.

 * نخستین تخریب مرقدهای مطهر ائمه بقیع(ع)

نخستین تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع) به دست وهابیون سعودی در سال 1220 هجری قمری اتفاق افتاد. پس از این واقعه،با سرمایه گذاری مسلمانان شیعه و به  کار بردن امکانات ویژه، مراقد تخریب شده به زیباترین شکل بازسازی  شد و با ساخت گنبد و مسجد، بقیع به یکی از زیباترین مراقد زیارتی تبدیل  شد.

 * دومین تخریب بقیع

دومین و در واقع دردناک ترین حادثه تاریخی معاصر به هشتم شوال سال 1344 (هجری قمری) و دوره پس از روی  کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان مربوط  می شود؛ سالی که وهابیون به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تخریب قبورمقدس، مراقد مطهر ائمه معصومین (ع)و اهل  بیت  پیامبر اکرم(ص) را مورد دومین هجوم وحشیانه  خود قراردادند و بقیع را به مقبره  ای ویران  شده تبدیل  کردند.

* تاریخچه بقیع

بقیع اولین قبرستان و مزاری است که به دستور پیامبر اکرم(ص) ساخته شد. بقیع که درآغاز به آن «بقیع الغرقد» می گفتند، درلغت به معنای محل وسیع دارای درخت ویا ریشه های آن است وچون قبلا درآن درخت وحشی وخاردار «غرقد» بود، به آن بقیع غرقد می گفتند.اولین کسی که ازانصاردرآن دفن شد، «اسعدبن زراره» واولین نفرازمهاجران «عثمان بن مظعون» بود که درسال دوم هجری درگذشت .

 * موقعیت و فضیلت بقیع

بقیع از طرف غرب، پشت خانه های مدینه واقع شده بود ومنازل مدینه تابقیع امتداد داشت وکوچه های متعددی این منازل رابه هم متصل می کردوبه بقیع منتهی می شد ،تاجایی که به تدریج بعضی ازاین منازل برای دفن افراد متشخص مورد استفاده قرارگرفت وبعضی هم تخریب وبه بقیع ضمیمه شد.درباره جایگاه بقیع ازپیامبر اکرم(ص)نقل شده است که فرمودند: ازبقیع 70 هزارنفر محشور خواهندشد که صورت آنان چون ماه شب چهارده خواهد بود.

 * بارگاه ائمه بقیع (ع)

مراقد مطهر ائمه بقیع (ع) درسمت غربی ومنتهی الیه بقیع واقع شده است .دراین قبرستان ،آرامگاه های خانوادگی وجودداشت. از این رو بنا به نقل کتاب های تاریخی ، مرقدهای ائمه بقیع (ع) درداخل خانه عقیل بوده است. اولین کسی که درخانه عقیل به خاک سپرده شد، فاطمه بنت اسد، مادرامام علی (ع)بود و پس از او عباس عموی پیامبر اکرم(ص) و پس ازآن ها پیکرهای مطهر چهار امام معصوم (ع)درآن جا به خاک سپرده شد. این خانه که ابتدا خارج ازبقیع بود به مرور ساختمانی مناسب پیدا کرد وسپس به شکل مسجد درآمد ودرمحل همان ساختمان، بزرگ ترین گنبد بناشد وتاقرن های متمادی دارای دربان وخادم بود.به نوشته برخی محققان، خانه عقیل دردوران سفاح واوایل خلافت منصور به زیارتگاه عمومی تبدیل واز قرن پنجم گنبدی عظیم روی این قبور مطهر بنا شد که تا قرن ها پابرجا بود .این گنبد که توسط یک معمارقمی وبه دستور مجدالملک، وزیر برکیارق سلجوقی ساخته شد ، مراقد شش گانه را دربرمی گرفت وبه جز مرقد فاطمه بنت اسد همه آن ها دارای ضریح و صندوق بود

محمدرضا چمنی مجرد
۲۴مرداد
اسمش پریا بود و محصل کلاس چهارم ابتدایی. می گفت تو نامه ام به آقا نوشتم خیلی دوست دارم از شما یه یادگاری داشته باشم.

به گزارش افکارنیوز، یکبار که با یکی از رانندگان تاکسی های بجنورد صحبت را کشانده بودم. به سفر رهبری، او بدون اینکه بداند من از اعضای تیم خبری سفر هستم، شروع کرد به تعریف کردن که دخترش روز استقبال نامه ای داده است به بچه های ارتباط مردمی و از آقا یادگاری خواسته است. چند روز بعد هم کتابی آمده است دم در که رهبر با دست خط خودشان در ابتدای کتاب به نامه دختر او جواب داده اند.

راننده می گفت: « من اصلا باورم نمی شد اینطور باشه، به دخترم می گفتم آخه این چیه که تو خواستی؟!»

بعد هم تعریف می کرد که دخترش به قدری ذوق زده است که کتاب را از خودش جدا نمی کند و هر کس می خواهد ببیند، در دست های خودش می برد نشان می دهد و بر می گرداند سرجایش!

شماره تلفن راننده را گرفتم و بعدا زنگ زدم تا دخترش صحبت کنم.

اسمش پریا بود و محصل کلاس چهارم ابتدایی. می گفت تو نامه ام به آقا نوشتم خیلی دوست دارم از شما یه یادگاری داشته باشم.

آقا تو کتاب چی نوشته بودند؟

از رو برایم می خواند:

« سلام به دختر خوبم پریا خانم، نامه ات به دستم رسید، خیلی خوشحال شدم. امیدواریم در همه ی مراحل زندگی و در فرائض دینی ات موفق باشی.»

گفتم: فکر می کردی رهبری به نامه ات جواب بده؟

جواب داد: آره چون می دونستم امام خامنه ای ما بچه ها را دوست داره !

پریا می گوید اسم کتاب، قصه های خوب برای بچه های خوب و درباره ی نماز است و او هم در همین چند روز نشسته و تمامش را خوانده است. من هم اگر چنین هدیه ای می گرفتم تا آخر عمر فراموش نمی کردم چه برسد به پریای ده ساله. توجه دفتر رهبری به این درخواست های به ظاهر ساده و کم اهمیت واقعا قابل تقدیر است.

محمدرضا چمنی مجرد
۲۳مرداد
هدف شوم دشمنان در این اهانت بزرگ و در این سیاست، از بین بردن پشتوانه‌های تاریخ اسلام و اسناد و آثار خارجی و عینی تاریخ بود؛ آثار و ابنیه و مقامات و مشاهدی که تا دنیا برقرار است باید محفوظ بماند و در پاسداری از حریم و حرمت آنها، کمال اهتمام مبذول شود

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، متن پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع، آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت روز هشتم شوال المکرّم، روز بقیع، که در شوال 1432و در جواب به نامه‌ی جمعی از مؤمنین در مشهد مقدس صادر شده است به قرار زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالی: فی بیوت اذن الله أن ترفع و یذکر فیها اسمه ... 1
در تفسیر این آیه‌ی شریفه، در کتب معروف تفسیر، مثل الدر المنثور سیوطی روایت است که از حضرت رسول (صلی الله علیه‌‌ و آله) سؤال شد که بیوت جلیله مذکوره در این آیه، بیوت چه کسانی است؟
فرمودند: بیوت الانبیاء.
ابوبکر با اشاره به خانه حضرت علی و فاطمه (علیهما السلام) پرسید: این خانه از آن خانه‌ها است؟
پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمودند: نعم، من افضلها.
واقعه‌ی تخریب مشاهد مشرفه و آثار اسلامی حرمین شریفین، واقعه‌ای است که خسارت و زیان آن بر اسلام و تاریخ شریف این دین حنیف از حمله مغول و قتل عام بلاد بزرگ مسلمانان به مراتب بیشتر و جبران‌ناپذیرتر است.

هدف شوم دشمنان در این اهانت بزرگ و در این سیاست، از بین بردن پشتوانه‌های تاریخ اسلام و اسناد و آثار خارجی و عینی تاریخ بود؛ آثار و ابنیه و مقامات و مشاهدی که تا دنیا برقرار است باید محفوظ بماند و در پاسداری از حریم و حرمت آنها، کمال اهتمام مبذول شود، متأسفانه این مشاهد مقدسه را منهدم نمودند.هیچ کدام از ادیان، افتخار این پشتوانه‌ها را نداشت؛ این آثار و بناهای مقدس حصار محکم و استواری بود که در حقیقت حافظ سوابق ا‌مجاد و جریان عصر اول اسلام بود.
شخصیت پیغمبر اکرم‌ (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت آن حضرت و هویت این دعوت و روزهای بزرگ آن تاریخ، همه از این مشاهد، ظاهر بود.

هیچ تاریخ مکتوبی نمی‌تواند جایگزین این آثار باشد. هر ملت دیگری اگر در حدّ یکی از این آثار و کمتر و کمتر هم داشت، حفاظت آن را سرلوحه سیاست خود قرار می‌داد. تخریب این مشاهد و به فراموشی‌سپردن حتی قبة الخضراء، یکی از مقاصد مهمّ سیاست‌های اسلام‌ستیزی دشمنان بود.
چه نقشه‌‌ی پر خسارتی بود که به توطئه‌ی استعمار و به دست گروهی جاهل اجرا شد؛

انا لله و انا الیه راجعون
باید این واقعه‌ی دلخراش را همه ساله مسلمانان روز عزا و مصیبت اعلام کنند و آن را محکوم نمایند. باید تا وقت نگذشته، این آثار نوسازی شود، مخصوصاً مشاهد و مقاماتی، مثل محلّ ولادت نبی اکرم در مکه مکرمه و مدفن جدّ بزرگوار و عموی عالی‌مقام و همسر فداکار آن حضرت و محله بنی هاشم بازسازی شود.و در مدینه منوره، أحد، مشهد حضرت حمزه و سایر شهدا و بقیع مظلوم باید احیاء شود؛ مخصوصاً مقام و حرم ائمه طاهرین؛ حضرت امام حسن مجتبی و امام زین العابدین و امام محمد باقر و امام ‌جعفر‌صادق (علیهم‌السلام)؛ این مفاخر بی‌نظیر عالم اسلامیت و بشریت تجدید شود. خانه امام جعفر صادق (علیه السلام) که از همان خانه‌های آیه قرآن مجید است به حال اول باز گردد.

خصوصاً شیعیان برای به یادماندن این اسناد تاریخ و این اهانتی را که در حرمین شریفین به اهل بیت پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) شده و هنوز هم ادامه دارد، این روز را روز حزن اهل بیت (علیهم‌السلام) و روز مصیبت و حمله و هجوم به تاریخ اسلام دانسته و با اجتماعات با شکوه و اقامه مجالس عزاداری و عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء، این جنایتی را که علیه اسلام و قرآن و شخص پیغمبر اکرم و اهل بیت(علیهم السلام) آن حضرت بوده، محکوم کنند و فراموش ننمایند که این جنایت، فراموش‌شدنی نیست و این روز را، روز بقیع اعلام کنند.

«یریدون لیطفئوا نور الله بأفواههم و الله متمّ نوره ولو کره الکافرون»2
والسلام علیکم و رحمة‌الله
5 شوال المکرم1432
لطف‌الله صافی

محمدرضا چمنی مجرد
۲۳مرداد
عجیب نیست زمانیکه در برابر آن می ایستیم در تاریخ غرق می شویم و تمام مصائب اهل بیت (علیهم السلام)، از جلوی چشمانمان عبور می کند، انگار همین دیروز بوده که حق حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را غصب کردند و انگارهمین دیروز بوده که امام حسن مجتبی (علیه السلام) مظلومانه مجبور به امضای توافق نامه ی صلح شد و انگار همین دیروز بوده که مصائب امام سجاد (علیه السلام) در کربلا رخ داده است و انگارهمین دیروز بوده که... .

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:


به گزارش«شیعه نیوز» بقیع در ابتدا زمینی پوشیده از درختان در مدینه بود، پس از اینکه رسول اکرم (صلی علیه و آله و سلم) پسرش ابراهیم را در آن به خاک سپرد، آنجا را به قبرستانی تبدیل کردند و علاوه بر چهار تن از ائمه و حضرت خدیجه ی کبری(سلام الله علیها) ، بسیاری از بزرگان اسلام در آن به خاک سپرده شدند .

این چنین شد که بقیع تبدیل به یکی از مهم ترین بقاع مبارکه مسلمانان شد و جایگاهی والا در تمدن اسلامی کسب کرد، در واقع قبرستان بقیع رمز مظلومیت اهل بیت (علیهم السلام) است پس عجیب نیست زمانیکه در برابر آن می ایستیم در تاریخ غرق می شویم و تمام مصائب اهل بیت (علیهم السلام)، جلوی چشمان انسان عبور می کند، انگار همین دیروز بوده که حق حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را غصب کردند و انگارهمین دیروز بوده که امام حسن مجتبی (علیه السلام) مظلومانه مجبور به امضای توافق نامه ی صلح شد و انگار همین دیروز بوده که مصائب امام سجاد (علیه السلام) در کربلا رخ داده است و انگارهمین دیروز بوده که... .  بقیع از همان سال های اول چون خاری در چشمان دشمنان اسلام بود زیر آن را به نوعی محل تجمع انقلابیون و مجاهدان می دانستند و زنگ خطری برای خود به حساب می آوردند.

وهابیون که کینه ی دیرینه ای به ارث برده بودند توان تحمل این چنین مقبره ای را نداشتند و دو بار آن را تخریب نمودند، بار اول در سال 1220هجری قمری اتفاق افتاد که این بار و پس از سقوط آنها به دست عثمانی ها این مقبره به بهترین شکل بازسازی شد ؛ اما بار دوم در هشتم شوال 1344 و پس از پایه گذاری رسمی دولت خود در سعودی رخ داد، این قوم وحشی به بارگاه مقدس ائمه اطهار (علیهم السلام) و یاوران راستین اسلام تعرض کردند و پس از ویرانی کامل آن، اشیاء گرانقیمتش را به یغما بردند.

این واقعه داغی ابدی بر دل پیروان اهل بیت علیهم السلام نهاد و پس از آن بقیع به تکه زمینی تبدیل شد که اثری از بارگاه و مقبره در آن به چشم نمی خورد. اما چرا وهابیت بقیع را تخریب کرد و چگونه این کینه تا به این حد رسید؟

استعمار انگلیس در آن زمان بر بیشتر کشورهای جهان سیطره داشت و همه را مستعمره خود ساخته بود ،  استعمار پیر نمی توانست به صورت مستقیم این مهم را اجرا نماید به همین دلیل راه های مختلف از جمله اشاعه جهل و نادانی و مبارزه با آزاد اندیشی در میان ملت ها به ویژه میان ملت هایی با تمدن های اصیل را در پیش گرفت.

انگلیس به این دولت ها اینچنین القاء می کرد که پس از انقلاب بر علیه وضعیت حاکم به چشمه هایی از نور می رسند که انقلابیون را سیراب خواهد کرد، انگلیس این مهم را در سعودی به وسیله ی  مهره ی فریب خورده اش "محمد بن عبدالوهاب" به اجرا درآورد و مذهب ضاله وهابیت را عینیت بخشید، و از اولین جنایات این مذهب ساختگی نابودی هر نشانه ای از تمدن اسلامی و در صدر همه ی آنها نابودی بقیع آنهم با داعیه ی توحید و مبارزه با شرک بود و اینکه رسالت پیامبران و امامان با مرگ آنها پایان پذیرفته است.

محمدرضا چمنی مجرد
۲۳مرداد

اخیرا یکی از هوادارن "یاسر الحبیب" نظر وی در مورد مرجع عالی قدر، حضرت آیت الله شیخ "محمدتقی بهجت" را جویا شده و او در پاسخ به وی، ضمن توهین به حضرت آیت الله بهجت ...

به گزارش شیعه آنلاین، پیش از این در مورد روحانی نمای کویتی تبار که "یاسر الحبیب" نام دارد، مطالب زیادی منتشر کرده ایم تا چهره واقعی او برای همگان برملا و نمایان شود.

بدون شک بر کسی پوشیده نیست که او با سازمان های جاسوسی و امنیتی جهان ارتباط دارد و سیاست تفرقه افکنی در جهان اسلام را در پیش گرفته است.

بدون شک هیچ یک از ما شیعیان موافق عقب نشینی از اعتقادات دینی خود به نفع دیگر مذاهب نیستیم اما سیاستی که "یاسر الحبیب" اتخاذ کرده نه تنها دفاع از مذهب و اعتقادات مذهبی به شمار نمی رود بلکه موجب وهن به مذهب می شود و آثار و پیامدهای بسیار منفی برای مذهب در پی دارد.

اخیرا یکی از هوادارن "یاسر الحبیب" نظر وی در مورد مرجع عالی قدر، حضرت آیت الله شیخ "محمدتقی بهجت" را جویا شده و او در پاسخ به وی، ضمن توهین به حضرت آیت الله بهجت، ایشان را "منحرف" معرفی کرده است.

بدون شک اعلام چنین موضعی درباره حضرت آیت الله بهجت، آن هم از سوی فردی مانند "یاسر الحبیب" نشان دهنده تأثیر بسیار مثبت آن مرحوم بر شیعیان داشته از همین رو به نظر می رسد سازمان ها و دستگاه های جاسوسی جهان که "یاسر الحبیب" را ابزار خود برای حمله به هدف مورد نظر قرار داده اند،‌ در جدید ترین توطئه خود قصد دارند با "منحرف" خواندن حضرت آیت الله بهجت،‌ چهره ایشان را در میان شیعیان تخریب کنند تا شاید کمی از تأثیر مثبت آن بزرگوار بکاهند.

ماجرای استفاده ی یاسرالحبیب از فوت عایشه برای اختلاف افکنی بین شیعه وسنی

یاسر الحبیب در ماه رمضان سال ۱۴۳۱ هجری قمری به مناسبت فوت عایشه مراسمی در محل اقامتش در لندن برپا کرد و در آن به سخنرانی در مورد وی پرداخت. سخنرانی او در مورد عایشه که فوراً در پایگاه خبری یوتوب قرار گرفت، موجب خشم شدید اهل سنت شد و همین مسأله به بهانه‌ای برای حمله به شیعیان و زیر فشار قرار دادن آنان تبدیل شد.[۱]

نظر آیت الله مکارم مدظله العالی در این باره

  • ناصر مکارم شیرازی: (... اخیراً یک آدم بی‏سواد و روحانی‏نمای مقیم لندن، به نام شیعه به مقدسات بعضی از مذاهب اهانت کرده، نسبت‏های ناروای عجیبی به یکی از همسران پیامبر داده و فحاشی عجیبی به برخی از آنان نموده‌است... این آدم یا مزدور و مأمور است و یا سفیه و دیوانه...).[۳]
محمدرضا چمنی مجرد
۲۳مرداد
وزیر امور دینی مالزی "جمیل خیر بحروم"جلوگیری از نشر تشیع در جامعه مالزی را حق دولت دانست و اعلام کرد دولت شدیدترین مجازات را برای تمام کسانی که مذهب تشیع را ترویج می دهند و یا موسسه هایی را در این خصوص اداره می کنند در نظر گرفته است.

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر امور دینی مالزی "جمیل خیر بحروم" در اظهاراتی پیرامون تصمیم این کشور مینی بر تشدید اجرای قانونی که در سال 1996 تصویب کرده و به موجب آن نشر تشیع در مالزی ممنوع شده است عنوان کرد: این تصمیم ارتباطی با حقوق انسان و آزادی عقیده آنگونه که برخی بیان می کنند ندارد و یک قانون است.
وی در اشاره به اعتراض و محکومیت این تصمیم از سوی برخی سازمان های مدنی مالزی و اینکه این موضوع تعدی به حقوق انسانی است، گفت: این مسئله ارتباطی به حقوق انسان ندارد. وی جلوگیری از نشر تشیع در جامعه مالزی را حق دولت دانست و اعلام کرد دولت شدیدترین مجازات را برای تمام کسانی که مذهب تشیع را ترویج می دهند و یا موسسه هایی را در این خصوص اداره می کنند در نظر گرفته است.
وی سپس در سخنی نامعقول مکتب حقه تشیع را منحرف می داند و می گوید: البته کنترل اتباع این مذاهب منحرف دشوار است زیرا تحت عنوان های مختلف و به صورت سری عمل می کنند. وزیر سخنش را با این جمله پایان می دهد: موضوع بسیار ساده است ما نمی خواهیم دچار درگیری ها و تنش هایی که در اثر انتشار تشیع در خاورمیانه به وجود آمده!، شویم.
در راستای این امر امیر" عبدالله بن سلطان شاه" ولی عهد ولایت پاهانگ مالزی و رئیس مجلس شورای اسلامی این ولایت در سخنانی ضمن اعلام کردن ممنوعیت نشر تشیع، افزود: ولایت در حال تلاش برای صدور فتوایی است که گراییدن به تشیع انحراف و ارتداد از راه مستقیم به شمار  آورد؛ امیدواریم فعالیت های تبلیغی تشیع را متوقف کنیم.
وی به فتواهای پیش تر ممنوعیت نشر تشیع در ولایت های دیگر مالزی مانند "کداح و نگری سمبیلان و... " اشاره کرد و افزود: امیدواریم ولایات دیگر نیز این تصمیم را هر چه زودتر عملی کنند.
محمدرضا چمنی مجرد
۲۲مرداد
رهبر انقلاب در دیدار مسؤولان همایش مشفق:
اشعار مشفق کاشانی در مدح ائمّه اطهار(ع) اثرگذار است

یکی از غزل سرایان برجسته‌ی زمان ما جناب آقای مشفق هستند؛ بیشتر سبک عراقی - و در عین حال دارای مضمون، دارای الفاظ شسته‌رفته و پخته - غزل ایشان را تشکیل میدهد. حالا البتّه ایشان در فنون دیگر هم شعر میگویند، قصیده هم میگویند، قطعه هم میگویند، لکن غزل ایشان یک برجستگی ویژه ای دارد. 


 اشعار مشفق کاشانی در مدح ائمّه اطهار(ع) اثرگذار است

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ بیانات آیت الله العظمی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز ـ دوشنبه 21 مرداد ـ در همایش نکوداشت استاد مشفق کاشانی از سوی آقای حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد.

متن بیانات رهبر انقلاب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اولاً بسیار کار بجا و درستی انجام دادید که برای جناب آقای مشفق ـ شاعر عزیزمان ـ بزرگداشت گرفتید، نکوداشت گرفتید. یقیناً تقدیر و برجسته سازی شخصیّت و خصوصیّات برجستگان ما، کمک میکند به اینکه جوانان ما، کسانی که استعداد دارند و ظرفیّت دارند، بتوانند حرکت کنند و پیش بروند. وقتی از شاعر تمجید میشود، نفس این شاعرپرور است. شما می بینید، در دورانهای  گذشته شعرای بزرگی که مورد تشویق و تمجید حکّام وقت قرار گرفتند، موجب شده که در همان مجموعه کسان زیادی شاعر و نکته پرداز و مضمون ساز به وجود بیاید؛ این چیز اساسی‌ای است. بنابراین تشویق شاعران بزرگ و برجسته کردن شخصیّت آنها کمک میکند به پیشرفت ادبیّات و شعر.

جناب آقای مشفق هم از شعرای خوب زمان ما هستند. بنده البتّه از قدیم با بعضی از اشعار ایشان ـ در مطبوعات و اینهاـ آشنا بودم و شخص ایشان را هم که از اوائل انقلاب به اتّفاق آقای حمید و مرحوم شاهرخی و اینها، مکرّر آقایان را زیارت میکردیم؛ از شعرهایشان میشنیدیم، استفاده میکردیم. و غزل ایشان، غزل پخته و مضمون دار و خوش اسلوبی است؛ یعنی یکی از غزل سرایان برجسته‌ی زمان ما جناب آقای مشفق هستند؛ بیشتر سبک عراقی ـ و در عین حال دارای مضمون، دارای الفاظ شسته‌رفته و پخته ـ غزل ایشان را تشکیل می دهد. حالا البتّه ایشان در فنون دیگر هم شعر میگویند، قصیده هم میگویند، قطعه هم می گویند، لکن غزل ایشان یک برجستگی ویژه ای دارد. در جلسات شعری‌ای که بنده در آنجاها حضور داشته ام و توانسته ام بشنوم از شعرها، شعر ایشان همیشه یک شیرینی و برجستگی و زیبایی خاصّی داشته. جا دارد که از ایشان حقیقتاً تشویق بشود.

علاوه بر جنبه‌ی شعری محض، دو خصوصیّت دیگر هم در آقای مشفق هست که قابل توجّه است: یکی اینکه شعر ایشان در خدمت هدفها قرار میگیرد؛ در خدمت هدفهای دینی و هدفهای انقلابی. از اوّل انقلاب - از قبل انقلاب هم شاید همین‌جور بوده؛ امّا آنچه من اطّلاع دارم در دوران انقلاب [است] شعر ایشان، چه شعر مذهبی و به اصطلاح شعر آئینی‌ای که ایشان گفتند در مدایح و در موضوعات مربوط به ائمّه (علیهم السلام)، و چه شعرهایی که درباره‌ی مسائل انقلاب گفتند، همه‌ی اینها شعرهای مفید و اثرگذاری است. آن بیت اوّل همین غزلی که الان ایشان گفتند، به نظر من می‌ارزد به خیلی از شعرها و گفته‌ها و نوشته‌ها؛ در وقتی که دشمن و بعضی از دوستهای نادان سعی میکنند فضاها را تیره و تار جلوه بدهند، میگویند اگر هوش و گوشی وجود دارد، اینجا پنجره ها باز است. اینها خیلی نکات مهمّی است. در غزل ایشان همیشه در طول این زمانها آدم مشاهده می کند.

نکته‌ی دوّم شخصیّت خود ایشان است؛ ایشان یک انسان محترم و آراسته به اخلاق خوب، به رفتار خوب محسوب میشوند و ما در طول این حدود سی وچند سال که با ایشان آشنا هستیم و مرتبطیم و از ایشان شنیدیم و گاهی با ایشان نشست و برخاست کردیم، همیشه این رفتار را از ایشان ملاحظه کردیم.

امیدواریم ان‌شاء الله خداوند به ایشان سالهای طولانی عمر بدهد؛ ایشان را، آقای حمید را - این پیش‌کِسوتهای شعر معاصر را- بایستی ارجمند داشت و عزیز داشت؛ ان‌شاء الله آینده‌ی ادب و شعر فارسی هم به همین مناسبت و به همین میزان پیشرفت داشته باشد.

والسّلام علیکم و رحمه الله

محمدرضا چمنی مجرد
۲۰مرداد
در میان جمعیت حرکت دکتر محمد البردعی نگاه همه را به خود جلب کرد، وی نماز خود را با دستان باز و به طریقه شیعیان خواند که باعث تعجب همگان شد، پس از اتمام نماز, عده ای از وی پرسیدند، آیا شما شیعه شده اید؟ البرادعی پاسخ داد: هویت من سنی است اما عقاید من شیعی است و من دلیلی برای پنهان کردن عقایدم نمی بینم.

 SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:


به گزارش «شیعه نیوز»، در ساعات اولیه ی روز پنجشنبه همزمان با عید فطر درکشور مصر، الازهر شاهد سیل جمعیت و تدابیر امنیتی شدید جهت نماز عید فطر بود.

در میان جمعیت حرکت دکتر محمد البردعی نگاه همه را به خود جلب کرد، وی نماز خود را با دستان باز و به طریقه شیعیان خواند که باعث تعجب همگان شد، پس از اتمام نماز, عده ای از وی پرسیدند، آیا شما شیعه شده اید؟ البرادعی پاسخ داد: هویت من سنی است اما عقاید من شیعی است و من دلیلی برای پنهان کردن عقایدم نمی بینم.

وی قبلا در قضیه تلاش سلفی های مصر برای جلوگیری از سفر گردشگران شیعه ی ایرانی به مصر، به دفاع از شیعیان پرداخته بود.

محمدرضا چمنی مجرد
۲۰مرداد
تنها منجی شیخ اسماعیل، صدای اذان ظهر بود، در این هنگام تعدادی از اهالی روستا به منزل شیخ اسماعیل شحاته آمدند و سلفی ها را راضی کردند که مشاجره و... را کنار بگذارند و به اتفاق هم برای ادای نماز بروندو تعداد دیگری از اهالی روستا برای حمایت از شیخ اسماعیل و خانواده اش در مقابل منزل وی ایستادند.

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز"، روز جمعه و قبل از برگزاری نماز جمعه، تعدادی از سلفی های مصر در روستای "هربیط" واقع  در استان "الشرقیه" مصر به منزل "اسماعیل شحاته" برادر شهید  "حسن شحاته  ، "حمله بردند و و از وی و خانواده اش خواستند هر چه زودتر روستا را ترک کند.

این سلفی ها که در حدود 400 نفر آنها را همراهی می کردند شعار " اینجا یا جای ماست یا جای شما" را سر می دادند و با سرکردگی سه نفر از رهبران حزب سلفی "النور" مصر به نام های  «أحمد محمد موسى»، و«محمد محمود الأشقر» و«أحمد إسماعیل جلام»، اقدام به این عمل نمودند.

تنها منجی شیخ اسماعیل، صدای اذان ظهر بود، در این هنگام  تعدادی از اهالی روستا به منزل شیخ اسماعیل شحاته آمدند و سلفی ها را راضی کردند که مشاجره و... را کنار بگذارند و به اتفاق هم برای ادای نماز بروندو تعداد دیگری از اهالی روستا برای حمایت از شیخ اسماعیل و خانواده اش در مقابل منزل وی ایستادند.

برادر شیخ شهید برخی ادعاها پیرامون درگیری و مشاجره پسرش با یکی از سلفی های منطقه را رد کرد و گفت چنین مسئله ای رخ نداده که حال این جریان پیامد آن باشد. وی هم چنین به شحادت برادرش اشاره کرد و عنوان نمود: از طریق قانونی کاملا پیگیر این موضوع هستم.

محمدرضا چمنی مجرد
۱۳مرداد

 شهید مهدی عزیزی دو روز پیش در حال دفاع از حریم حرم حضرت زینب (س) در خاک سوریه به دست تروریست های تکفیری به شهادت رسید.

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مشرق، پیکر پاک مدافع حرم اهل بیت (ع) صبح امروز در محله اتابک تهران تشییع شد.

صبح امروز پیکر پاک و مطهر شهید مهدی عزیری در تهران تشییع و در گلزار بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

شهید مهدی عزیزی دو روز پیش در حال دفاع از حریم حرم حضرت زینب (س) در خاک سوریه به دست تروریست های تکفیری به شهادت رسید.

مراسم ختم این شهید سه شنبه از ساعت 17 الی 19 در مسجد شهداء واقع در بزرگراه شهید محلاتی برگزار می شود.

 

محمدرضا چمنی مجرد
۱۳مرداد

بلر مدعی شده که میان است که میان شیعیان ایرانی و عراقی در مورد بحران سوریه اختلاف نظر وجود دارد و از این طریق سعی دارد تا با اختلاف افکنی میان شیعیان جهان مقاصد شوم دولت فتنه گر انگلیس را دنبال نماید.

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»،  "تونی بلر" نخست وزیر پیشین انگلیس در مقاله جدیدی که از وی در یک نشریه انگلیسی منتشر شده نسبت به تحولات اخیر خاورمیانه به اظهارنظر پرداخته است.بلر در مقاله ای که امروز در نشریه "آبزرور" از وی منتشر شده است با اظهارنظر در مورد تحولات منطقه قصد تفرقه افکنی میان شیعیان ایران و عراق را داشته است.

تونی بلر با استقبال از مذاکرات سازش فلسطینی – صهیونیستی اظهار داشته که این مذاکرات بایستی ادامه یابند.بلر در ادامه مدعی شده که میان شیعیان ایرانی و عراقی در مورد بحران سوریه اختلاف نظر وجود دارد و از این طریق سعی دارد تا با اختلاف افکنی میان شیعیان جهان مقاصد شوم دولت  فتنه گر انگلیس را دنبال نماید.بلر همچنین با تملق گویی از پادشاه عربستان سعودی در حالی که چشمانش را بر روی کمک سعودی ها به تروریست های سوری بسته است افزود: "پادشاه عربستان سعودی اظهار داشته است که طبق اصول اسلامی نبایستی به خشونت در عرصه سیاسی متوسل شد."

محمدرضا چمنی مجرد
۱۳مرداد

پس از این وهابیت به فکر افتاد که روش های مبارزه با شیعه در لبنان، سوریه و عراق را با پشتیبانی بودجه های وحشتناک به روشی دیگر دنبال کند، به نحوی که بنابر اعتراف تحلیلگر روزنامه ی "یدیعوت احرونوت" طرحی زیربنایی برای مبارزه با شیعه پی می ریزد و رهبری برای آن در نظر می گیرد، این رهبر شاهزاده ی سعودی "بندر بن سلطان" است.

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، وهابیت هیچ زمانی فکر نمی کرد که شیعه بتواند این چنین جایگاهی در جهان عرب برای خود به دست آورد. یکی از اقدامات عملی که وهابیت آشکارا برای مبارزه با شیعه برداشت این بود که پس از انقلاب اسلامی ایران، با استفاده از مزدورش "صدام حسین" بر علیه ایران جنگ به راه انداخت که با شکست روبه رو شد.


در قدم دوم، سقوط دیکتاتورعراق "صدام حسین" یکی ازدلایلی بود که باعث شد وهابیت بیدارتر شود و برای رسیدن به مقاصد خود به قتل، انفجارهای تروریستی برای کشتن شیعیان بی گناه و پرداخت اموال گزاف برای جلوگیری از روی کار آمدن شیعیان در عراق دست بزند که این توطئه ها تا حدی با درایت مراجع شیعه و برخی سیاسیون عراق با شکست روبه رو شد.


وهابیت قدم سوم خود را برای ضربه زدن به حزب الله پس از پیروزی در جنگ سال 2006 با اسراییل برداشت؛ جنگی که باعث شد ضمیر عربی تا حدی از خواب غفلت بیدار شود و از خود بپرسد شیعه کیست؟ دراینجا بود که وهابیت دست به کار شد و با استفاده از مفتی های مزدور، بر حملات رسانه ای کثیف خود برای زشت کردن چهره ی شیعه افزود .


پس از این وهابیت به فکر افتاد که روش های مبارزه با شیعه در لبنان، سوریه و عراق را با پشتیبانی بودجه های وحشتناک به روشی دیگر دنبال کند، به نحوی که بنابر اعتراف تحلیلگر روزنامه ی "یدیعوت احرونوت" طرحی زیربنایی برای مبارزه با شیعه پی می ریزد و رهبری برای آن در نظر می گیرد، این رهبر شاهزاده ی سعودی "بندر بن سلطان" است.


اما پس از ناکامی این طرح ، سعودی در خطابات خود با حالتی دیوانه وار برشیعه مخصوصا حزب الله می تازد زیرا یکی از حامیان اصلی حکومت سوریه و شیعه است و در مقابل اسراییل مقاومت کرده است؛ اما این سناریو هم چنان ادامه دارد...

محمدرضا چمنی مجرد
۱۳مرداد
یادداشت/
کلیددار پاستور قفل «استان کاشان» را باز می‌کند؟

یکی از مهمترین پرسش‌هایی که اکنون در ذهن بسیاری از ساکنان دیار کویر نقش بسته این است که آیا دکتر حسن روحانی می‌تواند رؤیای 50 ساله مردم این خطه را محقق کند.

خبرگزاری فارس: کلیددار پاستور قفل «استان کاشان» را باز می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، چند ساعتی بیشتر از پاستورنشینی رئیس جمهور جدید نمی‌گذرد و حالا دیگر پسوند «منتخب» از عنوان حسن روحانی حذف شده و او به‌طور رسمی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زده است.

اکنون دیگر او کانون توجه مردم مناطق مختلف بوده و ماشین حساب افکار عمومی در هر نقطه از این سرزمین نام او را به عنوان پاسخ خواسته‌ها نمایش می‌دهند.

بدیهی است در چنین شرایطی هر فردی از روستا، شهر کوچک و یا کلان شهری متناسب به نیازهایی که در خود و یا اقلیم خویش احساس می‌کند عریضه‌ای را در صندوق دولت یازدهم بیاندازد.

اما به راستی دیار کویر در پیشاپیش این صف تقاضا قرار دارد و روزگار طولانی است که برای فرا رسیدن نوبتش جهت دریافت نان برشته اجابت ایستاده و حتی علف‌های انتظار سبز شده در زیر پایش نیز در مسیر زرد شدن قرار گرفته است.

«استان شدن کاشان» پاسخ مشترکی بوده و هست که در مقابل پرسش «مهمترین مطالبه شما به عنوان یک کاشانی چیست؟» آرام گرفته، هر چند که شاید اکنون این جواب همراه با ابروان شک و برق نگاه یأس ناشی از نیم قرن انتظار دیگر کلام همگانی کویریان نباشد.

آری نیم‌قرن است که روزنامه صبح مردم این خطه 7 هزار ساله؛ در حسرت تیتر «کاشان استان شد» منتشر می‌شود و کم‌ کم این خواب شیرین 50 ساله رنگ و بوی رؤیایی دست‌نیافتنی را به خود گرفته است.

آری روستا‌ها، بخش‌ها و شهرهای کاشان بزرگ یکی یکی بالغ شدند و این افسر بدون ترقی فقط می‌توانست ترفیع گرفتن سربازان و زیردستانش را مشاهده کند و حتی برخی از آنان را در رتبه مطابق با خود نظاره کند.

اما به راستی دلیل این توقف طولانی مدت قطار کاشان در ایستگاه شهرستان چیست؟

برخی می‌گویند سرنخ این ماجرا را باید در سرزمین 33 پل جست‌وجو کرد! نمی‌دانم این توهم توطئه است یا نه اما شاید ساکنان نصف جهان نمی‌خواهند با جدا شدن کاشان بزرگ از پیکر این جغرافیای اصیل عنوان سر ایشان به ربع جهان تقلیل یابد.

بعضی دیگر نیز «جمعیت» را علت مردودی پیاپی کویریان در آزمون استان شدن قلمداد می‌کنند حال آنکه به نظر با ضمیمه کردن چند منطقه و افزوده شدن جمعیت آن نواحی به مانند تمبرهای اضافی می‌توان این نامه سرنوشت‌ساز را به مقصد وزارت کشور ارسال کرد هر چند که شیوه‌ای خاص دیگری نیز در این زمینه عنوان شد که به علت 18+ آن از طرحش صرف‌نظر می‌شود. 

جماعتی دیگر عدم کفایت و کارایی لازم مسئولان این منطقه در سال‌های گذشته را دلیل اصلی عدم استان شدن کاشان می‌دانند چراکه معتقدند رایزنی‌ها و به اصطلاح لابی‌هایی که در عالم سیاست و جهان روابط اجرایی متداول بوده توسط سفیران سیاسی و اجرایی آنان در نهادها و مجالس مختلف صورت نگرفته است.

اما در این میان گروهی در لغت‌نامه اندیشه‌شان واژه «استان» به معنای یک ویژگی مثبت و یا پیشرفت حتمی نیست و آن را امری ضروری برای سرعت‌گرفتن خودرو توسعه کاشان نمی‌دانند بلکه آنان معتقدند طرح این موضوع به صرف از سوی مسئولان برای تحت‌الشعاع قرار دادن عملکرد نامناسب در طول سه دهه گذشته مطرح شده به این مقصود که هر وقت از آنان دلیل اجرا نشدن پروژه‌ای، عملیاتی نشدن طرحی و یا محقق نشدن وعده‌ای پرسیده شود در پاسخ به این جمله اکتفا کنند که «استان کارشکنی کرده و بودجه را اختصاص نمی‌دهد».

اما هر چه که هست دیگر نمی‌توان با پاسخ‌های دو پهلو و عنوان «در آینده‌ای نزدیک» مردمان این خطه، در آب نمک انتظار خواباند و یک بار برای همیشه به این پرسش دو گزینه‌ای پاسخ داد: آری یا خیر.

========

هادی قربانیان

========

محمدرضا چمنی مجرد
۱۲مرداد

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشتند: راهپیمایی امسال بسیار آبرومندانه برگزار شد و پشت دشمن را شکست داد. حضور پرشکوه پیر و جوان در این مراسم نشان داد مردم با تمام اختلاف سلیقه هایی که داشتند در مسائلی همچون روز قدس با هم مشترکند. خداوند به شما اجر و پاداش عنایت نماید. 


 کشتار امروز شیعیان منطقه به پای بنیان گذار وهابیت تکفیری است
به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ «آیت الله العظمی مکارم شیرازی» ظهر امروز ـ شنبه دوازدهم مردادماه ـ در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه (س) به تفسیر آیه 37 سوره احزاب پرداختند.
 
ایشان در مورد جریان ازدواج زید و زینب گفتند: وقتی زمان ازدواج زید فرا رسید پیامبر(ص) زینب را که دارای کمال و جمال بود، برای او خواستگاری کرد. و زینب در ابتدا به گمان اینکه پیامبر(ص) او را برای خود خواستگاری نموده خوشحال شد ولی وقتی فهمید این خواستگاری برای زید است بسیار ناراحت شد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه بنا به دستور الهی همه باید در مقابل اوامر خداوند تسلیم باشند، اظهار داشتند: زینب خواستگاری پیامبر(ص) را قبول کرد و با زید ازدواج کرد. ولی آن دو نتوانستند با یکدیگر زندگی کنند و تصمیم به جدایی گرفتند و با اینکه پیامبر به زید فرمودند: «أَمْسِکْ عَلَیکَ زَوْجَکَ» ولی آن دو اصرار به طلاق داشتند و نهایتا از یکدیگر جدا شدند.

ایشان خاطرنشان کردند: زینب که از خانواده بزرگ بنی هاشم بود از طلاق شکست روحی خورد و پیامبر برای جبران این شکست و اینکه نشان دهد همسر فرزند خوانده انسان بر او محرم نیست، به فرمان خدا با زینب ازدواج کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جعل روایتی کاذب برای این حادثه از طرف دشمنان اسلام گفتند: آنها می گویند پیامبر برای دیدن زید رفت و زینب در را باز کرد. پیامبر چشمش به جمال زینب افتاد و عاشق او شد و در انتظار بود که زید زینب را طلاق بدهد و خودش با او ازدواج کند!
 
آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به این شبهه نادرست دشمنان اسلام اظهار داشتند: پیامبر(ص) با دختر عمه اش زینب از کودکی بزرگ شده بود و پیامبر وقتی به خواستگاری زید رفت او آماده بود که با پیامبر ازدواج کند ولی پیامبر نخواست. پس راه برای پیامبر از ابتدا باز بود. و اینکه قران به صراحت می گوید پیامبر به زید فرمود همسرت را طلاق نده؛ یعنی ایشان اصرار به عدم طلاق آن دو داشت.

ایشان درباره فرزندانی که به عنوان فرزندخوانده پذیرفته می شوند گفتند: خانواده ها باید بدانند که این فرزندان محرم نیستند و ارث نمی برند و باید از راه دیگری مثل بخشش از ثلث مال و محرمیت از طریق شیرخوارگی و مانند آن وارد شوند.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگر سخنان خود به مسله سنت های نیاکان و پیشینیان پرداخته و بیان داشتند: ما نیز باید به پیروی از حضرت محمد(ص) سنت های خوبی که از پدران و اجدادمان به ما رسیده حفظ کنیم و مواردی که غلط است کنار گذاشته و تعدادی را که قابل تغییر هستند، به نحوی نیکو اصلاح کنیم.

ایشان افزودند: سنت هایی که مطابق عقل، فهم و دین بود مانند سنت های پنجگانه عبدالمطلب، توسط پیامبر(ص) تایید شد ولی بعضی ها همچون زنده به گور کردن و ارث ندادن به دختران  توسط ایشان حذف شد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: بعضی از سنت ها همچون شوم بودن بعضی از زنان که قابل بازسازی بود به دست پیامبر اصلاح شد. اسلام گفت درست است که شومی هست ولی زنی که پرخرج و مهریه اش بالا باشد شوم و بد قدم است. نه اینکه به طور خرافی بگوییم این شخص از ابتدا شوم آفریده شده است.
 
ایشان در ارتباط با سنت های رایج در جامعه ایران گفتند: در مراسم عید نوروز سنت های خوبی مثل خانه تکانی و دید و بازدید خوب است. و سنت هایی همچون نحس دانستن روز سیزدهم فروردین نیز با نامگذاری آن به عنوان "روز طبیعت" برای دیدن آثار و نعمات خدا در طبیعت و شکرگزار او، تغییر کرد.
 
آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: یک سلسله رسوم و عاداتی همچون چهارشنبه سوری هستند که باید حذف شود. بچه هایی که در اثر حوادث این شب صورت هایشان می سوزد نشانی از اشتباه بودن این سنت دارد. بعضی ها می گویند سنت نیاکان ماست و توجه نمی کنند که ما نباید چشم و گوش بسته هر سنتی را بپذیریم.
 
ایشان سپس به حضور سنت ها در مراسم های مذهبی پرداخته و خاطرنشان کردند: در مراسمی همچون عاشورای حسینی، حضور دستجات عزاداری، تعطیلی رسمی کشور در روزهای عاشورا و تاسوعا، برگزاری مجالس باشکوه عزاداری و اقامه نمازظهر روزعاشورا در خیابان ها جزوسنت های خوبی است که باید حفظ شود.

استاد برجسته حوزه افزود: بعضی از سنت ها به نام مراسم عاشورا برگزار می شود که غلط است و چشم و گوش بسته نباید آنها را قبول کنیم. غلت خوردن بر روی خورده شیشه ها که باعث عفونت های بدنی و کشته شدن بچه ها می شود و قمه زنی در زمان کدام امامی به عنوان عزاداری انجام شده؟
 
آیت الله مکارم اظهار داشتند: عده ای روی زمین میخوابند و با کشیدن صورتشان بر روی زمین به سوی قبر امام حسین(ع) می روند. این سنت ها غلط است زیرا آسیب رساندن به بدن حرام است. ما چشم و گوش بسته به دنبال سنت های پیشینیان نمی افتیم. آنچه خوب و عاقلانه و موافق شریعت اسلام است می پذیریم و بد و نادرست را کنار می گذاریم.
 
ایشان سپس به سنت های خوب و بد در ازدواج اشاره کرده و گفتند: بعضی از سنت ها در مراسم ازدواج همچون نشاندن عروس بر روی سجاده و رو به قبله و قرآن در دست جزو سنت های خوب است. یا در گذشته معمول بود وقتی عروس را به خانه شوهر می فرستادند در طبقی نان و پنیر و سبزی می گذاشتند به این نشان که باید به کم ها قناعت کنند.
 
استاد خارج فقه حوزه با بیان اینکه الان مراسم های ازدواج با تجملات برگزار می شود اظهار داشتند: عده ای می گویند اگر این کارهای تجملاتی را انجام ندهیم آبرویمان می رود. این کدام آبروست که حرام و غلط است؟ کارهای تجملاتی جزو خیالات و اشتباهات است و باید شجاعت داشت و چیزهای غلط را کنار گذاشت.

آیت الله مکارم خاطرنشان کردند: پیامبر(ص) می فرمایند؛ کسی که سنت خوبی را بگذارد تمام کسانی که به این سنت عمل می کنند ثوابش را در نامه عمل او نیز می نویسند بدون اینکه از ثواب عاملانش چیزی کم نمی شود. و کسانی که سنت زشتی را گذاشتند تمام گناهان عمل کنندگان به آن سنت زشت را در نامه عمل آنها هم می نویسند.
 
ایشان افزودند: تمام کشتاری که اینک صورت می گیرد به پای کسانی که بنیان گذار وهابیت تکفیری هستند نوشته می شود بدون اینکه از عوامل اصلی کشتارها چیزی کم شود.
 
مفسربزرگ قرآنی در ادامه گفتند: معمول شده کسانی که عزادار شده اند باید چندین صد نفر را دعوت کنند. در صورتی که ما سنت داریم برای صاحب عزا غذا بفرستید. پیامبر فرمودند: سور دادن در پنج جاست؛ در مراسم ازدواج، در تولد فرزند، در مراسم ختنه کردن، خانه ی نو خریدن و از سفر مکه آمدن؛ و در غیر از این سنت اسلامی نیست.
 
آیت الله مکارم در پایان با تشکر از کسانی که در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند بیان داشتند: راهپیمایی امسال بسیار آبرومندانه برگزار شد و پشت دشمن را شکست داد. حضور پرشکوه پیر و جوان در این مراسم نشان داد مردم با تمام اختلاف سلیقه هایی که داشتند در مسائلی همچون روز قدس با هم مشترکند. خداوند به شما اجر و پاداش عنایت نماید.

محمدرضا چمنی مجرد
۱۱مرداد

شیخ منظور حسین، عضو فعال هیئت علماء پاکستان به همراه پسرش حیدر در منطقه رحیم یار خان از توابع ایالت پنجاب هدف شلیک مستقیم گروهک سپاه صحابه قرار گرفتند و در دم به شهادت رسیدند. 


 روحانی شیعه و فرزندش با زبان روزه شهید شدند / یورش به تظاهرات روز قدس در خیرپور

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و همزمان با روز جهانی قدس مزدوران سپاه صحابه در ادامه اقدامات تروریستی و هدفمند علیه شیعیان، یک روحانی شیعه و پسرش را در ایالت پنجاب به شهادت رساندند.

شیخ منظور حسین، عضو فعال هیئت علماء پاکستان به همراه پسرش حیدر در منطقه رحیم یار خان از توابع ایالت پنجاب هدف شلیک مستقیم گروهک سپاه صحابه قرار گرفتند و در دم به شهادت رسیدند.

این گروه تروریستی به این امر بسنده نکرد و هنگامی که شیعیان در حال انتقال پیکر شهداء به حسینیه محل بودند هدف تیراندازی آنان قرار گرفته و سه تن زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار ابنا، هزاران نفر از روزه داران پاکستانی با حضوری گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای اسلام آباد، لاهور، حیدرآباد، کویته، خیرپور، پیشاور و شهر بندری کراچی فریاد های مرگ بر رژیم صهیونیستی و مرگ بر آمریکا سر دادند.

راهپیمایان پاکستانی در اجتماعات ضد صهیونیستی با حمل پلاکارد و دست نوشته هایی که در آن جنایات رژیم صهیونیستی محکوم شده بود، خواستار اقدام عملی مجامع بین المللی برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف شدند.

عوامل تروریستی طالبان به تظاهرات روز جهانی قدس در چهار راه چهتری شهر خیرپور یورش برده و 9 تن را زخمی کردند.

اخبار تکمیلی این خبر متعاقبا منتشر خواهد شد.

انفجار بمب، افزایش خشونت ها و قتل های هدفمند در شهرهای شیعه نشین پاکستان طی روزها و ماههای گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

محمدرضا چمنی مجرد
۱۰مرداد

بسم الله الرحمن الرحیم

مسلمین سرافزار در جای جای جهان اسلام

روز قدس همگی یک صدا علیه استکبار جهانی و اقدامات ظالمانه ای که در فلسطین و قدس صورت می گیرد بر می خیزیم و با محکوم نمودن جنایات آمریکا و اسرائیل  بانگ مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را طنین انداز می نماییم روز قدس تجلی وحدت مسلمین جهان است روزی که مسلمانان عالم اقتدار و اتحاد خود را به رخ دشمنان اسلام می کشند لذا از همه ی مسلمانان جهان اسلام دعوت می نماییم که در  راهپیمایی روز قدس شرکت کنند که نشاندهنده ی وحدت و همدلی و یکپارچگی ما با همه ی مسلمانان جهان است و  شرکت در راهپیمایی روز قدس از وظایف مسلمین است که با حضور در راهپیمایی روز قدس، با به تصویر کشیدن اتحاد و اقتدار ما مسلمان دشمنان اسلام هراسان و بیمناک می گردند.

محمدرضا چمنی مجرد
۱۰مرداد

متأسفانه اخیرا یکی از این وزرای وهابی ایالت "اترپردیش"، با سفر به ایران، چند روزی مهمان دولت جمهوری اسلامی بود.

به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از منطقه "لکهنو" در کشور هندوستان حاکی از آن است که صبح روز چهارشنبه، پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در این منطقه مراسم تشیع نمادین امیرالمومنین علی علیه السلام را برگزار کردند.

گفته می شود تعدادی از وهابیون با حضور در محل، شروع کردند به پرتاب کردن سنگ به سمت عزاداران علوی تا شاید بتوانند عاشقان اهل بیت علیهم السلام را از ادامه عزاداری باز دارند، اما  جوانان شیعی که تعدادشان چندین برابر وهابیون بود، از خود دفاع کرده و وهابیون را مجبور کردند که فرار کنند و سپس به عزاداری ادامه دادند.

در همین حال خبرهای دریافتی ما از هندوستان حاکی از آن است که دولت ایالت "اترپردیش"، در اقدامی ناجوانمردانه نیروهای پلیس را به خانه های شیعیان فرستاد و با هدف متوقف کردن مراسم عزاداری، آنان را تهدید کرد.

لازم به ذکر است، دولت ایالت "اترپردیش" دارای چند وزیر وهابی است که همواره علیه شیعیان اقدام می کنند. متأسفانه اخیرا یکی از این وزرای وهابی ایالت "اترپردیش"، با سفر به ایران، چند روزی مهمان دولت جمهوری اسلامی بود.

محمدرضا چمنی مجرد
۱۰مرداد

اگر یک اسیر وهابی آزاد نشود و یا 10 میلیون لیره به آنها نرسد، بعد از 24 ساعت پیکر این دو شهید را جلوی سگ ها خواهند انداخت تا آنها را بخورند.

به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از دمشق پایتخت سوریه حاکی از آن است که پیکر برخی از شهدای مدافع حضرت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها توسط وهابیون تروریست ربوده شده است.

در همین حال گفته می شود در درگیری های دو روز پیش مدافعان حضرت حضرت زینب با تروریست های تکفیری، "عمران کربلایی" از مدافعان و خادم حرم به همراه 10 همرزم دیگرش به شهادت رسیدند.

خبرهای دریافتی ما حاکی از آن است که شدت درگیری ها به قدری زیاد بوده که مدافعان موفق نشدند پیکر این شهدا را به عقب بکشند و در نهایت وهابیون پیکر آنان را دزدیده و به محل نامعلومی منتقل کردند.

ناگفته نماند فردای آن روز پیکر 9 تن از آنان در نقطه دیگر از سوریه پیدا شد اما پیکر شهید "عمران کربلایی" و یکی دیگر از شهدا تا به این لحظه پیدا نشده است.

گفته می شود وهابیون پیغام فرستاده اند که برای تحویل دادن پیکر این دو شهید یا باید یک اسیر وهابی آزاد شود و یا 10 میلیون لیره سوری تا 24 ساعت دیگر تحویل آنها داده شود.

این وهابیون جنایتکار در پیغام خود اعلام کردند: اگر یک اسیر وهابی آزاد نشود و یا 10 میلیون لیره به آنها نرسد، بعد از 24 ساعت پیکر این دو شهید را جلوی سگ ها خواهند انداخت تا آنها را بخورند.

نکته قابل توجه این است که تروریست ها تکفیری برای رساندن پیغام خود به گوش دیگر مدافعان حرم حضرت زینب سلام الله علیها، از تلفن همراه شهید "عمران کربلایی" استفاده کردند.

محمدرضا چمنی مجرد
۱۰مرداد

آقا بیا که بی تو پریشان شدن بس است
از دوری تو پاره گریبان شدن بس است

کنعان دل، بدون تو شادی پذیر نیست
یوسف!ظهور کن که پریشان شدن بس است

یعقوب دیده ام چه قَدَر منتظر شود؟
یعنی مقیم کلبه ی احزان شدن بس است

  گریه، فراق، گریه، فراق، این چه رسمی است؟
دیگر بس است این همه گریان شدن بس است

موی سپید و بخت سیاه مرا ببین
دیگر بیا که بی سر و سامان شدن بس است

تا کی گناه پشت گناه ایّها العزیز؟
تا کی اسیر لذّت عصیان شدن ... بس است

خسته شدم از این همه بازی روزگار
مغلوب نفس خاطی و شیطان شدن بس است

سر گرم زندگی شدنم را نگاه کن
بر سفره های غیر تو مهمان شدن بس است

یک لحظه هم اجازه ندادی ببینمت
گفتی برو که دست به دامان شدن بس است

باشد قبول می روم امّا دعای تو ...
... در حقّ من برای مسلمان شدن بس است

دست مرا بگیر که عبدی فراری ام
دست مرا بگیر، گریزان شدن بس است

اِحیا نما در این شب اَحیا دل مرا
دل مردگی و این همه ویران شدن بس است

آقا بیا به حقّ شکاف سر علی
از داغ هجرت آتش سوزان شدن بس است

منبع:شیعه نیوز

محمدرضا چمنی مجرد
۱۰مرداد

عناصر تروریست گروهک‌های تکفیری و سلفی فعال در سوریه که از حمایت برخی کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی، ترکیه و نیز برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و قطر برخوردارند، همزمان با ایام و لیالی پربرکت ماه مبارک رمضان، حرمت حرم مطهر "عمار بن یاسر" و "اویس قرنی"، اصحاب جلیل‌القدر پیامبر اسلام(صلی الله علیه واله) را هتک کردند.

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، افراطیون سلفی وابسته به ارتش آزاد سوریه با همکاری گروهک تروریستی "جبهة النصرة" که استان "رقه" در شرق سوریه را در کنترل خود دارند، با حمله خمپاره‌ای به حرم مطهر "عمار یاسر" و "اویس قرنی" دو صحابی بزرگوار پیامبر(صلی الله علیه واله) و امیرالمؤمنین (علیه السلام)، صحن آن را تخریب کرده و با شلیک‌های پیاپی موشک به دیوارهای حرم، بخش‌های زیادی از آن را منهدم کردند.

تروریست‌ها در ادامه با ورود به روضه مقدسه، اقدام به شکستن پنجره‌های ضریح مطهر کرده و وارد آن شدند.تصاویر منتشرشده از این اقدام شنیع و ویدئوهای کوتاهی که از ورود تکفیری‌ها به حرم مطهر عمار و اویس قرنی یاسر منتشر شده، بیانگر حجم و گستره این فاجعه است.هنوز مشخص نیست هدف افراطیون وهابی از ورود به ضریح مطهر، نبش قبر بوده و یا به سرقت محتویات ضریح اکتفا کرده‌‌اند.

به گزارش مشرق، تکفیری‌های سلفی اوائل اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز با حمله به مرقد مطهر حجر بن عدی، یکی از اصحاب جلیل‌القدر نبی اکبرم(صلی الله علیه واله) ضمن تخریب بخش‌های زیادی از مرقد ایشان، ضریح مطهر را شکسته و قبر آن صحابی بزرگوار را نبش کردند.در پی وقوع این فاجعه، حوزه‌های علمیه جهان شیعه تعطیل شد و مراجع عظام تقلید و اقشار مختلف مردم با محکومیت این جنایت، خواستار مجازات عوامل آن شدند.



همچنین رهبر انقلاب اسلامی،  آیت‌الله خامنه‌ای نیز در سخنانی با اشاره به حادثه تلخ و غم‌انگیز تخریب قبر صحابی جلیل‌القدر حجر بن عدی و اهانت به پیکر آن شخصیت بزرگوار تأکید کردند: آنچه تلخی این حادثه را مضاعف می‌کند، وجود برخی افراد دارای افکار پلید، متحجر و عقب‌مانده در میان امت اسلامی است که تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره‌های نورانی صدر اسلام را شرک و کفر می‌دانند.ایشان وجود چنین تفکر خرافی را یک مصیبت برای اسلام و مسلمانان دانستند و افزودند: این افراد کسانی هستند که گذشتگان آنها قبور ائمه اطهار(علیهم السلام) را در بقیع ویران کردند و اگر قیام سراسری مسلمانان بر ضد آنان نبود، مرقد مطهر پیامبر اسلام(صلی الله علیه واله) را نیز ویران می کردند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: چنین انسانه‌ای بداندیش که حضور در مزار بزرگان و طلب رحمت خداوند برای آنها و همچنین طلب رحمت‌کردن برای خود را شرک می‌پندارند، دارای تفکری باطل و روحیه‌ای پلید هستند. آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: شرک آن است که افرادی آلت دست سیاست‌های سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا شوند و با اقدامات خود مسلمانان را غم‌دار کنند. این چگونه تفکری است که اطاعت و عبودیت و خاکساری در مقابل طواغیت زنده را شرک نمی‌داند اما احترام به بزرگان را شرک می‌شمارد.



رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جریان تکفیری خبیث که از پشتیبانی های مالی و غیرمالی برخوردار است ، امروز یک مصیبت واقعی برای اسلام به شمار می‌رود. آیت الله خامنه ای با اشاره به واکنش صحیح جامعه بزرگ شیعی به این حادثه افزودند: شیعیان وارد بازی دشمن که به دنبال تقویت آتش نزاع شیعه و سنی است، نشدند و رشد فکری خود را نشان دادند.ایشان واکنش برادران اهل سنت را نیز نشان دهنده آگاهی و بینش بالای آنان دانستند و تأکید کردند: واکنش مسلمانان به این حادثه تلخ و محکوم کردن این اقدام باید ادامه یابد زیرا اگر بزرگان علمی، روشنفکران و نخبگان سیاسی امت اسلامی وظیفه خود را انجام ندهند، فتنه ها در این حد منحصر نخواهد ماند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: باید با استفاده از روش های سیاسی، فتواهای دینی و مقالات روشنفکران  و اقدامات نخبگان فکری و سیاسی، جلوی گسترش آتش این فتنه را گرفت. آیت الله خامنه ای با اشاره به آشکار شدن دست های پنهان دشمنان در این گونه اقدامات، افزودند: سازمانها و شخصیت های بین المللی و سیاسیونی که در مقابل تخریب یک اثر باستانی عزا می گیرند، در قبال این اهانت آشکار سکوت کرده اند.ایشان تأکید کردند: خداوند در کمینگاه است و قطعاً مکر الهی بر مکر دشمنان غالب خواهد شد و جریانی را که در صدد سنگ اندازی در راه اتحاد و پیشرفت امت اسلامی است، متوقف خواهد کرد.

منبع: مشرق

محمدرضا چمنی مجرد
۱۰مرداد

همچنان از شنیدن وقوع برخی حوادث در عربستان غافلگیر می شویم، آنهم در حکومتی که خودش را مسئول شهروندان و محافظ جان و عقیده ی آنها و عادل و منصف معرفی می کند، یکی از مصادیقی که این ادعا را نفی می کند رفتار آل سعود با شهروندان منطقه ی شیعه نشین شرقیه ی این کشور است.


به گزارش «شیعه نیوز» پس از تحرکات اخیر آل سعود در مناطق شیعه نشین این کشور و افزایش قتل ، دستگیری و سرکوب شیعیان سعودی، مرجعیت دینی نجف آیت الله "بشیر النجفی" بیانیه ای دراین مورد صادر و نگرانی خود را ابراز نمودند و از مقامات آل سعود خواستند امنیت جانی شهروندان خود را تامین نماید؛ متن بیانیه به شرح زیر است:


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

الحمد لله الذی نزل الفرقان على عبده لیکون للعالمین نذیرا والصلاة والسلام على خیر البریة محمد بن عبد الله وعلى آله والتابعین له على الحق إلى یوم الدین.


قال الله سبحانه: (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ) صدق الله العلی العظیم


همچنان از شنیدن وقوع برخی حوادث در عربستان غافلگیر می شویم، آنهم در حکومتی که خودش را مسئول شهروندان و محافظ جان و عقیده ی آنها و عادل و منصف معرفی می کند، یکی از مصادیقی که این ادعا را نفی می کند رفتار آل سعود با شهروندان منطقه ی شیعه نشین شرقیه ی این کشور است.


هم چنان خبر هتک حرمت ها و آزار و اذیت ها و خون ریختن ها از سوی دستگاه های دولتی این کشور ادامه دارد، آخرین این قضایا، شهادت سه جوان در این منطقه است، جوانانی که جرمی جز این نداشتند که گفتند" ربنا الله ثم استقاموا"(پروردگار ما خداست و سپس استقامت ورزیدند)، ما تسلیت خود را به ساحت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و خانواده های قربانیان تقدیم می داریم و از مقامات مسئول عربستان می خواهیم مسئولیت حفاظت جان مسلمانان و مال و آبروی آنها را بر عهده بگیرد.


والسلام

محمدرضا چمنی مجرد
۰۹مرداد

گروه های تروریستی مسلح تندرو برای اشغال استان شیعه نشین طوزخورماتور از توابع استان صلاح الدین عراق آماده حمله گسترده می شوند.

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، یک منبع پارلمانی عراق که خواست نامش فاش نشود، گفت: گروه های مسلح وابسته به القاعده و ارتش «طریقه نقشبندیه»برای حمله گسترده به دو منطقه ینکجه و سلیمان بیک در شهر طوزخورماتور که اکثریت ساکنان آن شیعه ترکمن هستند، آماده می شوند باوجود اینکه 1800 نیروی از نیروهای بیشمرکه در پشت کوهها برای حمایت از مناطق کردنشین مستقرند، اما هیچ نیروی نظامی برای مقابله با گروه های مسلح تروریست در منطقه طوز خورماتور مستقر نیستند.

وی تاکید کرد:قائم مقام شهر طوز اعلام کرده است که ساکنان این شهر از ترس حمله ناگهانی تروریستها به خاطر نبود نیروهای دولتی در رعب شدید به سر می برند و اوضاع در طول هفته بدتر خواهد شد.ترکمن های شیعه درحال حاضر در رعب شدید قرار دارند و ناحیه سلیمان بیک نیز از شب گذشته شاهد درگیری هایی بین ارتش عراق و مسلحان وابسته به القاعده و نقشبندیه است. این درگیری ها پس از این رخ داد که تروریستها به سمت یگان های نظامی در این استان تعدادی خمپاره پرتاب کردند.

در همین حال، «قاسم الاعرجی» رئیس فراکسیون بدر گفت: شیعیان ترکمن در طوز خورماتور با کشتار جمعی از سوی کروه های تکفیری و تندرو روبه رو هستند.الاعرجی در بیانیه ای اعلام کرد: بیش از یکهزار شهید طی پنج سال و تخریب همه حسینیه های پیروان اهل بیت (علیهم السلام) و تخریب 750 باب منزل از اقدامات تروریستها در این منطقه بوده است و این تجاوزات همچنان ادامه دارد.وی از دو دولت فدرال و محلی خواست تا به وظیفه اخلاقی و ملی خود نسبت به حمایت از ساکنان طوز و مبارزه با گروه های مسلح در این شهر عمل کنند.

منبع: شبستان

محمدرضا چمنی مجرد
۰۹مرداد

این گروهک تروریستی، دور برخی از آیه ی قرآن را خط قرمز کشیده و آیه ی تصحیح شده -به زعم خودشان-را در کنار صفحه نوشته اند، بیشتر آیه های تحریف شده مربوط به جهاد، غنائم و احکام شرعی و مذهبی می باشد.تروریست ها اعلام کرده اند قرآن فعلی در طی دهه های گذشته مورد تحریف قرار گرفته و حال آنها تصحیحش کرده اند!

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:


به گزارش «شیعه نیوز» گروهک تروریستی "النصره" در اقدامی خطرناک اقدام به تحریف قرآن نموده و در طی چند روز گذشته این قرآن های تحریف شده را به شکل وسیعی در مناطق تحت سیطره اش در حلب توزیع کرده است، تروریست ها اعلام کرده اند قرآن فعلی در طی دهه های گذشته مورد تحریف قرار گرفته و حال آنها تصحیحش کرده اند!


این گروهک تروریستی، دور برخی از آیه ی قرآن را خط قرمز کشیده و آیه ی به اصطلاح تصحیح شده را در کنار صفحه نوشته اند، بیشتر آیه های تحریف شده مربوط به جهاد، غنائم و احکام شرعی و مذهبی می باشد.

محمدرضا چمنی مجرد
۰۹مرداد

کشتار حاجیان در مکه که در روز ۹ مرداد ۱۳۶۶ (۳۱ ژوئیه ۱۹۸۷) روی داد، به کشتار حاجیان عمدتاً ایرانی که به شعارهای سیاسی موسوم به «اعلان برائت از مشرکین» در طول مناسک حج واجب پرداخته‌بودند، اشاره دارد. این رویداد سبب ایجاد تنش در روابط ایران و عربستان سعودی شد. در این واقعه ۲۷۵ تن از حاجیان ایرانی، ۸۵ عربستانی از جمله نیروی پلیس و ۴۵ تن از حاجیان دیگر کشورها کشته و شماری نیز زخمی شدند.

تاریخچه

حجاج ایرانی پس از انقلاب ۱۳۵۷ هر ساله تظاهراتی موسوم به نام «برائت از مشرکین» هنگام حج و در شهر مکه برگزار می‌کردند. ملک خالد (درگذشت ۴ سال قبل از این واقعه) حاکم قبلی عربستان طی نامه‌ای به سید روح‌الله خمینی برخی از شعارهای داده شده در این تظاهرات را همچون «خدا بزرگ است، خمینی بزرگ است» را مشوق چند خدایی دانسته بود و از خمینی خواست که مانع از این اقدام حاجیان ایرانی شود.[۱] در حقیقت حاجیان ایرانی شعار «الله اکبر، خمینی رهبر» را در این تظاهرات می‌دادند که تشابه واژه «اکبر» با «رهبر» مسئولین عربستانی را به اشتباه انداخته بود.[نیازمند منبع]

تظاهرات

در روز جمعه ۹ مرداد ۱۳۶۶ (۳۱ ژوئیه ۱۹۸۷ میلادی) پس از آن که حجاج ایرانی در طی تظاهرات برائت از مشرکین، «شعار مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دادند، نیروهای امنیتی عربستان بر آنان آتش گشودند. در این تظاهرات ۴۰۲ نفر کشته (۲۷۵ ایرانی، ۸۵ عربستانی از جمله نیروی پلیس و ۴۵ تن از حاجیان دیگر کشورها) و ۶۴۹ نفر زخمی (۳۰۳ ایرانی، ۱۴۵ عربستانی و ۲۰۱ از دیگر ملل) شدند.[۲] پس از این واقعه، حکومت عربستان سعودی سفارتخانه خود را در تهران تعطیل و روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد.[۳]

محمدرضا چمنی مجرد
۰۸مرداد

در میان سکوت مجامع بین المملی عملیات های تروریستی بر علیه پیروان مکتب تشیع در استان های مختلف عراق به ویژه دراین ماه مبارک شدت گرفته است به نحوی که صدها شیعه شهید و زخمی شده است؛ این عملیات های تروریستی پیامدهای خطرناک منطقه ای و جهانی به دنبال خواهد داشت.

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش«شیعه نیوز» پس از شهادت گسترده ی اتباع اهل بیت (علیهم السلام) به دست گروه های تروریستی در عراق، آیت الله سید محمد سعید حکیم در بیانیه ای از حکومت عراق درخواست کرد مسئولیت کامل تعقیب و مجازات عاملان این جنایات را بپذیرد و از سازمان های بین المللی خواست این جنایات را جنایاتی ضد انسانی و نسل کشی جمعی قلمداد کنند.


دربیانیه ای ایشان آمده است: در میان سکوت مجامع بین المملی عملیات های تروریستی بر علیه پیروان مکتب تشیع در استان های مختلف عراق به ویژه دراین ماه مبارک شدت گرفته است به نحوی که صدها شیعه شهید و زخمی شده است؛ این عملیات های تروریستی پیامدهای خطرناک منطقه ای و جهانی به دنبال خواهد داشت. وی در ادامه می افزاید: از خداوند تعالی خواستاریم بر مقام شهدای این جنایات روز به روز بیفزاید و مجروحانش را شفای عاجل ببخشد.


آخرین این جنایات 190 نفر شهید و زخمی در پی داشت، این انفجارهای تروریستی در اوضاع آشفته ی امنیتی در خلال ماه مبارک رمضان رخ می دهد به طوری که چند روز پیش در یک حادثه حدود 500 نفر از زندان های "تاجی و ابوغریب" فرار کردند.

محمدرضا چمنی مجرد
۰۷مرداد

شهادت مولای متقیان مولی الموحدین حضرت امیر المومنین علی بن ابیطالب علیه السلام را به پیشگاه مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و  همه ی محبان آن حضرت تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.

مسجد کوفه، آن شب نظاره گر آخرین مناجات و نماز مولای پارسایان بود. علی(ع) دیگر خود را آزاد می دید. به آستانه وصال رسیده بود. دیگر از رنج ها و دردهایی که مردمان نابکار برای او آفریده بودند رهایی می یافت. آری وعده ای که به او داده بودند تحقق پیدا کرده بود.

علی از نگاه نامسلمانان:

ادوارد گیبون

هیچ جدیدالایمانی در غیرت و فضیلت از علی پیشی نگرفته است. او شایستگیهای یک شاعر، یک سرباز، و یک قدیس را متحد کرد؛ عقلانیت اش هنوز در مجموعه‌ای از گفته‌های اخلاقی و مذهبی الهام می‌بخشد؛ و هر خصمی، در نبردهای زبان یا شمشیر، رام فصاحت و شجاعت او شد. پیغمبر از اولین ساعت ماموریت تا آخرین مراسم تشییع جنازه اش، هرگز توسط یک دوست سخاوتمند که از برادر، جانشین و هراون وفادار خود نامیدن اش خوشحال بود رها نشد.[۴].

ویلیام مویر

او با یک هوش سرشار، گرم در تاثیرگذاری و قابل اعتماد در دوستی، از کودکی قلباً و روحاً فدایی پیامبر بود. او ساده، آرام و غیر جاه طلب، وقتی پس از چند روز حکمرانی نسف جهان اسلام را به دست آورد این بیشتر برایش فشار بود تا چیزی مطلوب. [۵]

جبران خلیل جبران

از نگاه من، علی اولین عربی بود که با روح جهانی تماس پیدا کرد و با آن به گفتگو نشست. او به دلیل عظمت اش شهید شد، او هنگامی مرد که بین لبانش نماز را ادا می‌کرد. عربها ارزش او را تا زمانی که در بین همسایگان ایرانی شان برخی تفاوتهای بین شن و سنگ قیمتی را فهمیدند.[۶][۷].

واشنگتن اروینگ

او از برجسته ترین شاخه نژاد برجسته قریش بود. او سه ویژگی داشت که بیش از همه مورد تحسین عربها ست: شجاعت، فصاحت و سخاوت. روح بی باک او لقب شیر خدا را از پیامبر به دست آورده بود، نمونه فصاحت او در برخی از آیات و احادیث حفظ شده در میان اعراب باقی است و بخشندگی او در به اشتراک گذاری آنچه باقی‌مانده در خزانه در میان دیگران، هر جمعه آشکار شد. از بزرگواری او، موارد مکرری داریم، تمسخر اصیل او از هر چیز نادرست و متوسط​​، و عدم وجود هر فتنه خودخواهانه در او. [۸]

توماس کارلایل

دارای ذهن درخشان... مملو از تاثیرگذاری و جسوری آتشین. چیزی جوانمردانه درباره او؛ شجاع چون شیر؛ ولی با لطف، حقیقت و محبت شایسته شوالیه گری مسیحی... شهادت او، بر اثر شدت دادگری‌اش بود[۹].

محمدرضا چمنی مجرد
۰۷مرداد

خبرنگار شیعه نیوز که در صحنه حضور داشت می افزاید: حدود بیست دقیقه قبل از اذان مغرب به افق مشهد مقدس، یک جوان حدود سی یا سی و پنج ساله که مشخص بود از اهالی مشهد نمیباشد از قسمت بالای سری به طرف ضریح مبارک نزدیک شد

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :

 

به گزارش «شیعه نیوز» در مشهد، ساعاتی قبل یک فرد وهابی که یک شیشه ای حاوی مواد آتش زا را در داخل لباس خود پنهان کرده بود در اقدامی بی شرمانه هنگامی که به نزدیکی ضریح مطهر امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) نزدیک شد با روشن کردن فیتیله آن با فندک جیبی، شیشه حاوی مواد آتشزا را به طرف ضریح مطهر پرتاب کرد .

 

خبرنگار شیعه نیوز که در صحنه حضور داشت می افزاید حدود بیست دقیقه قبل از اذان مغرب به افق مشهد مقدس، یک جوان حدود سی یا سی و پنج ساله که مشخص بود از اهالی مشهد نمیباشد از قسمت بالای سری به طرف ضریح مبارک نزدیک شد و در دو متری ضریح سریع شیشه نوشابه ای سبز رنگ که ظاهرا حاوی مواد اتش زا بود را با فندک آتش زد و به طرف ضریح مبارک حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) پرتاب نمود .

 

در ادامه این گزارش آمده است ظرف حاوی مواد آتش زا پس از برخورد با ضریح مطهر به صورت معجزه وار خاموش شد و تنها خوردهای شیشه به اطراف پرتاب شد که بر اثر آن پای برخی زوار جراحات مختصری برداشت .

 

این اقدام بی شرمانه وهابیون در سالیان اخیر بی سابقه بوده است و جا دارد سیستم نظارتی استان قدس رضوی دقت بیشتری را در این خصوص مد نظر داشته و سیستم های امنیتی کشور قاطعانه با عناصر وهابیت برخورد کرده و ریشه فتنه گری آنان را از کشور جمع آوری نمایند .

 

شایان ذکر است در سالهای اخیر برخی مولوی های وهابی که عمدتا در برخی استانهای جنوبی کشور ساکن هستند با اظهارات ضد شیعی خود جوانان ساده لوح سنی مذهب را علیه هموطنان شیعه خود تحریک مینمایند .

 

محمدرضا چمنی مجرد
۰۶مرداد

14 کشته و زخمی در انفجار تکریت و جنوب بغداد/ ترور نافرجام یک مسئول امنیتی در بصره

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان صلاح الدین اعلام کرد: در اثر انفجار خودرو بمبگذاری شد در منطقه طوزخورماتو در شرق تکریت در 170 کیلومتری شمال بغداد هشت نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

این منبع بیان کرد: یک عامل انتحاری این خودرو را هدایت می کرد و یک مرکز ایست بازرسی نیروهای امنیتی کردی را مورد هدف قرار داد.

از سوی دیگر یک منبع نظامی در استان نینوی از کشف انبار سلاح و مهمات در شرق موصل خبر داد.

این منبع بیان کرد: در این انبار سلاح 24 قبضه کلاشینکف، 14 بمب دست ساز، 18بمب چسبان،52 بمب کشف شده است.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد: در اثر انفجار بمب در مسیر گشتی ارتش عراق در المحمودیه در جنوب بغداد یک افسر با درجه سروان و یک سرباز عراقی کشته شدند.

یک منبع در پلیس استان بصره نیز از نجات مدیر امور نهادهای بصره از سوء قصد تروریستی خبر داد.

محمدرضا چمنی مجرد
۰۶مرداد

یکی از مراجع عالی قدر شیعیان با اشاره به اینکه تنها شیعه معتقد به عصمت کامل انبیا و ائمه(ع) از آغاز تولد تا پایان عمر است، گفتند: معصومین به دلیل داشتن معرفت، باطن گناهان را می بینند و با اینکه توانایی انجام گناه را دارند سراغ آن نمی روند و این افتخاری برای ایشان است. 
خوردن مال یتیم خوردن آتش است/ هدیه ای که امام علی(ع) به آب دهان مار تشبیه کرد

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله العظمی مکارم شیرازی ظهر امروز ـ یکشنبه 6 مرداد ـ در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه تفسیر آیه 33 سوره احزاب با اشاره به اینکه تنها شیعه معتقد به عصمت کامل انبیا و ائمه(ع) از آغاز تولد تا پایان عمر است، گفتند: عده ای می پرسند این ویژگی نشان دهنده عدم توانایی آنان بر گناه کردن است و این به عنوان فضیلتی برای ایشان محسوب نمی شود.

ایشان در پاسخ به این سوال اظهار داشتند: اگر غذایی مسموم میان جمعیتی آورده شود که طبیبی میان آنهاست و او با آزمایش متوجه شود سم کشنده ای در آن غذا هست، و دیگران ندانند؛ این طبیب به علت دانش و معرفت اش با اینکه توانایی دارد ولی آن غذا را نمی خورد.

این مرجع تقلید با بیان تعدادی مثال در ارتباط با توانایی بر انجام اشتباه با وجود علم بر صحیح نبودن آن، خاطرنشان کردند: معصومین به دلیل داشتن معرفت، باطن گناهان را می بینند و با اینکه توانایی انجام گناه را دارند سراغ آن نمی روند و این افتخاری برای ایشان است.

آیت الله مکارم شیرازی به داستانی از علم عارفی بر مال دزدی اشاره کرده و گفتند: نقل می کنند فرشی جلوی یکی از عرفا انداختند. او ادعای بلند شدن دود از فرش را می کرد و دیگران منکر این حادثه می شدند. عارف گفت من آتش را در این فرش می بینم زیرا این مال غصبی و دزدی است.

استاد برجسته حوزه با قرائت آیه 10 سوره نساء «إِنَّ الَّذِینَ یأْکُلُونَ أَمْوَالَ الْیتَامَى ظُلْمًا إِنَّمَا یأْکُلُونَ فِی بُطُونِهِمْ نَارًا»؛ تصریح کردند: کسانی که مال یتیم را از روی ظلم بخورند در واقع آتش را می خورند. وقتی کسی با این آیه بفهمد که خوردن مال یتیم همان خوردن آتش است، دیگر این کار را نمی کند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگر سخنان خود به خطبه 224 نهج البلاغه اشاره کرده و اظهار داشتند: این خطبه به بیان مذاکره حضرت علی(ع) و اشعث بن قیس که می خواست با هدیه ای از حضرت امتیاز خاصی را بگیرد می پردازد.

ایشان دوره خلیفه سوم را دوره اعطای امتیازت فراوان به افراد از بیت المال عنوان کرده و گفتند: مردم توقع داشتند وقتی حضرت علی(ع) نیز سرکار بیاید همان رانت خواری ها و دادن امتیازات بی دلیل، ادامه داشته باشد.

این مرجع تقلید سپس به بیان داستان رشوه دادن اشعث بن قیس به حضرت علی(ع) پرداختند و اظهار داشتند: اشعث مردی بود که در زمان پیامبر منافقانه اسلام آورد و بعد از فوت ایشان از اسلام بازگشت. بعدها پیش ابوبکر توبه کرد و ظاهرا جزو مسلمانان شد و در زمان حضرت علی(ع) جزو یاران شد ولی مدام منافق گری می کرد و با عمروعاص برنامه هایی داشت.

مرجع تقلید شیعیان افزودند: حضرت علی(ع) جلوی غصب آب و زمین کشاورزی توسط اشعث را گرفت و او برای برگشت تصمیم حضرت، نیمه شب با حلوایی خوش طعم "ملفوفه" به در منزل ایشان رفت.

حضرت آیت الله مکارم پاسخ حضرت علی(ع) به هدیه اشعث را چنین بیان کردند: امیرالمومنین(ع) به او فرمودند: من باطن این حلوا را می بینم. انگار با آب دهان مار تهیه شده است. خیال می کنی می توانی کلاه بر سر من بگذاری و از راه دین جدا کنی؟ اگر تمام کاخ های زمین را به من بدهند که معصیت کوچکی کنم والله نمی کنم.

استاد برجسته حوزه علمیه در پایان تصریح کردند: شنیده ام یکی از کسانی که دارای مفسده اقتصادی بوده به وکیلی که بتواند از او دفاع کند 10 میلیارد تومان داده است. کسانی می توانند ظلم کنند که دنیا برایشان ارزش دارد. ائمه اگر گناه نمی کردند چون همه چیز در نظرشان کوچک و روحشان بلند بود. اگر ما هم اینطور بودیم به دام دنیا نمی افتادیم.

محمدرضا چمنی مجرد
۰۶مرداد

این CD، تصویر جوانی دیده می شود که توسط چند نفر مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. تولید کنندگان این CD های تفرقه انگیز تلاش کرده اند نشان دهند که این جوان سنی و افرادی که او را می زنند از شیعیان هستند.  حدود 10 روز پیش شرکت ایرانسل با برگزاری مسابقه ای که در آن یکی از پرسش ها مطلبی در مورد "عمر بن خطاب" خلیفه دوم اهل سنت مطرح کرده بود، موجب خشم و ناراحتی اهل سنت ایران شد.

این اقدام ایرانسل، موجب به وجود آمدن حرف و حدیث و جنجال های بسیار زیادی در محافل مختلف و به ویژه در فضای مجازی گردید و وضعیت به گونه ای پیش رفت که به افزایش شکاف و اختلاف میان اهل سنت و شیعیان دامن زد.

در این میان دشمنان اسلام و مخالفان جمهوری اسلامی ایران که از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به مذهب تشیع و ایران دریغ نمی کنند،‌ فرصت به وجود آمده را مغتنم شمرده و تحرکات خود برای افزایش اختلافات را آغاز کرده اند.

در همین راستا طی دو روز گذشته CD های تفرقه انگیزی به طور گسترده در شهرهای مختلف ایران به ویژه قم و مشهد توزیع شده است.

گفته می شود در این CD، تصویر جوانی دیده می شود که توسط چند نفر مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. تولید کنندگان این CD های تفرقه انگیز تلاش کرده اند نشان دهند که این جوان سنی و افرادی که او را می زنند از شیعیان هستند.

تولید کنندگان و عاملان پخش این CD های تفرقه انگیز تا به این لحظه مشخص نشده اند اما بدون شک با نگاهی گذرا به این CD و چگونگی توزیع آن، می توان فهمید که دشمنان اسلام از جمله وهابیون و دستگاه های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا که همواره برای ایجاد درگیری و شکاف در جامعه ایران تلاش می کنند، عامل تولید این CD های تفرقه انگیز هستند.

بر همین اساس جا دارد اهل سنت و شیعیان با کنار گذاشتن اختلاف نظرها، کمی آگاهانه تر با مسائل برخورد کنند تا وضعیت و توطئه به وجود آمده توسط دشمن را پشت سر بگذارند زیرا بدون شک تنها هدف آنان ضربه زدن به اسلام و ایران است؟

محمدرضا چمنی مجرد
۰۶مرداد

یکی از دوستان پرسید چرا اسمتان را عوض کردید؟ ایشان گفتند: بعد از یکسال برای شما روشن می شود که چرا من این اسم را عوض کرده ام و دقیقاً یک سال بعد در نیمه شعبان به شهادت رسید.

به گزارش شیعه آنلاین، این روزها مصادف است با چهلمین روز شهادت مستبصر و عالم دینی مصر، شهید "حسن شحاته" و سه تن از دوستانش توسط تکفیری های منحرف.

به همین مناسبت ماجرای خواب وی درباره امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از زبان یکی از دوستانش، یعنی حجة الاسلام و المسلمین شیخ "عبدالعظیم مهتدی" از علما و نویسندگان برجسته کشور بحرین بیان می کنیم.

شیخ مهتدی طی اظهاراتی با اشاره به اینکه مرحوم علامه شیخ "حسن شحاته" در روز عید غدیر شیعه شد، افزود: ایشان (شحاته) در یادداشت های خود آورده است من در زمان شیعه شدنم به زندان افتادم و بسیار آزار و اذیت شدم. شبی به امام زمان عجل الله تعالی فرجه متوسل شدم که مرا از این زندان نجات دهد، وی می گوید بعد از توسل خواب رفتم و امام زمان علیه السلام را در زندان مشاهده کردم که به من تبسم می کنند، عرض سلام کردم و بلند شدم دست امام را ببوسم دیدم عقربی بر دستم نشسته است، حضرت اشاره کرد به عقرب و عقرب از دستم افتاد، دوباره خواستم دست حضرت را بگیرم که این اتفاق افتاد و تا سه مرتبه ادامه یافت و بار چهارم دست من به دستان حضرت رسید. بعد از اینکه از خواب بیدار شدم به خودم مراجعه کردم که این عقرب ها چه بودند؟ کمی تأمل کردم متوجه شدم هنوز در اعماق دلم علاقه ای به برخی افراد از زمان قبل از شیعه شدنم مانده و آنجا بود که با اشاره حضرت، باقیمانده ارتباط قلبی ام به آنها از دلم بریده شد و از آن به بعد این شیخ امام زمانی شد.

حجة الاسلام و المسلمین شیخ "عبدالعظیم مهتدی" افزود: یکی از دوستان می گفت یک سال قبل از شهادت ایشان، شیخ اسم مستعار خود را در سرویس پالتاک (چت) به المنتظر تغییر داد. یکی از دوستان پرسید چرا اسمتان را عوض کردید؟ ایشان گفتند: بعد از یکسال برای شما روشن می شود که چرا من این اسم را عوض کرده ام و دقیقاً یک سال بعد در نیمه شعبان به شهادت رسید.

محمدرضا چمنی مجرد
۰۶مرداد

به خدا سوگند، دروغ نمی گویم و به من دروغ گفته نشده است. این است آن شبی که به من وعده شهادت دادند.

به گزارش شیعه آنلاین، ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام در مسجد کوفه در سال 40 هجری قمری رخ داد.

عبدالرحمن بن ملجم مرادی، از گروه خوارج و از آن سه نفری بود که در مکه معظمه با هم پیمان بسته و هم سوگند شدند، که سه شخصیت مؤثر در جامعه اسلامی، یعنی امام علی بن ابی طالب علیه السلام، معاویه بن ابی سفیان و عمرو بن عاص را در یک شب واحد ترور کرده و آن ها را به قتل رسانند.

هر کدام به سوی شهرهای محل مأموریت خویش رهسپار شدند و عبدالرحمن بن ملجم مرادی به سوی کوفه رفت و در بیستم شعبان سال 40 قمری وارد این شهر بزرگ شد. (نگاه کنید: بیستم شعبان سال 40 هجری قمری)

وی به همراهی شبیب بن بجره اشجعی، که از همفکران وی بود و هر دوی آن ها از سوی "قطام بنت علقمه" تحریک و تحریث شده بودند، در سحرگاه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال 40 قمری در مسجد اعظم کوفه کمین کرده و منتظر ورود امیرمؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام شدند.(1) هم چنین قطام، شخصی به نام "وردان بن مجالد" را که از افراد طایفه اش بود، به یاری آن دو نفر فرستاد.(2)

أشعث بن قیس کندی که از ناراضیان سپاه امام علی علیه السلام و از دو چهرگان و منافقان واقعی آن دوران بود، آنان را راهنمایی، پشتیبانی و تقویت روحی می نمود.(3)

حضرت علی علیه السلام در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، مهمان دخترش ام کلثوم سلام الله علیها بود و در آن شب حالت عجیبی داشت و دخترش را به شگفتی درآورد.

روایت شده که آن حضرت در آن شب بیدار بود و بسیار از اتاق بیرون می رفت و به آسمان نظر می کرد و می فرمود: به خدا سوگند، دروغ نمی گویم و به من دروغ گفته نشده است. این است آن شبی که به من وعده شهادت دادند.(4)

به هر روی، آن حضرت به هنگام نماز صبح وارد مسحد اعظم کوفه شد و خفته گان را برای ادای نماز بیدار کرد. از جمله، خود عبدالرحمن بن ملجم مرادی را که به رو خوابیده بود، بیدار و خواندن نماز را به وی گوش زد کرد.

هنگامی که آن حضرت وارد محراب مسجد شد و مشغول خواندن نماز گردید و سر از سجده اول برداشت، نخست شبیث بن بجره با شمشیر برّان بر وی هجوم آورد، ولیکن شمشیرش به طاق محراب اصابت کرد و پس از او، عبدالرحمن بن ملجم مرادی فریادی برداشت: "لله الحکم یا علی، لا لک و لا لأصحابک"! و شمشیر خویش را بر فرق نازنین حضرت علی علیه السلام فرود آورد و سر مبارکش را تا به محل سجده گاهش شکافت.(5)

حضرت علی علیه السلام در محراب مسجد، افتاد و در همان هنگام فرمود: بسم الله و بالله و علی ملّه رسول الله، فزت و ربّ الکعبه؛ سوگند به خدای کعبه، رستگار شدم.(6)

نمازگزاران مسجد کوفه، برخی در پی شبیب و ابن ملجم رفته تا آن ها را بیابند و برخی در اطراف حضرت علی علیه السلام گرد آمده و به سر و صورت خود می زدند و برای آن حضرت گریه می نمودند.

حضرت علی علیه السلام، در حالی که خون از سر و صورت شریفش جاری بود، فرمود: هذا ما وعدنا الله و رسوله؛(7) این همان وعده ای است که خداوند متعال و رسول گرامی اشت به من داده اند.

حضرت علی علیه السلام که توان ادامه نماز جماعت را نداشت، به فرزندش امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود که نماز جماعت را ادامه دهد و خود آن حضرت، نمازش را نشسته تمام کرد.

روایت شد، که در هنگام ضربت زدن عبدالرحمن بن ملجم بر سر مطهر حضرت علی علیه السلام، زمین به لرزه در آمد و دریاها مواج و آسمان ها متزلزل شدند و درهای مسجد به هم خوردند و خروش از فرشتگان آسمان ها بلند شد و باد سیاهی وزید، به طوری که جهان را تیره و تاریک ساخت و جبرئیل امین در میان آسمان و زمین ندا داد و همگان ندایش را شنیدند. وی می گفت: تهدمت و الله ارکان الهدی، و انطمست أعلام التّقی، و انفصمت العروه الوثقی، قُتل ابن عمّ المصطفی، قُتل الوصیّ المجتبی، قُتل علیّ المرتضی، قَتَله أشقی الْأشقیاء؛(8) سوگند به خدا که ارکان هدایت درهم شکست و ستاره های دانش نبوت تاریک و نشانه های پرهیزکاری بر طرف گردید و عروه الوثقی الهی گسیخته شد. زیرا پسر عموی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم شهید شد، سید الاوصیا و علی مرتضی به شهادت رسید. وی را سیاه بخت ترین اشقیاء، [یعنی ابن ملجم مرادی] به شهادت رسانید.

بدین گونه پیشوایی شایسته، امامی عادل، خلیفه ای حق جو، حاکمی دلسوز و یتیم نواز، کامل ترین انسان برگزیده خدا و جانشین بر حق محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، به دست شقی ترین و تیره بخت ترین انسان روی زمین، یعنی ابن ملجم مرادی ملعون، از پای درآمد و به سوی ابدیت و لقاء الله و هم نشینی با پیامبران الهی و رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رهسپار گردید و امت را از وجود شریف خویش محروم نمود.
________________________________________
منبع: تبیان
پی نوشت ها:
1- الارشاد (شیخ مفید)، ص 20؛ الجوهره فی نسب الامام علی و آله (البری)، ص 112
2- وقایع الایام (شیخ عباس قمی)، ص 41؛ تاریخ ابن خلدون، ج2، ص 184
3- الارشاد، ص 21؛ وقایع الایام، ص 41؛ منتهی الآمال (شیخ عباس قمی)، ج1، ص 171
4- منتهی الآمال، ج1، ص 172
5- الارشاد، ص 23؛ منتهی الآمال، ج1، ص 172؛ الجوهره فی نسب الامام علی و آله، ص 113؛ وقایع الایام، ص 41
6- منتهی الآمال، ج1، ص 174
7- همان
8- همان

محمدرضا چمنی مجرد
۰۶مرداد

به گزارش شیعه آنلاین، خبرنگار افتخاری ما از مشهد مقدس گزارش داد که ماه مبارک رمضان سال ۹۲ در شهر مشهد مقدس اتفاقی افتاده که باعث ناراحتی و اندوه فراوان شیعیان و محبین به ولایت این شهر شد.

ماجرا از این قرار است که از ابتدای ماه رمضان، در بلوار رضا شهر، خیابان خاقانی گروهی از ناصبی ها که حدودا آمارشان به ۱۵ نفر می رسد در خانه ای که در این منطقه قرار دارد، جمع شده و لعن امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام می کنند.

جای ناراحتی است که در شهری که بیشتر مردمش ولایت مدار هستند، این اعمال وقیحانه و ناشایست صورت گرفته و با ناباوری باید گفت که نیروی انتظامی و اطلاعات شهر با اینکه از محل برگزاری چنین مراسمی اطلاع یافته و حتی در محل حضور یافته اند، هیچ برخوردی صورت نگرفت.

به نظر می رسد تنها هدف حضور آنان، جلوگیری از شلوغی و اغتشاش بوده است. این در حالی است که چند ماه پیش یعنی در ماه محرم و در ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام گروهی از عزاداران که در روز عاشورا در برخی از منازل برای حسین بن علی مراسم گرفته بودند، با برخورد نیروی انتظامی مواجه شدند.

همچنین در نهم ربیع الأول که در برخی از خانه ها مراسمی برگزار شد،‌ نیروی انتظامی با حضور در محل، برخورد شدیدی با برگزار کنندگان مراسم کرده بود.

محمدرضا چمنی مجرد
۰۶مرداد

به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از مناطق قبایل نشین پاکستان در نزدیکی مرز با افغانستان حاکی از آن است که نیروهای تکفیری طالبان با دو بمب، یک مسجد و یک حسینیه وابسته به شیعیان پاکستان را مورد هدف و حمله قرار دادند.

در همین راستا "صابر حسین" مدیر بیمارستان "پاراچنار" اعلام کرد که بر اثر این حمله دست کم 50 تن به شهادت رسیده و 150 تن دیگر زخمی شدند که حال برخی زخمی ها وخیم است.

پس از این انفجار، جنبش طالبان پاکستان با صدور بیانیه ای،‌ مسئولیت این انفجار تروریستی را بر عهده گرفت.

از سوی دیگر "محسود ریاض محسود" از مقامات مسئول محلی طی اظهاراتی در این باره گفت: این دو انفجار به شکل انتحاری بوده که در نقطه شلوغ بازار و مقابل درب مسجد و حسینیه رخ داد.

وی در ادامه افزود: این اولین باری نیست که شیعیان پاراچنار مورد حمله نیروهای تکفیری طالبان قرار می گیرند اما این دو انفجار شدید ترین انفجار رخ داده در این منطقه از ابتدای ماه رمضان تاکنون به شمار می روند.

حدود یک هفته پیش نیز بر اثر تیراندازی دیوانه وار افراد مسلح ناشناس در شهر کویته پاکستان، دو جوان شیعه از قوم "هزاره" به نام های "رمضان علی" و شکرالله" به شهادت رسیدند.

بر اثر این تیراندازی تعدادی دیگر از افراد نیز زخمی شدند اما بعد از انتقال به بیمارستان درمان شدند و خطر از آنان دفع شده است.

به گزارش منابع امنیتی و پزشکی طی یک دهه اخیر، بیش از هزار نفر از هزاره های پاکستان، قربانی حملات تروریستی شده اند.

محمدرضا چمنی مجرد
۰۵مرداد

در پی انفجار های انتحاری طراحی شده توسط تروریست های وهابی، در دو منطقه شیعه نشین پاراچنار 53 شهید و 197 مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش «شیعه نیوز»، به گزارش منابع محلی، رو جمعه دو انفجار انتحاری پیاپی در منطقه ی شیعه نشین پاراچنار 197 مجروح و 53 شهید بر جای گذاشت.در انفجار نخست، بمبی که توسط تروریست های وهابی در یک موتورسیکلت جاسازی شده بود، در بازار اصلی شهر در نزدیکی مرز افغانستان منفجر شد. این انفجار باعث شهادت و جراحت ده ها تن از شیعیان شد. مجروحین بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند. و به دلیل شدت انفجار، تعدادی از آنها در شرایط بحرانی به سر می برند.

در حادثه دوم  که دقایقی بعد از انفجار اول رخ داد، بمبی در یکی از مساجد شیعیان منفجر شد. بر اساس گزارش‌ها، تروریست عامل این انفجار، بمب جاسازی شده در موتورش را در کنار درب اصلی مسجد هنگام برگزاری نماز منفجر کرد و باعث شهادت بسیاری از شیعیان شد.شایان ذکر است که عاملان اینگونه حملات و انفجار های انتحاری بر علیه شیعیان، تروریست های وهابی  سلفی، القاعده و طالبان هستند که باعث محاصره ی اقتصادی  این مناطق شیعه نشین شدند.

محمدرضا چمنی مجرد
۰۵مرداد

برخی شهروندان عسلویه در گفتگو با خبرنگار «شیعه نیوز»اظهار داشتند، اخیرا وهابیون با ارسال بلوتوث های گسترده در سطح شهر خصوصا مناطق مرکزی اقدام به پخش کلیپ های ضد شیعی مینمایند .این دستگاههای بلوتوث به صورت قاچاق از امارات و عربستان وارد منطقه شده و هر کدام بخش گسترده ای را تحت پوشش قرار میدهند .

به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» در استان فارس، عناصر فرقه ضاله وهابیت که مورد حمایت حکومت وهابی عربستان میباشند در سالهای دور و نزدیک اقدامات گسترده ای را در برخی مناطق جنوبی کشور علیه مذهب حقع تشیع به عمل آورده اند .

 

پخش گسترده کتاب و سی دی هایی های ضد شیعی در این مناطق و اعزام مبلغین وهابی در قالب روحانیون اهل تسنن از دیگر اقدامات وهابیون در سالهای اخیر بوده است .

 

برخی شهروندان عسلویه در گفتگو با خبرنگار «شیعه نیوز»اظهار داشتند، اخیرا وهابیون با ارسال بلوتوث های گسترده در سطح شهر خصوصا مناطق مرکزی اقدام به پخش کلیپ های ضد شیعی مینمایند .

این دستگاههای بلوتوث به صورت قاچاق از امارات و عربستان وارد منطقه شده و هر کدام بخش گسترده ای را تحت پوشش قرار میدهند .

 

متاسفانه با وجود هشدار های بسیاری از فعالان مذهبی و علی رغم سرمایه گذاری هنگفت وهابیون مورد حمایت عربستان شیعیان مناطق جنوبی کشور در فقر فرهنگی و مالی بسر میبرند . با توجه به هجمه ی فرهنگی وهابیون به این مناطق و بی مهری متولیان فرهنگی کشور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)  ظاهر میبایست نتیجه بگیریم مسئولین به اصلطلاح فرهنگی کشور بنا ندارند اقدامی عملی برای نجات مرزهای کشور از تهاجم فرهنگی فرقه ضاله وهابیت انجام دهند.

این کم توجهی ها و خیانتی آشکاری به مذهب حقه اهل بیت (علیهم السلام) و تنها بزرگترین کشور شیعه در جهان است که از نگاه تیز بین تاریخ مخفی نخواهد ماند .

محمدرضا چمنی مجرد
۰۵مرداد

محمدرضا چمنی مجرد
۰۵مرداد

محمد سلیمان الکونی» که از کشور ساحل عاج به سوریه اعزام شده بود به همراه خود کفنی داشت که بر روی آن عبارت "فداءً بالسید زینب(س)" نوشته شده بود. 

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ این روزها که تمام کفر و نفاق در برابر جبهه حق صف آرایی کرده است، مجاهدانی مظلومانه بار حمایت از مقدسات مسلمین را بر دوش می کشند و در سکوت کامل به شهادت می رسند.

جوانان شیعه لبنان، عراق و ... سربازانی هستند که همچون بنیان مرصوص، در برابر تروریست های چندملیتی که با سلاحهای غربی ـ عربی ـ عبری مسلح شده و به جان دین و میهن مسلمانان افتاده اند؛ ایستادگی می کنند.

اما براساس اخبار منتشر شده، برای نخستین بار یک جوان از قاره سیاه در عملیات جهادی و در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) و مقدسات اسلامی شربت شهادت را نوشید.

شهید مجاهد «محمد سلیمان الکونی» که از کشور ساحل عاج به سوریه آمده بود به همراه خود کفنی داشت که بر روی آن عبارت "فداءً بالسید زینب(س)" نوشته شده بود.

‌وی که به همراه نیروهای ارتش سوریه با ادامه پیشروی در مناطق اطراف حرم حضرت زینب(س) حضور داشت در منطقه حجیره هدف تروریستهای مسلح جبهة النصره قرار گرفت و به شهادت رسید.

محمدرضا چمنی مجرد
۰۴مرداد

بسم الله الرحمن الرحیم

کشتار وقیحانه ی 14تن از شیعیان کشور عراق به وسیله ی تروریست های تکفیری را محکوم می نماییم.

و از دولت عراق خواهان شناسایی عاملان این فجایع دردناک و محاکمه کردن آنها هستیم.

محمدرضا چمنی مجرد
۰۲مرداد

محمدرضا چمنی مجرد
۰۱مرداد

لقب ابوکیسان

درباره لقب ابوکیسان که به اتفاق اکثر متون لقب مختار بوده‌است برخلاف وجه تسمیه آن اختلافی نیست. لقب کیسان را از کیس به معنی زیرک، مدبر، عاقل، از زبان امام اول شیعیان و خلیفه چهارم اهل سنت، علی بن ابی‌طالب در زمان کودکی مختار می‌دانند.[۴۱]

آرامگاه

پس از کشته‌شدن مختار توسط مصعب بن زبیر، پیکر او در دیوار قصر الاماره نزدیک مسجد کوفه مدفون شد، این قبر مخفی ماند تا اینکه سید مهدی بحرالعلوم در زمان خود به جستجو و آشنایی با آثار و محراب‌های مسجد پرداخت، سید در آن زمان ترجیح داد مسجد کوفه با خاک مدفون شود چون زمین مسجد پائین‌تر از دیگر سرزمین‌های منطقه بود و در نتیجه آبهای سطحی در آن جریان پیدا می‌کرد، پیرو دستور آیت‌الله بحرالعلوم زمین مسجد کوفه که عمر آن مساوی مقام پیامبر و خانه حضرت نوح بود با خاک پاک پر شد تا از آلودگی‌ها در امان نگه داشته شود در جای همان محراب‌ها بر روی خاک محراب‌های جدید ساخته شد همان‌گونه که اکنون هم نمایان است.

در زمان بررسی‌ها جستجوی آثار مسجد که از طرف سید و جمعی از علما صورت گرفت، سید قبر پنهان شده‌ای را پیدا کرد و جایگاه آن قبر انتهای راه‌رو در زیرزمین و به طرف خارج مسجد به سمت قصرالأماره بود و بر آن قبر سنگی یافتند که بر آن اسم و لقب مختار نوشته شده بود.[۵۵]

پس از یافتن قبر، محسن الحاج عبود شلاش ساختن حرم جدید و بزرگی برای مختار را بر عهده گرفت و آن‌را به رواق حرم حضرت مسلم از سمت جنوب ملحق کرد،[۵۶] و برای قبر پنجره‌ای آهنین قرار داد و درب راه‌رو که در حجره‌ای در کنج مسجد کوفه قرار داشت را مسدود کرد. علامه شیخ عبدالحسین تهرانی از شاگردان برجسته صاحب جواهر و وصی امیرکبیر، وقتی برای زیارت عتبات عالیات وارد عراق شده بود، نسبت به تعمیر و تجدید بنای مزار مختار همت گماشت. علامه امینی به نقل از کتاب مزار شهید، زیارتنامه‌ای جالب برای مختار نقل می‌کند و از این زیارتنامه، که شهید آن را نقل کرده‌است، معلوم می‌شود که قبر مختار از دیرزمان، مورد علاقه شیعیان و آزادمردان بوده و ابن بطوطه نیز در سفرنامه خود به آن اشاره کرده‌است.[۵۷] ضریحی از چوب روی قبر او نصب شده و پنجره‌ای در زاویه شرقی به دیوار مسجد کوفه (سمت جنوب) باز می‌شود. قطعه سنگی از قرن دوم هجری به خط کوفی دارد که روی آن نوشته‌اند: «هذا قبر مختار بن ابی عبیدة الثقفی الآخذ بثارات الحسین».[۵۸]

دیدگاه محمد بن علی و جعفر بن محمد امامان شیعه

در کتاب رجالِ کشی به عنوان یکی از متون معتبر رجالی شیعه از زبان محمد بن علی، امام پنجم شیعیان در رابطه با مختار و خطاب به پسر مختار آمده‌است:

خدای پدرت را رحمت کند که خون‌های به ناحق ریخته شده ما را طلب کرد و قاتلان «عزیز ما» را کشت.

همچنین جعفر بن محمد امام ششم شیعیان در رابطه با مختار می‌گوید:

بانوان هاشمی پس از قتل حسین خود را نیاراستند و خضاب نکردند تا آنگاه که مختار سر عبیدالله و عمربن‌سعد و برخی دیگر را به مدینه فرستاد.[۸۰]

محمدرضا چمنی مجرد