مترجم سایت

جنایت‌های بی‌شمار وهابیت؛ از غارت کربلا تا تخریب بقیع :: سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

خوش آمدید www.chemeni.ir به

سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

خوش آمدید www.chemeni.ir به

سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

محمدرضا چمنی مجرد اعلام کرد: تنها سایتی که متعلق به بنده می باشد و مطالب آن را حقیر ارسال می کنم به آدرس chemeni.ir است. وی خاطر نشان کرد بازدیدکنندگان گرامی به طور مستقیم آدرس chemeni.ir را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کرده و وارد سایت شوند. زیرا ممکن است در غیر این صورت از طریق سایت های جستجوگر به سایت های دیگری هدایت شوند.

وی در زمینه ی هدف طراحی این سایت به بازدیدکننده ی سایت خود اظهار داشت بنده هدف خود را از طراحی سایت شخصی در 4مورد برایتان بیان می کنم:
1-نشر دانش
زکات علم، نشر آن است. هر سایت می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از این سایت ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای این سایت ها است.
2-انتقال تجربه
مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار! اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.
3-بیان دیدگاه ها
گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.
4-اطلاع رسانی
طراحی سایت یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند سایت هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز به تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق طراحی سایت انجام می دهند افزوده می شود.
وی در پایان از همه ی بازدیدکنندگان گرامی به دلیل ارسال نظرات، انتقادات و پیشنهادات مفید و کارآمد تشکر و قدردانی کرد و متذکر شد که بنده بی صبرانه منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات بازدید کنندگان گرامی هستم این عزیزان می توانند از طریق ایمیل بنده به آدرس chemeni.ir@gmail.com با حقیر در ارتباط باشند.


پیام های کوتاه
کلمات کلیدی

chemeni.ir

چمنی

ملا حبیب الله شریف

خانه عباسی‌ها

آیــــــامـــــــی دانـــــیـــــــــد؟

حکمت هایی از نهج البلاغه امیر المومنین علی(علیه السلام)

سکته قلبی

مدعیان حقوق بشر و صلح جهانی

عربستان وحشی

شورای امنیت سازمان ملل

بحران یمن

اوضاع اسفبار یمن

دشمنان اسلام و امید به اختلاف شیعه و سنی

به آنها کمک نکنید!

مفتی مصری داعش: مردم غزه شیعه هستند

کربلا با تهدیدی حقیقی از سوی گروههای ترریستی روبروست

میلاد مسعود امام زمان مبارک

میلاد امام محمدباقر

تبریک روز معلم

شعر زیبای شاعر جوان اهل بیت(ع) در تقارن ایام فاطمیه و نوروز

پوستر شعر زیبای شاعر جوان اهل بیت(ع) در تقارن ایام فاطمیه و نوروز

یا مقلب القلوب و الابصار...

تقارن نوروز با ایام عزای فاطمیه(س)

میلاد با سعادت عقیله العرب

بانوی مستبصر اوکراینی:مطالعه کردم و شیعه شدم

برای امام‌حسین(ع) فیلم نسازید!

انتقاد شدید «ضیاء» از "رستاخیز" : آقای درویش! اگر دلتان نیست

چرا نباید چهره حضرت عباس(ع) را به تصویر کشید؟!

صندوقچه منتسب به حضرت زهرا(س) به موزه کربلا اهدا می‌شود + عکس

ایران جزایر سه‌گانه را به امارات می‌دهد!

آخرین نظرات
نویسندگان

جنایت‌های بی‌شمار وهابیت؛ از غارت کربلا تا تخریب بقیع

نخستین تخریب قبور ائمه بقیع(ع) به دست وهابیون سعودی در سال 1220هجری قمری اتفاق افتاد، پس از این واقعه، با سرمایه‌گذاری مسلمانان شیعه و به کار بردن امکانات ویژه، مراقد تخریب شده به زیباترین شکل بازسازی شد. 

 جنایت‌های بی‌شمار وهابیت؛ از غارت کربلا تا تخریب بقیع

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ درست نود سال پیش در هشتم شوال سال 1344(هـ.ق) فرقه ضاله وهابیت، مرقدهای مطهر و بارگاه نورانی ائمه بقیع(ع) مهبط و منزل فرشتگان الهی را به ادعایی واهی، تخریب و میلیون ها محب و عاشق اهل بیت(ع) را داغدارکرد ؛داغی که نه تنها التیام نیافته بلکه این روزها با به خاک و خون کشیده شدن مسلمانان مظلوم عراق، سوریه و پاکستان بر شدت آن افزوده شده است.

آخر اینان از قبور مطهر و بارگاه پاکان واهل بیت پیامبراکرم(ص)چه می خواستند؟

علت این بی رحمی ها و ددمنشی ها چیست و از چه عقیده و تفکری نشات می گیرد؟

 * ظهور ابن تیمیه در ردای وهابیت

درعصر و دوره ای که ایران عرصه تاخت و تازهای محمود و اشرف افغان شد و سلسله صفویه پس ازحدوددوقرن ونیم حکومت برافتاد، و سلسله های افشاریه و زندیه بر سر کار آمدند، ازمنطقه نجدحجازشخصی ظهور کرد که رشته عقاید متروک و مهجور ابن تیمیه را پس ازچهارقرن ازسر گرفت ودرپی اجرا و عملیاتی کردن آن ها برآمد .این شخص کسی نبود جز محمدبن عبدالوهاب .وی اگر چه در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد وپدرش از علمای حنبلی منطقه و قاضی شهر «عیینه» بود و خود نیز قدم در راه تحصیل علوم اسلامی نهاد اما راه بدعت وا نحرافی راپ یمود که چندقرن قبل توسط ابن تیمیه و شاگردش ابن قیم پی ریزی شده بود .ابن تیمیه (متوفای 728 هجری قمری) در منطقه شام به دنیا آمد ودرهمین منطقه نیز به تبلیغ عقاید خود پرداخت اما از آن جا که عقایدش بسیار با عقاید رایج در تضاد بود و با مبانی اسلامی سازگاری نداشت ، با مخالفت شدید علمای آن عصر رو به روشد که حتی به طردوتبعید و زندان وی انجامید .عقاید او که ماهیت و ریشه‌ای خوارج گونه داشت با مقابله جدی علما به تدریج متروک شد تا این که چهار قرن بعد توسط محمدبن عبدالوهاب دوباره به جریان افتاد واوبا خشونت و تخریب و تکفیر توانست این عقاید و بدعت هارا به اجرا در آورد .بیان عقاید ابن تیمیه از زبان ابن عبدالوهاب هرچند در ابتدا با مخالفت خاندان خود او از جمله پدروبرادرش رو به رو شد تا جایی که سلیمان بن عبدالوهاب کتابی در رد عقاید او نگاشت امابا پیوندی که با حاکم «درعیه» یعنی محمدبن سعود برقرار کرد، کارهای خود را پیش برد.دراین میان فقر فرهنگی ودوربودن این مناطق از معارف، در کنار قهروخشونتی که او درامرپیشبرداهداف خود به کار بست ،سبب شد تا برخلاف ابن تیمیه مسلکش تداوم یابد.

 * بدعت ها و عقاید انحرافی وهابیت

وهابیت ازهمان آغاز، کارخودرابا خشونت شروع کرد وازکشتاروتخریب وتکفیر هیچ ابایی نداشت . آن هااین رفتارخودرا بر پایه هایی باطل بنا کردند وبدعت ها راهرچه بیشترگسترش دادند .محمدبن عبدالوهاب باتمسک به ظواهر آیاتی ازقرآن، خداراجسم می دانست که با چشم دیده می شود و برای خداعرشی تصورمی کرد که درآن جا استقراریافته است وفرمان می راند!

این فرقه به بهانه واهی شرک زدایی ازدامن اسلام، توسل جستن به پیامبر اکرم(ص) وشفیع قراردادن آن حضرت ،مخاطب قراردادن ایشان به «یارسول ا...(ص)»، تبرک جستن به مرقد منورآن حضرت ، دعا کردن درکنارمرقد مطهرنبوی ونیز تعظیم واحترام گذاردن به پیامبراکرم (ص) را شرک وکفروبت پرستی دانست واعتقاد به جایزبودن این امور را موجب حلال شدن مال وخون مسلمانان شمرد. این فرقه همچنین سفربرای زیارت را حرام وانهدام قبوروگنبد راواجب دانست.آنان توحید راکه مظهر تکریم وتسلیم انسان ها و ریسمان وحدت واتحادمسلمانان است ،وسیله تکفیروتخریب وقتل وناامنی قراردادند وبه بهانه دعوت به توحید به جنگ اهل توحید رفتند وباحربه مبارزه با شرک دامنه شرک رادرمهد اسلام گسترش دادند و گویی مصداق حدیث نبوی شدند که بخاری درصحیح خود آن را نقل کرده است .بخاری ازعبدا...بن عمرروایت می کند که پیامبراکرم (ص)فرمودند:خدایا منطقه شام ویمن را برما مبارک گردان .صحابه تاسه مرتبه ازآن حضرت پرسیدند :ای رسول خدا!پس منطقه نجدچه می شود؟عبدا...بن عمرمی گوید :گمان می کنم که درمرتبه سوم بودکه پیامبر اکرم(ص) درپاسخ فرمودند:هناک (فی النجد)الزلازل والفتن وبها یطیع قرن الشیطان؛ سرزمین نجد سرزمین زلزله ها (ویرانی ها)وفتنه هاست وازهمان جا شاخ شیطان(حزب شیطان) ظهورخواهد کرد.

 * ازکربلا تا بقیع

وهابیت که باهمراهی محمدبن سعود اقدامات خشونت بارخودراآغازکرده بود، درهمان اولین گام ها پس ازگسترش حملات خودبه خارج ازحجاز ،عتبات عالیات رامورد هجوم قرارداد و در سال 1216هـ.ق کربلا را غارت و تخریب وبیش ازسه هزاروبه روایتی 20هزارنفر راشهید کرد .وهابیان به نجف اشرف نیز حمله کردند اما به دلیل آمادگی مدافعان نجف ،کاری ازپیش نبردند. بااین حال این هجوم های ددمنشانه بارها ادامه یافت.اینان بیش از هرجایی اماکن مقدس حجازرا تخریب کردند وتمام آثار فرهنگی تمدنی این منطقه را که در جای جای آن می شد عطر وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) را استشمام کرد، به بهانه مبارزه با شرک ازبین بردند .آن ها نه تنها قبورمطهرکه کتابخانه بزرگ مکه را که درآن 60 هزارعنوان کتاب نفیس و40هزارعنوان کتاب خطی بی نظیر همچون آثارخطی حضرت امام علی (ع)ودیگراصحاب وجودداشت ،نابود کردند.دراین میان مهم ترین جنایت آنان، تخریب مرقدهای مطهرائمه بقیع (ع)بود که درهشتم شوال سال 1344هجری قمری اتفاق افتاد.وهابیت درحالی توسل وزیارت بزرگان دین را شرک تلقی می کرد که تجلیل ازانبیاواولیا وادای احترام به آنان، سنت وشیوه مسلمانان ازصدراسلام تابه امروز بوده و حتی ازپیامبر اکرم(ص)روایت شده است که گاه درروزوگاه درشب دربقیع حضورمی یافتند وبرای اهل قبورطلب مغفرت می کردند.چنان که از یکی از همسران پیامبر(ص) نقل شده است ؛ رسول خدا(ص) شب هنگام به آرامی از رختخواب برمی خاست وازمنزل خارج می شد .گاه من وگاه خدمتکارم آن حضرت راتعقیب می کردیم وایشان رامی دیدیم که به بقیع می رفتند و مدتی طولانی توقف می کردند ومکرر دست به آسمان بر می داشتند وبه دعاو استغفار برای اهل بقیع مشغول می شدند. یک بار پس ازبازگشت ازبقیع از حضرتش سوال کردم .فرمودند: من ازطرف خداماموریت دارم برای اهل بقیع استغفارکنم.

 * نخستین تخریب مرقدهای مطهر ائمه بقیع(ع)

نخستین تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع) به دست وهابیون سعودی در سال 1220 هجری قمری اتفاق افتاد. پس از این واقعه،با سرمایه گذاری مسلمانان شیعه و به  کار بردن امکانات ویژه، مراقد تخریب شده به زیباترین شکل بازسازی  شد و با ساخت گنبد و مسجد، بقیع به یکی از زیباترین مراقد زیارتی تبدیل  شد.

 * دومین تخریب بقیع

دومین و در واقع دردناک ترین حادثه تاریخی معاصر به هشتم شوال سال 1344 (هجری قمری) و دوره پس از روی  کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان مربوط  می شود؛ سالی که وهابیون به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تخریب قبورمقدس، مراقد مطهر ائمه معصومین (ع)و اهل  بیت  پیامبر اکرم(ص) را مورد دومین هجوم وحشیانه  خود قراردادند و بقیع را به مقبره  ای ویران  شده تبدیل  کردند.

* تاریخچه بقیع

بقیع اولین قبرستان و مزاری است که به دستور پیامبر اکرم(ص) ساخته شد. بقیع که درآغاز به آن «بقیع الغرقد» می گفتند، درلغت به معنای محل وسیع دارای درخت ویا ریشه های آن است وچون قبلا درآن درخت وحشی وخاردار «غرقد» بود، به آن بقیع غرقد می گفتند.اولین کسی که ازانصاردرآن دفن شد، «اسعدبن زراره» واولین نفرازمهاجران «عثمان بن مظعون» بود که درسال دوم هجری درگذشت .

 * موقعیت و فضیلت بقیع

بقیع از طرف غرب، پشت خانه های مدینه واقع شده بود ومنازل مدینه تابقیع امتداد داشت وکوچه های متعددی این منازل رابه هم متصل می کردوبه بقیع منتهی می شد ،تاجایی که به تدریج بعضی ازاین منازل برای دفن افراد متشخص مورد استفاده قرارگرفت وبعضی هم تخریب وبه بقیع ضمیمه شد.درباره جایگاه بقیع ازپیامبر اکرم(ص)نقل شده است که فرمودند: ازبقیع 70 هزارنفر محشور خواهندشد که صورت آنان چون ماه شب چهارده خواهد بود.

 * بارگاه ائمه بقیع (ع)

مراقد مطهر ائمه بقیع (ع) درسمت غربی ومنتهی الیه بقیع واقع شده است .دراین قبرستان ،آرامگاه های خانوادگی وجودداشت. از این رو بنا به نقل کتاب های تاریخی ، مرقدهای ائمه بقیع (ع) درداخل خانه عقیل بوده است. اولین کسی که درخانه عقیل به خاک سپرده شد، فاطمه بنت اسد، مادرامام علی (ع)بود و پس از او عباس عموی پیامبر اکرم(ص) و پس ازآن ها پیکرهای مطهر چهار امام معصوم (ع)درآن جا به خاک سپرده شد. این خانه که ابتدا خارج ازبقیع بود به مرور ساختمانی مناسب پیدا کرد وسپس به شکل مسجد درآمد ودرمحل همان ساختمان، بزرگ ترین گنبد بناشد وتاقرن های متمادی دارای دربان وخادم بود.به نوشته برخی محققان، خانه عقیل دردوران سفاح واوایل خلافت منصور به زیارتگاه عمومی تبدیل واز قرن پنجم گنبدی عظیم روی این قبور مطهر بنا شد که تا قرن ها پابرجا بود .این گنبد که توسط یک معمارقمی وبه دستور مجدالملک، وزیر برکیارق سلجوقی ساخته شد ، مراقد شش گانه را دربرمی گرفت وبه جز مرقد فاطمه بنت اسد همه آن ها دارای ضریح و صندوق بود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی