مترجم سایت

کشتار امروز شیعیان منطقه به پای بنیان گذار وهابیت تکفیری است :: سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

خوش آمدید www.chemeni.ir به

سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

خوش آمدید www.chemeni.ir به

سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

محمدرضا چمنی مجرد اعلام کرد: تنها سایتی که متعلق به بنده می باشد و مطالب آن را حقیر ارسال می کنم به آدرس chemeni.ir است. وی خاطر نشان کرد بازدیدکنندگان گرامی به طور مستقیم آدرس chemeni.ir را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کرده و وارد سایت شوند. زیرا ممکن است در غیر این صورت از طریق سایت های جستجوگر به سایت های دیگری هدایت شوند.

وی در زمینه ی هدف طراحی این سایت به بازدیدکننده ی سایت خود اظهار داشت بنده هدف خود را از طراحی سایت شخصی در 4مورد برایتان بیان می کنم:
1-نشر دانش
زکات علم، نشر آن است. هر سایت می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از این سایت ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای این سایت ها است.
2-انتقال تجربه
مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار! اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.
3-بیان دیدگاه ها
گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.
4-اطلاع رسانی
طراحی سایت یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند سایت هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز به تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق طراحی سایت انجام می دهند افزوده می شود.
وی در پایان از همه ی بازدیدکنندگان گرامی به دلیل ارسال نظرات، انتقادات و پیشنهادات مفید و کارآمد تشکر و قدردانی کرد و متذکر شد که بنده بی صبرانه منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات بازدید کنندگان گرامی هستم این عزیزان می توانند از طریق ایمیل بنده به آدرس chemeni.ir@gmail.com با حقیر در ارتباط باشند.


پیام های کوتاه
کلمات کلیدی

chemeni.ir

چمنی

ملا حبیب الله شریف

خانه عباسی‌ها

آیــــــامـــــــی دانـــــیـــــــــد؟

حکمت هایی از نهج البلاغه امیر المومنین علی(علیه السلام)

سکته قلبی

مدعیان حقوق بشر و صلح جهانی

عربستان وحشی

شورای امنیت سازمان ملل

بحران یمن

اوضاع اسفبار یمن

دشمنان اسلام و امید به اختلاف شیعه و سنی

به آنها کمک نکنید!

مفتی مصری داعش: مردم غزه شیعه هستند

کربلا با تهدیدی حقیقی از سوی گروههای ترریستی روبروست

میلاد مسعود امام زمان مبارک

میلاد امام محمدباقر

تبریک روز معلم

شعر زیبای شاعر جوان اهل بیت(ع) در تقارن ایام فاطمیه و نوروز

پوستر شعر زیبای شاعر جوان اهل بیت(ع) در تقارن ایام فاطمیه و نوروز

یا مقلب القلوب و الابصار...

تقارن نوروز با ایام عزای فاطمیه(س)

میلاد با سعادت عقیله العرب

بانوی مستبصر اوکراینی:مطالعه کردم و شیعه شدم

برای امام‌حسین(ع) فیلم نسازید!

انتقاد شدید «ضیاء» از "رستاخیز" : آقای درویش! اگر دلتان نیست

چرا نباید چهره حضرت عباس(ع) را به تصویر کشید؟!

صندوقچه منتسب به حضرت زهرا(س) به موزه کربلا اهدا می‌شود + عکس

ایران جزایر سه‌گانه را به امارات می‌دهد!

آخرین نظرات
نویسندگان

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشتند: راهپیمایی امسال بسیار آبرومندانه برگزار شد و پشت دشمن را شکست داد. حضور پرشکوه پیر و جوان در این مراسم نشان داد مردم با تمام اختلاف سلیقه هایی که داشتند در مسائلی همچون روز قدس با هم مشترکند. خداوند به شما اجر و پاداش عنایت نماید. 


 کشتار امروز شیعیان منطقه به پای بنیان گذار وهابیت تکفیری است
به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ «آیت الله العظمی مکارم شیرازی» ظهر امروز ـ شنبه دوازدهم مردادماه ـ در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه (س) به تفسیر آیه 37 سوره احزاب پرداختند.
 
ایشان در مورد جریان ازدواج زید و زینب گفتند: وقتی زمان ازدواج زید فرا رسید پیامبر(ص) زینب را که دارای کمال و جمال بود، برای او خواستگاری کرد. و زینب در ابتدا به گمان اینکه پیامبر(ص) او را برای خود خواستگاری نموده خوشحال شد ولی وقتی فهمید این خواستگاری برای زید است بسیار ناراحت شد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه بنا به دستور الهی همه باید در مقابل اوامر خداوند تسلیم باشند، اظهار داشتند: زینب خواستگاری پیامبر(ص) را قبول کرد و با زید ازدواج کرد. ولی آن دو نتوانستند با یکدیگر زندگی کنند و تصمیم به جدایی گرفتند و با اینکه پیامبر به زید فرمودند: «أَمْسِکْ عَلَیکَ زَوْجَکَ» ولی آن دو اصرار به طلاق داشتند و نهایتا از یکدیگر جدا شدند.

ایشان خاطرنشان کردند: زینب که از خانواده بزرگ بنی هاشم بود از طلاق شکست روحی خورد و پیامبر برای جبران این شکست و اینکه نشان دهد همسر فرزند خوانده انسان بر او محرم نیست، به فرمان خدا با زینب ازدواج کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جعل روایتی کاذب برای این حادثه از طرف دشمنان اسلام گفتند: آنها می گویند پیامبر برای دیدن زید رفت و زینب در را باز کرد. پیامبر چشمش به جمال زینب افتاد و عاشق او شد و در انتظار بود که زید زینب را طلاق بدهد و خودش با او ازدواج کند!
 
آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به این شبهه نادرست دشمنان اسلام اظهار داشتند: پیامبر(ص) با دختر عمه اش زینب از کودکی بزرگ شده بود و پیامبر وقتی به خواستگاری زید رفت او آماده بود که با پیامبر ازدواج کند ولی پیامبر نخواست. پس راه برای پیامبر از ابتدا باز بود. و اینکه قران به صراحت می گوید پیامبر به زید فرمود همسرت را طلاق نده؛ یعنی ایشان اصرار به عدم طلاق آن دو داشت.

ایشان درباره فرزندانی که به عنوان فرزندخوانده پذیرفته می شوند گفتند: خانواده ها باید بدانند که این فرزندان محرم نیستند و ارث نمی برند و باید از راه دیگری مثل بخشش از ثلث مال و محرمیت از طریق شیرخوارگی و مانند آن وارد شوند.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگر سخنان خود به مسله سنت های نیاکان و پیشینیان پرداخته و بیان داشتند: ما نیز باید به پیروی از حضرت محمد(ص) سنت های خوبی که از پدران و اجدادمان به ما رسیده حفظ کنیم و مواردی که غلط است کنار گذاشته و تعدادی را که قابل تغییر هستند، به نحوی نیکو اصلاح کنیم.

ایشان افزودند: سنت هایی که مطابق عقل، فهم و دین بود مانند سنت های پنجگانه عبدالمطلب، توسط پیامبر(ص) تایید شد ولی بعضی ها همچون زنده به گور کردن و ارث ندادن به دختران  توسط ایشان حذف شد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: بعضی از سنت ها همچون شوم بودن بعضی از زنان که قابل بازسازی بود به دست پیامبر اصلاح شد. اسلام گفت درست است که شومی هست ولی زنی که پرخرج و مهریه اش بالا باشد شوم و بد قدم است. نه اینکه به طور خرافی بگوییم این شخص از ابتدا شوم آفریده شده است.
 
ایشان در ارتباط با سنت های رایج در جامعه ایران گفتند: در مراسم عید نوروز سنت های خوبی مثل خانه تکانی و دید و بازدید خوب است. و سنت هایی همچون نحس دانستن روز سیزدهم فروردین نیز با نامگذاری آن به عنوان "روز طبیعت" برای دیدن آثار و نعمات خدا در طبیعت و شکرگزار او، تغییر کرد.
 
آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: یک سلسله رسوم و عاداتی همچون چهارشنبه سوری هستند که باید حذف شود. بچه هایی که در اثر حوادث این شب صورت هایشان می سوزد نشانی از اشتباه بودن این سنت دارد. بعضی ها می گویند سنت نیاکان ماست و توجه نمی کنند که ما نباید چشم و گوش بسته هر سنتی را بپذیریم.
 
ایشان سپس به حضور سنت ها در مراسم های مذهبی پرداخته و خاطرنشان کردند: در مراسمی همچون عاشورای حسینی، حضور دستجات عزاداری، تعطیلی رسمی کشور در روزهای عاشورا و تاسوعا، برگزاری مجالس باشکوه عزاداری و اقامه نمازظهر روزعاشورا در خیابان ها جزوسنت های خوبی است که باید حفظ شود.

استاد برجسته حوزه افزود: بعضی از سنت ها به نام مراسم عاشورا برگزار می شود که غلط است و چشم و گوش بسته نباید آنها را قبول کنیم. غلت خوردن بر روی خورده شیشه ها که باعث عفونت های بدنی و کشته شدن بچه ها می شود و قمه زنی در زمان کدام امامی به عنوان عزاداری انجام شده؟
 
آیت الله مکارم اظهار داشتند: عده ای روی زمین میخوابند و با کشیدن صورتشان بر روی زمین به سوی قبر امام حسین(ع) می روند. این سنت ها غلط است زیرا آسیب رساندن به بدن حرام است. ما چشم و گوش بسته به دنبال سنت های پیشینیان نمی افتیم. آنچه خوب و عاقلانه و موافق شریعت اسلام است می پذیریم و بد و نادرست را کنار می گذاریم.
 
ایشان سپس به سنت های خوب و بد در ازدواج اشاره کرده و گفتند: بعضی از سنت ها در مراسم ازدواج همچون نشاندن عروس بر روی سجاده و رو به قبله و قرآن در دست جزو سنت های خوب است. یا در گذشته معمول بود وقتی عروس را به خانه شوهر می فرستادند در طبقی نان و پنیر و سبزی می گذاشتند به این نشان که باید به کم ها قناعت کنند.
 
استاد خارج فقه حوزه با بیان اینکه الان مراسم های ازدواج با تجملات برگزار می شود اظهار داشتند: عده ای می گویند اگر این کارهای تجملاتی را انجام ندهیم آبرویمان می رود. این کدام آبروست که حرام و غلط است؟ کارهای تجملاتی جزو خیالات و اشتباهات است و باید شجاعت داشت و چیزهای غلط را کنار گذاشت.

آیت الله مکارم خاطرنشان کردند: پیامبر(ص) می فرمایند؛ کسی که سنت خوبی را بگذارد تمام کسانی که به این سنت عمل می کنند ثوابش را در نامه عمل او نیز می نویسند بدون اینکه از ثواب عاملانش چیزی کم نمی شود. و کسانی که سنت زشتی را گذاشتند تمام گناهان عمل کنندگان به آن سنت زشت را در نامه عمل آنها هم می نویسند.
 
ایشان افزودند: تمام کشتاری که اینک صورت می گیرد به پای کسانی که بنیان گذار وهابیت تکفیری هستند نوشته می شود بدون اینکه از عوامل اصلی کشتارها چیزی کم شود.
 
مفسربزرگ قرآنی در ادامه گفتند: معمول شده کسانی که عزادار شده اند باید چندین صد نفر را دعوت کنند. در صورتی که ما سنت داریم برای صاحب عزا غذا بفرستید. پیامبر فرمودند: سور دادن در پنج جاست؛ در مراسم ازدواج، در تولد فرزند، در مراسم ختنه کردن، خانه ی نو خریدن و از سفر مکه آمدن؛ و در غیر از این سنت اسلامی نیست.
 
آیت الله مکارم در پایان با تشکر از کسانی که در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند بیان داشتند: راهپیمایی امسال بسیار آبرومندانه برگزار شد و پشت دشمن را شکست داد. حضور پرشکوه پیر و جوان در این مراسم نشان داد مردم با تمام اختلاف سلیقه هایی که داشتند در مسائلی همچون روز قدس با هم مشترکند. خداوند به شما اجر و پاداش عنایت نماید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی