مترجم سایت

چرا نباید چهره حضرت عباس(ع) را به تصویر کشید؟! :: سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

خوش آمدید www.chemeni.ir به

سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

خوش آمدید www.chemeni.ir به

سایت شخصی محمدرضا چمنی مجرد

محمدرضا چمنی مجرد اعلام کرد: تنها سایتی که متعلق به بنده می باشد و مطالب آن را حقیر ارسال می کنم به آدرس chemeni.ir است. وی خاطر نشان کرد بازدیدکنندگان گرامی به طور مستقیم آدرس chemeni.ir را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کرده و وارد سایت شوند. زیرا ممکن است در غیر این صورت از طریق سایت های جستجوگر به سایت های دیگری هدایت شوند.

وی در زمینه ی هدف طراحی این سایت به بازدیدکننده ی سایت خود اظهار داشت بنده هدف خود را از طراحی سایت شخصی در 4مورد برایتان بیان می کنم:
1-نشر دانش
زکات علم، نشر آن است. هر سایت می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از این سایت ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای این سایت ها است.
2-انتقال تجربه
مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار! اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.
3-بیان دیدگاه ها
گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.
4-اطلاع رسانی
طراحی سایت یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند سایت هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز به تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق طراحی سایت انجام می دهند افزوده می شود.
وی در پایان از همه ی بازدیدکنندگان گرامی به دلیل ارسال نظرات، انتقادات و پیشنهادات مفید و کارآمد تشکر و قدردانی کرد و متذکر شد که بنده بی صبرانه منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات بازدید کنندگان گرامی هستم این عزیزان می توانند از طریق ایمیل بنده به آدرس chemeni.ir@gmail.com با حقیر در ارتباط باشند.


پیام های کوتاه
کلمات کلیدی

chemeni.ir

چمنی

ملا حبیب الله شریف

خانه عباسی‌ها

آیــــــامـــــــی دانـــــیـــــــــد؟

حکمت هایی از نهج البلاغه امیر المومنین علی(علیه السلام)

سکته قلبی

مدعیان حقوق بشر و صلح جهانی

عربستان وحشی

شورای امنیت سازمان ملل

بحران یمن

اوضاع اسفبار یمن

دشمنان اسلام و امید به اختلاف شیعه و سنی

به آنها کمک نکنید!

مفتی مصری داعش: مردم غزه شیعه هستند

کربلا با تهدیدی حقیقی از سوی گروههای ترریستی روبروست

میلاد مسعود امام زمان مبارک

میلاد امام محمدباقر

تبریک روز معلم

شعر زیبای شاعر جوان اهل بیت(ع) در تقارن ایام فاطمیه و نوروز

پوستر شعر زیبای شاعر جوان اهل بیت(ع) در تقارن ایام فاطمیه و نوروز

یا مقلب القلوب و الابصار...

تقارن نوروز با ایام عزای فاطمیه(س)

میلاد با سعادت عقیله العرب

بانوی مستبصر اوکراینی:مطالعه کردم و شیعه شدم

برای امام‌حسین(ع) فیلم نسازید!

انتقاد شدید «ضیاء» از "رستاخیز" : آقای درویش! اگر دلتان نیست

چرا نباید چهره حضرت عباس(ع) را به تصویر کشید؟!

صندوقچه منتسب به حضرت زهرا(س) به موزه کربلا اهدا می‌شود + عکس

ایران جزایر سه‌گانه را به امارات می‌دهد!

آخرین نظرات
نویسندگان
خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا/ سرویس صفحات فرهنگی:
نمایش چهره های حضرت عباس(ع) و فرزندان معصوم امام حسین(ع) در فیلم سینمایی "رستاخیز" که بر خلاف دستورات دینی و فتوای مراجع عظام تقلید و حتی علمای اهل سنت صورت گرفته است، واکنش های اعتراض آمیز فراوانی از سوی مراجع، علماء، شخصیت های مذهبی ـ سیاسی، ذاکران اهل بیت(ع)، اهالی رسانه و مردم متدین کشورمان به همراه داشته است.
آنچه در پی می آید یادداشتی است که در این زمینه از سوی سایت صاحب نیوز منتشر شده است: 

به قلم: معصومه طاهری


 

شکی نیست که شخصیت‌های مقدس انبیاء و ائمه ‌معصومین ـ علیهم السلام ـ همچنین امامزادگان، برای مسلمانان و به‌خصوص شیعیان جایگاه ویژه و مهمی دارند و اگر قرار است که در مورد این حضرات معصومین و ذوات مقدس، فیلم یا مجموعه تلویزیونی ساخته شود تا به واسطه تاثیرگذاری رسانه، ‌در ذهن مخاطبان عام، دوام و ماندگاری داشته باشند؛ می‌بایست کار با دقت و ظرافت انجام شود تا در فضای هنری،‌ جایگاه این بزرگان تنزل پیدا نکند؛ چنان‌چه زمانی «مصطفی عقاد» فیلمساز مسلمانی که شاهکار الرسالة ـ که در ایران با نام محمد‌ رسول الله معروف است ـ را ساخت؛ به دلیل اهمیت و تقدس جایگاه پیامبر اسلام ـ صلوات ‌الله ‌علیه و آله ـ و امام علی ـ علیه ‌السلام ـ تصاویر این دو بزرگوار را نشان نداد؛ درحالی‌که او شیعه نبود و آن زمان نیز نیازی به تایید علمای شیعه نداشت، ولی این فرد سنی مذهب به اعتقادات شیعیان و نظر علمای شیعی اهمیت داد و این نیز خود از رازهای ماندگاری اثر جاودان محمد رسول‌ الله او شد.

نمایش تصویر شخصیت‌هایی غیر از۱۴ معصوم خارج از آن‌چه گفته شد تبعات مختلفی را نیز در بر دارد برای مثال در سریال یوسف پیامبر به کارگردانی «فرج‌الله سلحشور» هرچند «مصطفی زمانی» ایفاگر نقش حضرت یوسف، اولین باری بود که به عرصه سینما معرفی می‌شد و چهره‌اش برای بینندگان معصومیت داشت، اما پس از پخش سریال شاهد بودیم بازیگر نقش اصلی یوسف پیامبر که در ذهن مخاطبان تلویزیونی با عنوان «یوزارسیف» نام‌گذاری شده و توانسته بود به‌عنوان نماد پاکی و قداست شناخته شود تعمدا در فیلم‌ها و سریال‌های متضاد با ارزش‌های اسلامی استفاده گردید که این خود تبعات ضد فرهنگی بدی را در جامعه به همراه داشت؛ هرچند امام خامنه‌ای در دیداری که با تیم این سریال داشتند خطاب به مصطفی زمانی فرمودند حالا که نقش یک پیامبر را بازی کردید سعی کنید تا مدتی جلوی دوربین نروید تا ذهنیت مردم درمورد حضرت یوسف که در شخصیت شما می‌بینند خراب نشود، اما این بازیگر جویای نام و شهرت‌طلب به توصیه معظم‌له توجه نکرد. ( البته آن‌چه در آن زمان شاهد آن بودیم موید این مطلب بود که وی را به سمت  چنین آثاری کشاندند حتی برخی از بازیگران و کارگردانان معلوم الحال سینما در دفاع از این‌که مصطفی زمانی باید نقش‌های منفی و پلید بازی کند سخن‌سرایی کردند) و بعد از آن نقش مقدس نبوی،‌ تصاویر او در هیبت‌های مختلف در فضای رسانه‌ای دیده شد.

و دیدیم که همین اتفاقات کم و بیش برای بازیگر فیلم ـ سریال مریم مقدس یعنی «شبنم قلی خانی» نیز رخ داد. بازیگری که زمانی به‌خاطر معصومیت ظاهری‌اش به نقل محافل تبدیل شده بود، حالا این دغدغه که آیا بی‌حجاب در برخی مکان‌ها حاضر شده یا نشده به تیتر محافل رسانه‌ای تبدیل شده است!

اما ظاهرا این غم‌نامه باوجود تجربیات قبلی تمامی ندارد، با این تفاوت که در موارد قبل، اولا کارگردانان این آثار افراد مومن و معتقدی بودند که ارزشی‌بودنشان به همگان ثابت شده بود و دوما آن‌چه رخ داد آزمون و خطا بود و مردم روی این‌که تصویر شخصیت مورد نظر به نمایش گذاشته شود یا نه حساس نبودند اما اکران فیلم‌های جشنواره امسال جنجال جدیدی را آغاز کرد؛ جنجالی که دو سال قبل نیز در ماجرای پخش سریال مختارنامه به پا شد؛ ولی با احترام تهیه کننده و کارگردان مختارنامه به نظر علماء و مردم ختم به خیر گردید، حالا «احمدرضا درویش» در فیلم رستاخیز (که به مدد و لطف هیات داوران جشنواره فجر هم بیشترین سیمرغ را شکار کرد!) با افتخار چهره حضرت عباس ـ علیه ‌السلام ـ را به تصویر درآورده است؛ ‌چهره‌ای که جدا از مباحث مطروحه متاسفانه حتی، بیشتر به جنگاوران فیلم‌های هالیوودی شباهت داشت تا یک امامزاده معصوم!

باید تأمل کرد و پرسید چرا درویش تصمیم گرفته تا از خطوط قرمز دینی و اعتقادی این‌طور گستاخانه عدول کند؟! او که قبل از این در فیلم ضد دفاع مقدسی خود یعنی دوئل امتحان خویش را پس داده بود،‌ فیلمی که با هزینه میلیاردی دولتی و البته حمایت‌های پشت پرده برخی، بیشتر به نفع صدام و بعثی‌ها بود تا نظام جمهوری اسلامی و شهداء و رزمندگان وطن!

اگر فیلم دوئل را دیده باشید با ما متفق‌القول می‌شوید که آن فیلم کاملا در تضاد با دفاع مقدس و ارزش‌های انقلابی بود؛ حالا معلوم نیست چرا این کارگردان دست روی مساله حساس دینی و اعتقادی ما یعنی عاشورا و شخصیت برجسته حضرت عباس ـ علیه ‌السلام ـ گذاشته است؟!

آهنگساز غیرمسلمان فیلم رستاخیز در مصاحبه‌ای گفته بود؛ درویش هنگام دیدن فیلم و تصاویر حضرت عباس گریه می‌کرد!! آیا واقعا این دلیل قانع کننده‌ای است که کارگردانی تابوشکنی کند و چهره حضرت عباس ـ علیه ‌السلام ـ را نشان دهد؟! ‌آن هم وقتی مراجع عظام و علمای دینی با این رویه  صریحا مخالف هستند و نشان دادن چهره حضرت عباس ـ علیه ‌السلام ـ که در زمره امامزادگان و شخصیت‌های مقدس شیعی ماست را تایید نکرده‌اند.

آیا چنین کسی که مدعی مذهبی و ارزشی بودن است، نباید برای ساخت فیلمی با مضمون و محتوای مهمی اعتقادی به‌جای اتکا به رای خود که در جوانب تخصصی دین یک فرد عامی محسوب می‌شود از نظر علمای دین و مراجع بهره می‌گرفت؟! شخصیت والای حضرت عباس ـ علیه ‌السلام ـ برای ما شیعیان خیلی بالاتر از این است که جوانکی جویای نام و تازه از راه رسیده بخواهد خود را در قالب ایشان به تصویر درآورد،‌ جوانی که معلوم نیست مانند مصطفی زمانی‌ بعد ازاین شهرت رسانه‌ای در چه فیلم‌ها و نقش‌هایی عرض اندام کند؛ به‌نظر می‌رسد عدم توجه به این موضوع که اگر نگوییم سازمان‌دهی شده بوده و مانند فیلم دوئل اهداف مشخصی را دنبال می‌کرده مطمئنا در قبح‌شکنی مذهبی و حمله به باورهای مردم در درازمدت تاثیرات غیرقابل جبرانی خواهد داشت.

....................

پایان پیام/ 101

اخبار مرتبط :

ـ بی توجهی به نظر مراجع عظام در فیلم سینمایی "رستاخیز" و نشان دادن چهره مقدسان

ـ حوزه و مراجع در مقابل نمایش چهره حضرت عباس(ع) و فرزندان امام حسین(ع) ساکت نمی نشیند

ـ فتوا / بیانیه شدیداللحن «آیت الله علوی گرگانی» درباره نشان دادن چهره مقدسان در "فیلم رستاخیز"

ـ اعتراض نمایندگان در صحن علنی مجلس به نشان دادن چهره فرزندان امام حسین(ع) در فیلم رستاخیز

ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس: اجازه نمی‏دهیم با فیلم "رستاخیز" تقدس زدایی صورت گیرد

ـ ناصری: باید همچون دیگر آثار هنری دینی٬ شأن و شخصیت فرزندان ائمه(ع) حفظ گردد

ـ توصیه حقیقت پور به سازندگان رستاخیز: برای هنجارهای دینی جامعه ارزش قائل شوید

ـ بنی فاطمه: آقای درویش! چطور جرأت کردید تصویر حضرت عباس(ع) را در فیلم خود نشان دهید؟

ـ آیت الله مقتدایی: وقتی خودمان حرمت اهل بیت(ع) را حفظ نکنیم چه توقعی از تکفیری‏ها داریم؟!

ـ تأیید فیلم رستاخیز از سوی آیت الله العظمی سیستانی تکذیب شد

ـ چرا نباید چهره حضرت عباس(ع) را به تصویر کشید؟!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ــ آیا تلویزیون چهره مقدسان را نشان خواهد داد؟

ــ توضیحات مبهم درباره نمایش چهره مقدسان در سریال مختارنامه

ــ پاسخ به شایعات مختارنامه ؛ در گفتگو با رضا استادی + عکس بازیگر نقش اباالفضل(ع)

ــ توضیحات جدید روابط عمومی مختارنامه درباره نمایش چهره‌ حضرت عباس(ع)

ــ استفتاء / آیت الله مکارم شیرازی: نشان دادن چهره حضرت عباس(ع) به مصلحت نیست

ــ استفتاء / آیت ‌الله مظاهری: نشان دادن چهره حضرت عباس(ع) حرام است

ــ استفتاء / آیت‌الله علوی گرگانی: از نشان دادن چهره حضرت عباس (ع) اجتناب شود

ــ استفتاء / آیت‌الله شاهرودی: چهره‏ی قمر بنی‏هاشم(ع) نباید نشان داده شود

ــ استفتاء / آیت الله موسوی اردبیلی: مسؤولان رعایت کنند

ــ استفتاء / تأکید مجدد آیت الله مکارم شیرازی بر نشان ندادن چهره حضرت عباس(ع)

ــ استفتاء / آیت الله صافی گلپایگانی: از نشان دادن چهره حضرت عباس(ع) خودداری شود

ــ اعتراض شدید آیت الله وحید خراسانی به نشان دادن چهره‏ حضرت عباس(ع) + واکنش روابط عمومی مختارنامه

ــ درسی که آیت الله صافی به منتقدان دادند

ــ اعتراضات نتیجه داد / سیما فیلم : چهره حضرت عباس(ع) نشان داده نمی‏شود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی